تیم دیجیتال مارکتینگ

تیم دیجیتال مارکتینگ به مجموعه افرادی گفته می شود که در کنار یکدیگر برای راهبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ تلاش می کنند. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال از روش های جدید تبلیغات می باشد که در آن از انواع دستگاه های الکترونیکی و ابزار هایی مانند اینترنت و شبکه های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ یک برند یا کسب و کار  اینترنتی استفاده می شود. بر خلاف روش های سنتی تبلیغات که شامل طراحی یا چاپ برندها و بروشورهای تبلیغاتی می شدند، دیجیتال مارکتینگ حوزه گسترده ای از تبلیغات و بازاریابی است که خود از شاخه های تخصصی بسیاری تشکیل شده است.

روش های سنتی تبلیغات اغلب ساده تر بودند و افراد غیر متخصص نیز می توانستند به سادگی از پس آن ها بربیایند. اما دیجیتال مارکیتنگ روش ساده ای نیست و برای استفاده از آن باید از افراد متخصص در این زمینه کمک خواست. علاوه بر آن یک فرد به تنهایی نمی تواند از تمامی ابزار ها و روش های آن به درستی استفاده کند؛ به همین دلیل اغلب تعدادی متخصص در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ گرد هم آمده و یک تیم دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهند.

اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ

تیم دیجیتال مارکتینگ به گروهی از افراد متخصص در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ گفته می شود که اهداف تبلیغاتی واحدی را با همکاری یکدیگر دنبال می کنند. اعضای مهم و کلیدی یک تیم دیجیتال مارکتینگ شامل متخصص شبکه اجتماعی، محتوا کار و سئوکار می باشند. البته یک تیم دیجیتال مارکتینگ، اعضای دیگری چون نویسنده، سناریونویس، کارگردان ویدیو، طراح گرافیک و متخصص روابط عمومی نیز ممکن است داشته باشد. تعداد و القاب هر یک از اعضای یک تیم دیجیتال مارکتینگ با توجه به نیازها و اهداف تبلیغاتی آن تیم می تواند تغییر کند؛ اما به طور کلی تعداد اعضای یک تیم دیجیتال مارکتینگ متشکل از پنج تا ده فرد متخصص است.

ویژگی های اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ

ویژگی های اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ

اعضای یک تیم دیجیتال مارکتینگ باید از ویژگی خاصی برخوردار باشند که لازم است پیش از تشکیل تیم دیجیتال مارکتینگ به این ویژگی ها توجه لازم را به عمل بیاورید. از مهم ترین ویژگی هایی که هر یک از اعضای یک تیم دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشند تسلط و مهارت کافی در حوزه ای است که فرد بر عهده گرفته است. تمامی افرادی که در تیم دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند باید بتوانند به نحو احسنت از پس وظایف خود بر بیایند.

البته لازم به ذکر است مهارت تنها ملاک انتخاب یک عضو مناسب برای تیم دیجیتال مارکتینگ نیست. یک عضو تیم دیجیتال مارکتینگ باید توانایی انتخاب هدف، استقلال در کار در عین همکاری با دیگر اجزا و قدرت برنامه ریزی و تحلیل را نیز داشته باشد. داشتن روحیه تیمی و انعطاف پذیری نیز از مهم ترین ویژگی های اعضای تیم دیجیتال می باشد. برای آنکه یک استراتژی تبلیغاتی موثر واقع شود ممکن است نیاز باشد روش های متفاوتی امتحان شود و به همین دلیل اعضا باید بتوانند به خوبی خود را با شرایط به وجود آمده تطبیق دهند.

شرح وظایف اعضای تیم بازاریابی دیجیتال

هر یک از اعضای یک تیم دیجیتال مارکتینگ با توجه به جایگاهی که در تیم دارد، وظایف ویژه ای بر عهده دارد. در ادامه برخی از وظایف و تخصص های دیجیتال مارکتینگ هر یک از اعضای تیم را مختصرا شرح خواهیم داد. لازم به ذکر است آنچه که یک عضو از تیم دیجیتال مارکتینگ موظف به انجام است در قالب تیم و با توجه به شرایط می تواند گسترده تر باشد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

متخصص دیجیتال مارکتینگ که به عنوان دیجیتال مارکتر نیز شناخته می شود، وظیفه هماهنگی اعضای تیم، دادن مشاوره به مشتریان، جذب مخاطب، هدف گذاری، نظارت و نقد و بررسی طرح های اعضای دیگر تیم را بر عهده دارد. چنین فردی باید دانش نسبتا خوبی از تمامی حوزه های دیجیتال مارکیتنگ داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل تیم را رهبری و هدابت کند.

سئوکار

از مهم ترین حوزه های دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت برای برند و قرار دادن آن سایت در یک رتبه بندی قابل قبول می باشد. سئو به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که روی یک سایت انجام می گیرد تا آن سایت در صفحات اول یک موتور جستجو دیده شود و در نتیجه ترافیک آن بالا برود. وظیفه سئو کار بالابردن رتبه بندی سایت های برند ها و شرکت های متقاضی است.

نویسنده

تولید محتوای نوشتاری مانند وبلاگ، مقاله و کتاب الکترونیکی ارتباط تنگاتنگی با سئو دارد. چرا که یک محتوای ویژه برند و منحصر به فرد شانس افزایش رتبه بندی سایت را تا حد زیادی بالا می برد. نویسندگان به تولید محتوای نوشتاری متناسب با برند که در آن نکات موثر در سئو رعایت شده باشد، می پردازد.

تولید کننده محتوای بصری

علاوه بر محتوای نوشتاری، محتوای بصری مانند تصویر، ویدیو، موشن گرافیک، استاپ موشن و تیزر های تبلیغاتی نیز برای برندینگ بسیار ضروری است. تولید این نوع محتوا بر عهده طراحان گرافیک و سناریو نویس های تیم است.

متخصص روابط عمومی یا مشاور دیجیتال مارکتینگ

این افراد وظیفه برقراری ارتباط موثر با مشتریان و تعامل کارآمد با مخاطبان را به منظور جذب مخاطب بر عهده دارند. در اغلب تیم های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا بازاریابی از طریق ایمیل نیز بر عهده این افراد است.

تیم دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می دهد

تیم دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می دهد

تیم های دیجیتال مارکتینگ مختلف ممکن است خدمات متفاوتی ارائه دهند. با این برخی از خدمات کلی که تیم های دیجیتال مارکتینگ قادر به ارائه آن ها هستند را در زیر خواهید دید:

  • طراحی سایت
  • سئو سایت
  • برنامه ریزی تبلیغاتی
  • طراحی نشان و نام تجاری
  • ساخت تیزر، استاپ موشن یا موشن گرافیک تبلیغاتی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • تصویر برداری تبلیغاتی
  • مشاوره بازاریابی دیجیتال
  • مدیریت فناوری
  • توسعه وب

مزایای همکاری با تیم بازاریابی دیجیتال

تیم های دیجیتال مارکتینگ حرفه ای اغلب از افرادی تشکیل شده اند که تخصص و تجربه بسیاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارند و به همین دلیل خدمات ارائه شده توسط این تیم ها بر اساس برنامه ریزی ها و هدف های تبلیغاتی حساب شده انجام می شود و صاحبین کسب و کاری که از این خدمات استفاده می کنند، دیگر دغدغه شکست استراتژی تبلیغاتی را نخواهند داشت.

علاوه بر آن همکاری با یک تیم دیجیتال مارکتینگ تا حد زیادی سبب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. کارکنان یک برند در صورت همکاری با یک تیم دیجیتال مارکتینگ تمام وقت خود صرف وظایف خود کرده و دغدغه تبلیغ برند خود را نخواهند داشت؛ علاوه بر آن اغلب تیم های تبلیغاتی با کمترین هزینه می توانند بهترین خدمات تبلیغاتی را ارائه دهند. مهم ترین مزایایی که همکاری با تیم دیجیتال مارکتینگ خواهد داشت، اجرای کمپین های تبلیغاتی حرفه ای و در نتیجه رونق و توسعه قطعی برند یا کسب و کار می باشد.

سوالات متداول تیم دیجیتال مارکتینگ

  • چگونه می توان عضو یک تیم دیجیتال مارکتینگ شد؟

اولین قدم برای عضو یک تیم دیجیتال مارکتینگ شدن، کسب مهارت های تخصصی در یک حوزه ویژه از دیجیتال مارکتینگ است. علاوه بر آن لازم است اطلاعات پایه خود را از دیجیتال مارکتینگ بالا برده  و این اطلاعات را به روز نگه دارید. هر قدر که در مهارت خود تخصص بیشتری داشته باشد، شانس شما برای استخدام در یک تیم دیجیتال مارکتینگ بیشتر خواهد شد.

  • نحوه همکاری با یک تیم دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

اغلب تیم های دیجیتال مارکتینگ دارای یک سایت دیجیتال مارکتینگ هستند که در آن از خدمات ارائه شده و شرایط استفاده از این خدمات به طور  کامل شرح داده شده است. با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید با تیم های دیجیتال مارکتینگ متعددی آشنا شده و در ارتباط باشید..همچنین می توانید با شرکت مایاپینت از طریق شماره ۸۸۶۴۰۱۹۷ در تماس باشید.

  • آیا حضور تمام اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ برای راهبرد یک پروژه تبلغیاتی ضروری است؟

هر چه تعداد افراد متخصص در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ در یک تیم بیشتر باشد، بالطبع آن تیم بهتر از پس وظایف و اهداف تبلیغاتی مورد تقاضا بر می آید؛ با این حال در برخی از تیم های نوپایی که تعداد اعضای آن کمتر است نیز راهبرد اهداف با تقسیم وظایف امکان پذیر است.

  • دستمزد اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

هر یک از اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ با توجه به وظایف و حجم کاری که از پروژه بر عهده دارند ممکن است دستمزد متفاوتی داشته باشند. علاوه بر آن دستمزد اعضا از پروژه ای به پروژه دیگر می تواند متغیر باشد؛ به همین دلیل نمی توان درآمد ثابتی برای اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ تعیین کرد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *