اهداف تبلیغات تجاری در کسب و کار های مختلف شامل چه مواردی می شود

اهداف تبلیغات تجاری

اهداف تبلیغات تجاری در کسب و کار های مختلف ممکن است متفاوت باشد. امروزه با توجه رقابت گسترده ای که بین سازمان ها و کسب وکار های مختلف وجود دارد، تبلیغات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تبلیغات باعث می شود کسب و کارها و تجارت ها در عرصه رقابت از یکدیگر سبقت گرفته و شهرت بیشتری کسب کنند؛ از همین رو تبلیغات برای بقای یک تجارت اهمیت زیادی دارد و یا گاهی افراد را به این فکر می اندازد که چگونه شرکت تبلیغاتی بزنیم در این مقاله سعی بر آن است اهداف تبلیغات تجاری را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

تبلیغات تجاری چیست

تبلیغات تجاری به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که با استفاده از ابزار ها و شیوه های خاص به جلب توجه مخاطبین و جذب مشتری برای کسب و کار ها و سازمان ها انجام می شوند. این نوع تبلیغات برای بهبود فعالیت تجاری سازمان ها و شرکت ها طراحی و اجرا می شود. به طور کلی می توان گفت تبلیغات تجاری به شکلی از ارتباط غیرشخصی گفته می شود  که در آن به ازای پرداخت پول توسط یک کسب و کار و سازمان مشخص با استفاده از انواع ابزارهای تبلیغاتی و رسانه های گروهی، تبلیغات گسترده با هدف ترغیب مخاطب به استفاده از خدمات یا خرید محصولات سازمان صورت می گیرد.

ویژگی های اهداف تبلیغات تجاری

ویژگی های اهداف تبلیغات تجاری

 

تبلیغات تجاری موفق، تبلیغی است که بتواند در ذهن مخاطب جایگاه ویژه ای داشته باشد و ماندگار شود. تبلیغات تجاری به طور کلی سه بعد دارد که لازم است این سه بعد به درستی انجام شود تا این تبلیغات تاثیر کافی روی مخاطب بگذارند.

استراتژی بی عیب و نقص از مهم ترین ویژگی های یک تبلیغات تجاری موفق است. در واقع یک تبلیغات تجاری موفق مخاطبین مشخص و اهداف تبلیغاتی از پیش تعیین شده دارد. در تبلیغات تجاری، پیام تبلیغاتی باید به گونه ای نوشته شود که مطالب مورد توجه مخاطبین را پوشش دهد و بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد.

خلاقیت از دیگر ویژگی های مهم اهداف تبیلغات تجاری است. این گونه تبلیغات نباید کسل کننده باشند و به گونه ای طراحی شوند که ویژگی های منحصر به فرد برند به مخاطب منتقل شود؛ بنابراین لازم است دارای مفهومی خلاق و اصیل باشند. اجرای متناسب با استراتژی تبلیغاتی از دیگر ویژگی های مهم تبلیغات تجاری است؛ چراکه پیام های تبلیغاتی هر قدر هم که به درستی طراحی و ساخته شده باشند در صورتی که به درستی به مخاطبین منتقل نشوند؛ بازدهی کافی را نخواهند داشت. در مرحله اجرای تبلیغات، انتخاب ابزار مناسب برای اجرای پیام اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

محتوای تبلیغات تجاری چیست

محتوای تبلیغاتی به پیامی گفته می شود که به وسیله ی یک ابزار تبلیغاتی در قالب یک تصویر، متن یا ویدیو به مخاطبین منتقل می شود. برای تولید محتوای تبلیغات تجاری، ابتدا باید اهداف تبلیغاتی در نظر گرفته شده و با توجه به این اهداف تولید محتوا را آغاز کرد. مهم ترین موضوعی که در تولید محتوای تبلیغاتی تجاری باید در نظر گرفته شود، نیازها و سلایق مخاطبین و مشتریان است.

محتوای تبلیغاتی تجاری باید به گونه ای تولید شود که نیاز های مشتری را تحریک کند و باعث شود که مخاطب به خرید و استفاده از خدمات ترغیب شود؛ از همین رو برای تولید محتوای تبلیغاتی تجاری نباید اهداف و سلیقه شخصی را دنبال کرد. بنابراین می توان گفت، مهم ترین هدفی که تولید محتوای تبلیغاتی تجاری دنبال می کند، ایجاد احساس نیاز به کالا و خرید آن در مخاطب است؛ حتی اگر مخاطب واقعا به کالا یا خدمات شما نیازی نداشته باشد.

انواع تبلیغات تجاری

گاهی مواقع این سوال ذهن را مشغول می کند که چرا باید تبلیغ کنیم و در نهایت به این نتیجه میرسیم که تبلیغات به ویژه تبلیغات تجاری به گونه های مختلفی انجام می شود. با این حال تمام انواع تبلیغات تجاری یک هدف را دنبال می کنند و این هدف افزایش میل مخاطبین به استفاده از خدمات مورد ارائه است. بر اساس نوع رسانه ای که تبلیغات در آن انجام می شود، می توان تبلیغات را به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات پستی
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات اینترنتی و مجازی
  • تبلیغات در ناوگان حمل ونقل عمومی
  • تبلیغات فروشگاهی

با این حال تبلیغات تجاری را می توان بر حسب هدفی که دنبال می کند نیز می توان به انواع تقسیم بندی کرد:

  • تبلیغات مصرفی که در آن محصولاتی ارائه می شوند که مورد نیاز شخص یا خانوار است.
  • تبلیغات صنعتی که جنبه عمومی دارد و خدمات یا محصولات مورد ارائه اغلب برای تامین نیاز های کارخانه و مجتمع های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تبلیغات بازرگانی
  • تبلیغات حرفه ای
  • تبلیغات پیشه ای

مزایای تبلیغات تجاری

تبلیغات تجاری می تواند برای کسب و کار و تجارت مزایای فراوانی داشته باشد. برخی از مزایایی که تبلیغات تجاری می تواند داشته باشد، شامل موارد زیر است:

  • افزایش آگاهی از سازمان تجاری و محصولات آن
  • افزایش فروش
  • رقابت صحیح با رقیبان تجاری
  • افزایش اعتبار و ارزش سازمان
  • گسترش و توسعه سازمان
  • ایجاد وفاداری به برند
  • ایجاد تمایز برند نسبت به دیگر برند ها
  • بازدهی بالای تبلیغات با هزینه کم

اهداف تبلیغات تجاری چیست

اهداف تبلیغات تجاری

به طور کلی با تحقیق در مورد تبلیغات تجاری می توان به این نتیجه رسید که تبلیغات تجاری سه هدف اصلی را دنبال می کند که در ادامه مختصرا آن ها را شرح می دهیم. البته لازم به ذکر است که اهداف تبلیغات تجاری در کسب و کار های مختلف ممکن است متفاوت باشد. اهداف تبلیغات تجاری بسته به حوزه کاری برندها تعیین می شود. با این حال مهم ترین اهدافی که هر برند تجاری به واسطه تبلیغات قصد رسیدن به آن ها را دارد، شامل مواردی می شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

معرفی کالا و خدمات

 اولین و مهم ترین هدف تبلیغات تجاری شناساندن خدمات و کالاهایی است که توسط سازمان یا شرکت تولید و ارائه می شوند. هر کسب و کار و برند، چه در زمینه فروش کالا فعالیت کند و چه در زمینه ارائه خدمات، نیاز دارد که خود را به مشتریان هدف بهتر بشناساند. تا زمانی که مشتریان از کالا یا خدمات یک کسب و کار آگاه نباشند، به سمت خرید از آن سوق داده نمی شوند. از همین رو معرفی کالا یا خدمات از مهم ترین اهداف تبلیغات تجاری می باشد. به واسطه معرفی کالا و خدمات به بهترین شکل، اعتبار و اعتماد نیز در مشتریان شکل می گیرد.

ترغیب مشتری به خرید یا استفاده از خدمات

از مهم ترین اهداف تبلیغات تجاری تشویق مشتریان به استفاده از خدمات یا خرید محصولات می باشد. این هدف با استفاده از پیام و محتوای تبلیغاتی مناسب محقق می شود. تبلیغات تجاری باید به گونه ای انجام بشود که مشتریان بالقوه بتوانند به برند و کسب و کار اعتماد کرده و مجاب شوند که نیاز های خود را از طریق آن کسب و کار برطرف نمایند.

گسترش و توسعه سازمان و افزایش اعتبار و اعتماد

تبلیغات مناسب و اصولی باعث ساخت یک نگرش مثبت از سازمان و برند در ذهن مخاطب می شود و همین موضوع باعث ماندگاری خواهد شد. از دیگر اهداف تبلیغات تجاری، گسترش کسب و کار ها و افزایش اعتبار آن ها در حوزه کاری مورد نظر است. با توسعه کسب و کار و افزایش اعتبار، مشتریان راحت تر به برند اعتماد کرده و خرید های بیشتری از سوی آن ها انجام می شود. با افزایش اعتبار کسب و کار، اگر در یک حوزه دو کسب و کار در حال رقابت باشند، کسب و کاری که اعتبار بیشتری دارد توسط مشتریان انتخاب می شود.

سوالات متداول اهداف تبلیغات تجاری

  • چگونه تبلیغات تجاری را آغاز کنیم؟

در اولین قدم لازم است توانی ها و اهداف تبلیغاتی خود را شناخته و تعیین کنید. پس از آن لازم است استراتژی تبلیغاتی مناسبی را با توجه به این اهداف طراحی و برنامه ریز کرده و آن را تا مرحله اجرا پیش ببرید.

  • تبلیغات تجاری توسط چه کسانی طراحی و مدیریت می شود؟

تبلیغات تجاری نیاز به هماهنگی، برنامه ریزی و مدیریت تخصصی دارد و این کار تنها از کسانی بر می آید که در زمینه تبلیغات تخصص دارند. مشاورین و کارشناسان تبلیغات به صورت گسترده در شرکت ها یا آژانس های تبلیغاتی به ارائه تمامی خدمات تبلیغاتی می پردازند. برای استفاده از مشاوره و خدمات تبلیغاتی می توانید با این مراکز تبلیغاتی تماس حاصل فرمایید.

  • هزینه تبلیغات تجاری چقدر است؟

هزینه تبلیغات تجاری به عوامل زیادی از جمله جایگاه برند، ابزار های مورد استفاده، مرکز تبلیغاتی که وظیفه تبلیغات را بر عهده دارند و اهداف تبلیغاتی برند می تواند مقادیر زیادی جا به جایی داشته باشد. در صورتی که برای انجام تبلیغات تجاری به یک مرکز تبلیغاتی مراجعه می کنید، پیش از عقد قرار داد، تمامی هزینه های مربوطه براورد می شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *