انواع پیام تبلیغاتی چیست و هر یک چه تاثیری بر کسب و کار دارند

انواع پیام تبلیغاتی

انواع پیام تبلیغاتی تاثیرات متفاوتی روی روند تبلیغات خواهند داشت. مقوله پیام تبلیغاتی امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در دنیایی زندگی می کنیم که استفاده از تلفن همراه امری همگانی بوده و میلیون ها کاربر فعال تلفن همراه وجود دارد. تلفن همراه از هر نوعی که باشد، حتی اگر قادر به پشتیبانی از اینترنت و شبکه های اجتماعی نباشد، قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه را خواهد داشت. بنابراین ارسال پیام تبلیغاتی به این کاربران می تواند روش مناسبی برای تبلیغ یک کسب و کار باشد. این پیام های تبلیغاتی به طراحی و برنامه ریزی خلاقانه و بر اساس اصول تبلیغات نیاز دارد. در ادامه این مقاله درباره انواع پیام تبلیغاتی توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

تعریف تبلیغات

تبلیغات به روش های معرفی گفته می شود که اغلب در رسانه های پولی مانند رادیو و تلویزیون، اینترنت، مجله، روزنامه، بیلبوردها و پست در شبکه های اجتماعی به معرفی و ارائه محصولات یا خدمات خاص یک برند و کسب و کار می پردازند. هدف از تبلیغات تاثیر مناسب روی مخاطبین هدف و تبدیل آن ها به مشتریان بالقوه، ترغیب افراد به خرید و استفاده از محصولات و خدمات یک کسب و کار، افزایش فروش و در نتیجه افزایش درامد و سود کسب و کار می باشد. تبلیغات به روش های مختلفی انجام می شود؛ از متداول ترین روش های تبلیغات، ارسال پیام تبلیغاتی به مخاطبین هدف و ترغیب این افراد به استفاده از خدمات برند شما است.

پیام تبلیغاتی چیست

 

پیام تبلیغاتی چیست

پیام تبلیغاتی به آن دسته از پیامک های برنامه ریزی شده گفته می شود که محتوای آن ها معرفی محصولات و خدمات مربوط به یک کسب و کار و برند است و به مشتریان و مخاطبین هدف ارسال می شوند. این پیام ها می توانند تاثیر فراوانی در جذب مخاطب داشته باشند؛ البته به این منظور باید اصول تبلیغات طراحی و نوشته شوند تا تاثیر درستی روی مخاطب داشته باشند. ارسال پیام تبلیغاتی از روش های متداول و پرکاربرد بازاریابی و انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ است که مزایای فراوانی دارد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

پیام تبلیغاتی چه مزایایی دارد

ارسال پیام تبلیغاتی می تواند در صورت اصولی بودن بازده بالایی داشته باشد؛ در عین حال این روش هزینه بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر دارد. از مزایای دیگر انواع پیام های تبلیغاتی می توان به دسترسی آسان به افراد جامعه هدف اشاره کرد. دسترسی به مخاطبین و ارسال پیامک به این افراد به مراتب راحت تر از برقراری ارتباط با جامعه هدف از طریق شبکه های اجتماعی است. علاوه بر آن، یکی از مزایایی که به پیام تبلیغاتی نسبت به دیگر روش های برتری می بخشد، ارتباط مستقیم با مشتریان است. منظور از ارتباط مستقیم این است که پیام تبلیغاتی شما مستقیما و به طور خاص به دست مخاطب رسیده و احتمال باز کردن پیام و تحت تاثیر پیام تبلیغاتی قرار گرفتن بیشتر است؛ این در حالی است که تبلیغات تلویزیون، رادیو و شبکه های اجتماعی ممکن است در دسترس همه ی مخاطبان قرار نگیرد.

انواع مختلف پیام های تبلیغاتی

پیام های تبلیغاتی انواع متفاوتی دارد که برخی از این انواع مختصرا به شرح زیر هستند:

  • پیام تبلیغاتی انبوه

 این پیام تبلیغاتی با کمک پنل اس ام اس صورت می گیرد. پنل اس ام اس لیستی از تمام شماره های مربوط به شهرها و استان های مختلف را به صورت منظم و تفکیک شده در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این پنل شما می توانید به تمامی شماره مربوط به منقطه ای خاص به صورت انبوه پیام تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

  • پیام تبلیغاتی BTS

 این نوع پیام تبلیغاتی توسط دکل های بی تی اس که اپراتور ایرانسل آن را مدیریت می کند، ارسال می شود. شما با استفاده از این نوع پیام تبلیغاتی می توانید به تمامی افرادی که ساکن محدوده کسب و کارتان هستند، پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

  • پیام تبلیغاتی تفکیکی

 در این نوع پیام های تبلیغاتی شما به با توجه به حوزه فعالیت کسب و کارتان به تفکیک سن و جنسیت برای افراد مشخصی پیام تبلیغاتی خود را ارسال می کنید. به عنوان مثال؛ کسب و کار شما در حوزه لوازم خانگی فعالیت می کند و برای افرادی که قصد تهیه جهیزیه را دارند، تخفیف ویژه ارائه می دهید. از همین رو پیام تبلیغاتی شما برای دختران زیر سی سال که ممکن است قصد تهیه جهیزیه را داشته باشند طراحی و ارسال می شود.

طراحی پیام تبلیغاتی

طراحی پیام تبلیغاتی

طراحی پیام تبلیغاتی و انتخاب متن و پیام مناسب برای ارسال به مشتری مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد. متن پیام باید به صورت هوشمندانه و متقاعد کننده نوشته شود تا مشتری بتواند به راحتی به برند اعتماد کند. پیام دو وجهی و تک وجهی هر کدام در زمان مناسب خود ممکن است گزینه مناسبی برای طراحی پیام تبلیغاتی باشند.

پیام دو وجهی به پیام هایی گفته می شود که در آن ها علاوه بر نقاط مثبت و قوت برند به برخی از نقاط ضعف نیز اشاره می شود و در برخی موارد می توانند بهتر توجه و اعتماد مخاطب را جلب کنند.

پیام های تک وجهی نیز پیام هایی هستند که در آن ها تنها به برخی از نقاط قوت برند اشاره می شود. طراحی یک پیام تبلیغاتی نیاز مند مهارت هایی چون آشنایی با اصول تبلیغات و روانشناسی تبلیغات می باشد و هر کسی نمی تواند یک پیام تبلیغاتی مناسب برای برند شما طراحی و تولید کند.

نمونه متن پیام تبلیغاتی

متن پیام تبلیغاتی با توجه به برند و نوع خدماتی که یک برند ارائه می دهد طراحی و نوشته می شود. نمی توان یک متن قابت را در نظر گرفت و برای هر برند از همان متن استفاده کرد و تنها تغییرات جزئی در آن ایجاد کرد. در ادامه دو نوع پیام تبلیغاتی مربوط به یک پیتزا فروشی را مقایسه خواهیم کرد.

“امشب شام برنامت چیه؟!

همین حالا برای شامت پیتزا سفارش بده

سیب زمینی مخصوص و تحویل رایگان

فقط تا پایان امشب

۰۲۱********”

پیام بالا نمونه ای از یک پیام تبلیغاتی موفق برای ترغیب کردن مخاطب به سفارش پیتزا است؛ این در حالی است که اگر همین محتوا در قالب پیامی مانند متن زیر به دست مشتری برسد امکان دارد تاثیر چندانی نداشته باشد.

“با سلام

سفارش پیتزا و انواع فست فود

به همراه ارسال رایگان تا امشب

۰۲۱*********”

همینطور که در این دو نمونه از انواع پیام تبلیغاتی مشاهده کردید، انتخاب کلمات و جملات مناسب می تواند اثر بهتری در جذب مشتری از طریق ارسال پیامک داشته باشد.

سوالات متداول انواع پیام تبلیغاتی

  • آیا پیام تبلیغاتی تاثیر حتمی در جذب مشتری دارد؟

پیام تبلیغاتی در جذب مشتری می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد؛ چراکه جامعه آماری کسانی که تبلیغ شما به دست آن ها می رسد، بسیار گسترده است و همین موضوع احتمال افزایش مشتریان شما را بیشتر می کند.

  • هزینه پیام تبلیغاتی چقدر است؟

تعرفه های استفاده از پیام های تبلیغاتی متفاوت است. پیام های تبلیغاتی در قالب پنل های تبلیغاتی متفاوت به فروش می رسند که هر کدام مزایای خود را دارند. هزینه این پنل ها از ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می تواند متغیر باشد. البته لازم به ذکر است این هزینه ها همواره می توانند متغیر بوده و از این مقدار بیشتر یا کمتر باشند.

  • خدمات مربوط به پیام تبلیغاتی توسط چه مراکزی ارائه می شود؟

مراکز ویژه ای به صورت اختصاصی به فراهم کردن پنل های ارسال پیامک های تبلیغاتی می پردازند که می توان تنها با یک جستجو در اینترنت با انبوهی از این مراکز ارتباط برقرار کرد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *