تخصص های دیجیتال مارکتینگ

مهارت های دیجیتال مارکتینگ به مجموعه تخصص هایی گفته می شود که در مسیر تبلیغات به آن ها نیاز خواهید داشت. با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن دنیای رقابت برندها و کسب و کارها، روش های سنتی تبلیغات پاسخگوی نیاز های تبلیغاتی این برند ها و کسب و کار ها نخواهند بود؛ چراکه با استفاده از اینترنت و دستگاه های الکترونیکی دیگر روش های استفاده از روش های قدیمی تبلیغ بازدهی چندانی نخواهند داشت.

دیجیتال مارکتینگ روشی نوین در عرصه تبلیغات است که امروزه استفاده از آن اهمیت زیادی پیدا کرده است. این روش بر خلاف روش های قدیمی تر، روش ساده ای نیست که هر فرد با تخصص اندک نیز بتواند از عهده آن بر بیاید. برای آنکه دیجیتال مارکتینگ به درستی و به طور کارآمد انجام شود، نیازمند همکاری افراد متخصص در این زمینه است. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در مورد مهارت های دیجیتال مارکتینگ ارائه دهیم.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به هر فعالیت تبلیغاتی گفته می شود که با استفاده از ابزار های الکترونیکی مانند تلفن همراه و به کار گیری اینترنت انجام می شود. دیجیتال مارکتینگ از روش های جدید تبلیغات است که به معرفی و ارائه محصولات یا خدمات یک برند یا کسب و کار می پردازد. این روش حوزه ها و ابزارهای تخصصی گسترده ای دارد و همین امر موجب شده این روش تنها با همکاری متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ به بهترین شکل قابل اجرا باشد.

اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ

اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ

همانطور که پیش تر گفته شد افراد متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ با همکاری یکدیگر یک تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهند. اعضای این تیم تخصصی اغلب شامل مدیر دیجیتال مارکتینگ، متخصص دیجیتال مارکتینگ یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ، محتواکار، سئوکار، ویرایشگر، طراح گرافیک و تصویر بردار می باشد. تعداد محتواکارها، سئوکارها، ویرایشگرها و طراحان گرافیک با توجه به نیاز های تیم ممکن است بین یک تا چند نفر متغیر باشد. هر یک از این اعضا وظیفه ویژه ای بر عهده دارند که در ادامه برخی از وظایف مهم ترین اعضای یک تیم تبلیغات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مدیریت دیجیتال مارکتینگ

مدیر دیجیتال مارکتینگ از مهم ترین مهارت های دیجیتال مارکتینگ است. مدیریت دیجیتال مارکتینگ در واقع بر تمامی فعالیت های یک تیم دیجیتال مارکتینگ نظارت دارد. علاوه بر آن هماهنگی برنامه ریزی ها و مدیریت تمامی پروژه ها زیر نظر یک مدیر دیجیتال مارکتینگ اتفاق می افتد. مدیر بازاریابی دیجیتال با همکاری کارشناس دیجیتال مارکتینگ به هماهنگی و سازمان دهی تیم تبلیغات می پردازند و برنامه و اهداف تیم را کنترل و تنظیم می کنند. در ادامه برخی از مهم ترین وظایق یک مدیر دیجیتال مارکتینگ را خواهید دید.

شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

مهم ترین وظیفه یک مدیر دیجیتال هماهنگی و تطبیق تیم و در صورت نیاز تغییر استراتژی تیم مطابق با آخرین تغییرات در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی دیجیتال حوزه گسترده ای است که نیاز است استراتژی های آن مطابق به تغییرات اخیر در حوزه های دیجیتال مارکتینگ باشد و این هماهنگی بر عهده مدیریت دیجیتال مارکتینگ است. علاوه بر آن طراحی روش های بازاریابی و ایجاد کمپین های تبلیغاتی مناسب هر برند نیز بر عهده مدیر دیجیتال مارکتینگ است؛ البته طراحی و برنامه ریزی استراتژی ها با مشورت دیگر اعضا و با توجه به نیاز های تبلیغاتی صورت می گیرد اما تعیین روش نهایی بر عهده مدیر بازاریابی تبلیغات است.

تجزیه و تحلیل داده های حاصل از بازخورد تبلیغات و برنامه ریزی تبلیغات بر اساس این داده ها نیز بر عهده مدیریت دیجیتال مارکتینگ است. مدیریت تمامی روش های بازاریابی آنلاین و نظارت و بررسی نحوه عملکرد این روش ها از دیگر وظایف یک مدیر بازاریابی دیجیتال است. اغلب تعاملات با مشتریان و متقاضیان تبلیغات نیز توسط مدیر دیجیتال مارکتینگ و اغلب با همکاری کارشناس دیجیتال مارکتینگ انجام می شود. مدیریت منابع انسانی و مالی، تنظیم بودجه و هزینه های پروژه، برنامه ریزی و کنترل پروژه ها، تدوین برنامه های تنظیم شده و نظارت بر اجرای این برنامه ها همگی در وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ می گنجد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

متخصص دیجیتال مارکتینگ

متخصص دیجیتال مارکتینگ یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ به فردی گفته می شود که با مهارت و تخصص بالا در زمینه دیجیتال مارکتینگ وظیفه افزایش دیده شدن و محبوبیت یک برند یا کسب و کار از طریق افزایش ترافیک سایت برند، افزایش دیده شدن برند در شبکه های اجتماعی و به طور کلی افزایش بازخورد در تمام پلت فرم های دیجیتال می شود. کارشناس دیجیتال مارکتینگ که به آن دیجیتال مارکتر نیز گفته می شود، فردی متخصص است که تمرکز وی بر راهبرد اهداف تبلیغاتی تیم دیجیتال مارکتینگ می باشد. هر کسی نمی تواند از عهده ی وظایف دیجیتال مارکتر بر بیاد؛ چراکه برای دیجیتال مارکتر شدن مهارت های ویژه ای نیاز است که در ادامه برخی از این مهارت ها را بررسی می کنیم.

مهارت های یک دیجیتال مارکتر

دیجیتال مارکتر پس از مدیر دیجیتال مارکتینگ مهم ترین عضو تیم تبلغاتی است که باید از مهارت های خاصی در این زمینه برخوردار باشد. یک دیجیتال مارکتر باید با اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ تسلط داشته باشد و با استفاده از قدرت مذاکره و بازاریابی عصبی به جذب مخاطب بالقوه و در نتیجه باعث افزایش فروش و رضایتمندی مشتریان شود. علاوه بر این موارد یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید به اصول بازاریابی محتوا و سئو نیز تسلط داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل فعالیت های محتواکار و سئوکار را کنترل و تنظیم کند و در صورت نیاز استراتژی عملکرد آن ها را تغییر دهد.

یک دیجیتال ماکتر باید بر تمام ابزار ها و خدمات دیجیتال مارکتینگ تسلط داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل از این روش ها در جهت افزایش بازخورد و متقاعد کردن مخاطبان به خرید از یک برند خاص استفاده کنند. در کنار این مهارت های تخصصی، یک دیجیتال مارکتر حرفه ای باید برخی ویژگی های شخصیتی خاص نیز داشته باشد. یکی از این ویژگی ها شامل قدرت روابط عمومی بالا برای ایجاد برقراری ارتباط موثر با اعضای تیم برای هماهنگی بیشتر و مشتریان به منظور متقاعد کردن مشتریان می باشد. ارتباط موثر و تعامل صحیح با دیگران از مهم ترین مهارت هایی است که یک دیجیتال مارکتر باید داشته باشد.

مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ به فردی گفته می شود که با دانش و مهارت کافی در زمینه انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ و تجربه و مهارت در استفاده از روش ها و ابزارهای بازاریابی آنلاین، می تواند در جذب مشتریان به استفاده از دیجیتال مارکتینگ و جذب مخاطبان به یک برند یا کسب و کار تاثیر داشته باشد. مشاوران دیجیتال مارکتینگ توانایی و تخصص بالایی در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ و استفاده صحیح از آن ها دارد و همین امر باعث می شود هر کسی نتواند به درستی از عهده وظایف این کار بربیاید.

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

اولین و بارزترین ویژگی یک مشاور دیجیتال مارکتینگ داشتن تخصص در زمینه مشاوره تبلیغات و فروش آنلاین می باشد. این افراد در زمینه کسب و کار های اینترنتی و تبلیغات آنلاین نیز تخصص دارند و از همین طریق نیز به معرفی محصولات و خدمات می پردازند. این افراد به طور کامل به استراتژی های تبلیغات آنلاین تسلط دارند و با استفاده از این روش ها به افزایش محبوبیت و کیفیت برندینگ یک کسب و کار می پردازند.

علاوه بر آن مشاورین دیجیتال مارکتینگ آشنایی کامل با رسانه های اجتماعی دارند و با استفاده از این پلت فرم ها به جذب مشتری و منابع انسانی جدید می پردازند. از دیگر وظایف یک مشاور دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی دیگر از مهم ترین تخصص های دیجیتال مارکتینگ می توان به خلاقیت تبلیغاتی، ارتباط موثر با صاحبین برند و مشتریان، معرفی و شرح کامل خدمات دیجیتال مارکتینگ به متقاضیان استفاده از آن و جذب افراد متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد.

سوالات متداول تخصص های دیجیتال مارکتینگ

  • چگونه می توان از خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد؟
    • برای استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ بهترین راه شروع همکاری با یک آژانس تبلغاتی معتبر است. آژانس های تبلیغاتی اغلب از افراد متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ تشکیل شده اند و می توانند خدمات دیجیتال مارکتینگ را به نحو احسنت ارائه دهند. برای همکاری با این شرکت های تبلیغاتی می توانید به سایت دیجیتال مارکتینگ این شرکت ها مراجعه کنید یا اینکه به صورت تلفنی از این شرکت ها مشاوره بگیرید.
  • درآمد یک متخصص دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟
    • درآمد یک متخصص دیجیتال مارکتر با توجه به عوامل مختلفی از جمله مهارت او در زمینه دیجیتال مارتینگ، تجربه کاری و تعداد پروژه های تبلیغاتی بستگی دارد. این درآمد ممکن است بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان جابه جا شود.
  • چگونه می توان کارشناس دیجیتال مارکتر شد؟
    • کارشناس دیجیتال مارکتینگ شدن کار آسانی نیست و به آموزش حرفه ای نیاز دارد. دیجیتال مارکتینگ امروزه در اغلب دانشگاه ها تدریس می شود؛ با این حال دوره های تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ نیز وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد و با تمرین و ممارست مهارت های لازم را برای کارشناس دیجیتال شدن به دست آورد.
  • چه کسی نیاز به استفاده از مشاور دیجیتال مارکتینگ را دارد؟
    • مشاور دیجیتال مارکتینگ در تمامی زمینه های بازاریابی دیجیتال می تواند راهنمای شما باشد و برنامه ریزی های مورد نیاز را برای شما انجام دهد. در صورتی که متقاضی استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید یا به دنبال جذب مشتری برای برند خود دارید، می توانید از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ راهنمایی بگیرید.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *