انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ

انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل موارد متفاوتی می شود. برند ها و کسب و کارهای مختلف به منظور توسعه و معرفی خدمات یا محصولات خود به تبلیغ نیاز دارند. یکی از روش های نوین تبلیغات و بازاریابی،بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است. خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل انواع بازاریابی می شود که این نوع بازاریابی روش و انواع متفاوتی دارد با توجه به نوع کسب و کار یا برند می توان از یک یا چند نوع از این خدمات و روش ها بهره برد. در ادامه این مقاله قصد داریم انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

انواع دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به هر روش تبلیغاتی و بازایابی گفته می شود که به منظور ارائه و معرفی خدمات یا محصولات و با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون، تلفن همراه و کامپیوتر انجام می گیرد. دیجیتال مارکتینگ می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین انجام می شود. دیجیتال مارکتینگ آنلاین به نوعی از دیجیتال مارکیتنگ گفته می شود که با استفاده از ابزار های آنلاین مانند اینترنت و موتور های جستجو انجام می شود. در این نوع دیجیتال مارکتینگ، صاحب برند ارتباط دقیق تر و نزدیک تری با جامعه هدف و مشتریان خود خواهد داشت.

نوع دیگر دیجیتال مارکتینگ که روشی قدیمی است ولی امروزه نیز از آن استفاده می شود، دیجیتال مارکتینگ آفلاین است. در این روش از ابزار های آنلاین استفاده نمی شود و فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی به صورت محیطی انجام می شود. ابزار مورد استفاده در این نوع بازاریابی ابزار های دیجیتالی است. به عنوان مثال تبلیغاتی خدمات و محصولاتی که در رادیو و تلویزیون می بینید و یا به صورت تماس تلفنی دریافت می کنید، همگی شکلی از دیجیتال مارکتینگ آفلاین هستند.

تمامی این روش ها به منظور تبلیغات هرچه بیشتر برند می باشد که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را نشان می دهد.

ارائه خدمات دیجیتالی

دیجیتال مارکتینگ حوزه تبلیغاتی است که خدمات متفاوتی ارائه می دهد. انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ به صورت هوشمند ارائه می شوند؛ به این معنا که ممکن است با توجه به اهداف تبلیغاتی یک برند ای کسب و کار از تمامی این خدمات یا تنها برخی از این خدمات استفاده شود. در ادامه برخی از این خدمات را معرفی خواهیم کرد.

ابتدایی ترین و ساده ترین خدمتی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود تولید محتوای ویژه برند است. برای داشتن یک برند معتبر و معرفی محصولات و خدمات خود لازم است که محتوایی ویژه برای برند یا کسب و کار ساخته شود. این محتوا می تواند یک ویدیو موشن گرافیک بوده یا اینکه یک مقاله و وبلاگ در مورد یک محصول خاص باشد.

ارائه خدمات دیجیتالی

از دیگر خدماتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود می توان سئو وب سایت یا بهینه سازی موتور جستجو را نام برد. سئو به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای افزایش رتبه بندی سایت انجام می شود. حضور در صفحه های اول موتور های جستجوگر بازدید، ترافیک و در نتیجه بازخورد سایت را افزایش می دهد. سئو و تولید محتوا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و اغلب به صورت پکیج ارائه می شوند. این کار توسط متخصص دیجیتال مارکتینگ انجام می شود

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از دیگر خدمات ارائه شده در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ باعث می شود صاحبین برند به صورت مداوم با مشتریان خود در ارتباط بوده و فروش خود را افزایش دهند. ایمیل مارکتینگ ممکن است چندان مورد توجه مشتریان قرار نگیرد و به جای آن از ارسال پیامک های تبلیغاتی استفاده شود. البته با توجه به اینکه اغلب افراد تمایلی به دریافت ایمیل های تبلیغاتی نداشته و اغلب اینگونه ایمیل ها را نمی بینند، ارسال پیامک های تبلیغاتی می تواند موثر تر واقع شود.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی از مهم ترین انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ است. این ویدیو ها که اغلب به صورت موشن گرافیک یا استاپ موشن ساخته می شوند، تاثیر بسیاری در جذب مشتری و افزایش فروش خواهند داشت. ویدیو و تصاویر تبلیغاتی شکلی از تبلیغات هستند که مخاطب را ساده تر متقاعد می کنند که برای دیدن تبلیغ وقت بگذارد و همین موضوع احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را بیشتر می کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز از مهم ترین خدماتی است که دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهد. امروزه به دلیل گسترش شبکه های احتماعی و استفاده گسترده کاربران از این شبکه ها، تبلیغات برند و کسب و کار ها در شبکه های اجتماعی می تواند بازخورد چشمگیری داشته باشد و در افزایش فروش و گسترش برند نقش مهمی داشته باشند.

بازاریابی دیجیتال خدمات دیگری از جمله تبلیغات بنری، تبلیغات در شبکه های تلویزیونی و رادیویی را نیز ارائه می دهد که می توان با توجه به اهداف تبلیغاتی خود از آن ها استفاده کرد. البته اغلب تبلیغاتی رسانه هزینه های بالایی دارند و به همین دلیل کسب و کار های کوچک اغلب تمایلی به استفاده از این نوع خدمات نخواهند داشت.

سوالات متداول انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ

  • چگونه می توان از خدمات دیجیتال مارکتینگ بهره برد؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ در شرکت خدمات دیجیتال ارائه می شوند. در اولین قدم لازم است برای آشنایی با مراحل کار و گرفتن اطلاعات بیشتر با شرکت خدمات دیجیتال مورد نظر تماس حاصل نموده و با مشاور ویژه دیجیتال مارکتینگ صحبت کنید. در صورت توافق طرفین بر خدمات مورد ارائه، جلسه ای حضوری برای عقد قرارداد و شروع همکاری تعیین خواهد شد.

  • هزینه استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

هزینه هر یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ متفاوت است. علاوه بر آن هزینه های دریافتی هر تیم دیجیتال مارکتینگ می تواند متغیر باشد. به طور کلی با توجه به برند شما و نوع خدمات در خواستی این هزینه ها ممکن است تغییر کنند. هزینه استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ اغلب ضمن عقد قرار داد دریافت می شود، با این حال ممکن است امکان پرداخت هزینه ها در چند نوبت نیز وجود داشته باشد.

  • کدام یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای برند من مناسب تر است؟

اولین قدم برای پاسخ به این سوال، تعیین هدف شما برای استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ است. برخی تنها برای فروش محصولات خود نسبت به استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ اقدام می کنند؛ این درحالی است که برخی دیگر برای گسترش برند خود و معرفی آن به افراد بیشتری اقدام به استفاده از دیجیتال مارکتینگ می کنند. اینکه کدام یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای برند شما مناسب است، تنها با تعیین هدف شما مشخص می شود.

  • آیا خدمات دیجیتال مارکتینگ تاثیر قطعی بر افزایش مشتری برند من خواهد داشت؟

دیجیتال مارکتینگ برای افزایش مشتری برند و کسب و کار بهترین روش است؛ اما ممکن است از شروع دیجیتال مارکتینگ تا حصول نتیجه و جذب مشتری اندکی زمان لازم باشد؛ چراکه خدمات دیجیتال مارکتینگ اغلب زمان بر هستند. جلب اعتماد مشتری و تشویق وی به خرید و استفاده از خدمات شما به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *