منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ برای پیش برد روند تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ ضروری است. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یکی از روش های بازاریابی نوین است که در آن با استفاده از ابزار های الکترونیکی به معرفی و تبلیغ برندهای مختلف و خدمات کسب و کارها می پردازند. این روش بازاریابی برای گسترش و توسعه برند بسیار مهم و ضروری است و همین موضوع دیجیتال مارکتینگ را به یکی از شاخه های محبوب و مشهوری تبدیل کرده که افراد بسیاری برای یادگیری آن به دانشگاه می روند. با این حال تحصیل در دانشگاه تنها روش یادگیری دیجیتال مارکتینگ نیست. منابع فراوانی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی از منابع دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.

منابع به روز یادگیری دیجیتال مارکتینگ

منابع به روز یادگیری دیجیتال مارکتینگ

منابع گسترده ای برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که متقاضیان یادگیری دیجیتال مارکتینگ می توانند با توجه به نیاز های خود از آن ها استفاده کنند. مهم ترین ویژگی که یک منبع یادگیری دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشد این است که به روز باشد؛ چراکه خدمات دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال تغییر است.

منابع آنلاین بهترین منابع یادگیری و به روز کردن اطلاعات شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند؛ زیرا به طور مرتب در حال به روز رسانی شدن با جدید ترین منابع اطلاعاتی دیجیتال مارکتینگ هستند.

از جمله منابع یادگیری آنلاین دیجیتال مارکتینگ The Moz Blog است. این وب سایت اطلاعات فراوانی در زمینه SEO برای شما فراهم می کند. مقالات این وب سایت علاوه بر این اطلاعات، تغییرات به وجود آمده در استراتژی ها، قوانین و آیین نامه ها در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ را کاملا به روز در اختیار خوانندگان خود قرار می دهد. وب سایت های دیگری که می توان با استفاده از آن ها در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ به جمع آوری اطلاعات پرداخت می توان موارد زیر را نام برد:

  • Content Marketing Institute که در زمینه بازاریابی محتوا اطلاعات ارزشمندی تهیه کرده است.
  • Convince & Convert که در راستای آموزش بازاریابی دیجیتال با کمک محتوای سایت، وبلاگ، پادکست و یا کتاب، مطالب مفیدی منتشر می کند.
  • HubSpot از شناخته شده ترین وب سایت ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. در این وب سایت آموزش های بازارایابی دیجیتال با استفاده از معتبر ترین منابع در دسترس در اختیار کاربران قرار گرفته است.

از دیگر منابع دیجیتال مارکتینگ می توان به دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ و کتاب های مرتبط اشاره کرد که در ادامه این دو را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به چند روش آموزش داده می شود. به طور کلی دیجیتال مارکتینگ به هر روشی که آموزش داده شود، اهداف و سرفصل های مشترکی خواهند داشت. این سرفصل ها شامل آموزش مقدماتی سئو و سایت، فتوشاپ، روش های مذاکره و فروش مطابق با روش های نوین فناوری می باشند. یکی از روش های رایج آموزش دیجیتال مارکتینگ دوره های آموزش حضوری است. در این روش کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شوند و مطالب فراگرفته شده را در حضور مدرس به کار می گیرید تا مفاهیم کاملا قابل درک باشند.

اخیرا با گسترش بیماری کرونا و شرایط بهداشتی پیش آمده دوره های آنلاین و پکیج های آموزشی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. دوره های آنلاین توسط مدرسان کلاس های حضوری برگزار می شود و روال دوره آموزشی به دوره آموزش حضوری شباهت زیادی دارد با این تفاوت که شما از راه دور با مدرس در در ارتباط هستید و می توانید سوالات یا مشکلات خود را مطرح کنید. پکیج های آموزشی به صورت ویدیویی تهیه می شوند و در قالب سی دی یا دی وی دی قابل استفاده هستند.

بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ

بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ

کتاب ها نیز می توانند منبع مناسبی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ باشند. اما ممکن است در برخی موارد باعث سردرگمی شما بشوند. در صورتی که اطلاعات نسبتا کافی در مورد دیجیتال مارکتینگ دارید، استفاده از کتاب می تواند در تکمیل اطلاعات به شما کمک کند. در ادامه برخی از این کتاب ها را می بینید:

  • بازاریابی خریدار و رسانه های دیجیتال اثر اف.ام دید
  • بازاریابی دیجیتال آسان است اثر کوین اوروتیا و ویلسون لین
  • بازاریابی دیجیتال: یک قدم به سوی موفقیت اثر ساگار سونی
  • ابزار ها و مقیاس های بازاریابی دیجیتال اثر ویشا دیپاک

کارشناس دیجیتال مارکتینگ به چه کسی گفته می شود

دیجیتال مارکتر به کسی گفته می شود که در زمینه بازاریابی دیجیتال تخصص داشته و می تواند در راستای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان و متقاعد کردن آن ها به خرید یا استفاده از خدمات یک برند، یک برنامه ریز ی دقیق داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه ای از فعالیت های تخصص است که تنها یک نفر نمی تواند از پس آن بر بیاید و اغلب یک تیم متشکل از افراد متخصص در یک زمینه ویژه مرتبط با دیجیتال مارکتینگ، به این نوع بازاریابی محتوا می پردازند. کارشناس دیجیتال مارکتینگ وظیفه رهبری و هماهنگ سازی تیم تبلیغاتی را بر عهده دارد. به همین دلیل نیازمند داشتن روحیه تیمی بالا و قابلیت انعطاف و سازگاری زیادی برای هدایت تیم به سمت هدف ویژه می باشد. این افراد تخصص ویژه ای در استفاده از منابع دیجیتال مارکتینگ دارند.

تخصص های دیجیتال مارکتینگ و همچنین -مهارت ها و ویژگی های یک دیجیتال مارکتر موفق به همین موضوع ختم نمی شود. یک دیجیتال مارکتر موفق باید در تمامی زمینه های بازاریابی دیجیتال اقدام به کسب اطلاعات بکند و حتی الامکان بتواند از پس موضوعات و مشکلات مرتبط با این زمینه ها بر بیاید. برخی از زمینه هایی که یک دیجیتال مارکتر موفق بایستی به آن ها تسلط نسبتا کافی داشته باشد، می توان به ابزار های دیجیتال مارکتینگ، زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ و قدرت تحلیل داده های حاصل از استراتژی تبلیغات اشاره کرد.

سوالات متداول منابع دیجیتال مارکتینگ

  • چقدر طول می کشد که بر دیجتال مارکتینگ تسلط پیدا کنم؟
    • پاسخ این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. با توجه به نوع دوره ای که می گذرانید، تلاش و قدرت یادگیری خودتان ممکن است بین ۶ ماه تا ۱ سال به طور کامل بر دیجیتال مارکتینگ تسلط کافی داشته باشید.
  • هزینه دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟
    • هزینه دریافتی دیجیتال مارکتینگ با توجه به برگزار کننده های دوره ممکن است متغیر باشد و نمی توان هزینه مشخصی برای آن در نظر گرفت. هزینه کلاس های آنلاین و پکیج های آموزشی اغلب کمتر از دوره های حضوری است.
  • بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ چیست؟
    • برای یادگیری مبحث دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیکی روش های مختلف آموزشی وجود دارد اما گاهی می توان این مسئولیت را به عهده افرادی بگذارید که تخصص در این زمینه دارند که مجموعه مایاپینت با فعالیت در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ از جمله مدیریت اینستاگرام می تواند کمک شایانی برای تبلیغات شما داشته باشد.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *