هزینه تبلیغات در دنیای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی از جمله تاثیرگذارترین روش تبلیغات در دنیای دیجیتال است که به روش های مختلفی انجام می شود. هر یک از روش های تبلیغات در دنیای دیجیتال و فضای مجازی تاثیر مختص به خود را روی برندها و کسب و کارها خواهند داشت و تعرفه و روش تبلیغ در هر یک از این پلتفرم ها نیز متفاوت است. در ادامه این مقاله قصد داریم انواع روش های تبلیغاتی و هزینه هر تبلیغ با هر یک از این روش ها را مورد بررسی دقیق تر قرار دهیم.

تبلیغات در فضای مجازی چیست

اگر بخواهیم فضای مجازی را به سادگی تعریف کنیم می توانیم بگوییم فضای مجازی به هر پلتفرمی گفته می شود که با استفاده از ابزارهای دیجیتال و اینترنت می توان به آن دسترسی داشت. در واقع اهمیت دیجیتال مارکتینگ از این رو است که هرگونه تبلیغاتی در آن انجام می شود و دنیای مجازی که یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید بسیار حائز اهمیت می باشد.

وب سایت های مختلف، بلاگ های متفاوت، شبکه های اجتماعی و به طور کلی هر شبکه ای با استفاده از فناوری الکترونیکی و اینترنت می توانید به آن دسترسی داشته باشید، به عنوان فضا مجازی شناخته می شود.

تبلیغات در فضای مجازی نیز به هر گونه فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی گفته می شود که با هدف معرفی برند، ارائه خدمات یا فروش محصولات در این فضا انجام می شود. تبلیغات در فضای مجازی با ظهور اینترنت به تدریج اهمیت پیدا کرد و به مرور زمان با توجه به نیازهای تبلیغاتی برندها شکل تازه ای به خود گرفت و همین موضوع سبب شد که تبلیغات در فضای مجازی انواع متفاوتی داشته باشد.

انواع تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی انواع متفاوتی دارد که با توجه به نیازهای تبلیغاتی و تنوع کانال های مختلف در فضای مجازی تعیین می شوند. برخی از مهم ترین انواع تبلیغات در فضای مجازی شامل موارد زیر می شوند:

  • تبلیغات در موتور های جستج
  • تبلیغات در وب سایت های پربازدید
  • تبلیغات در بلاگ ها
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات بنری و ویدیویی

مزایای تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی با توجه به حضور کاربران فعال بی شمار در این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مزایا و برتری های بسیاری نیز نسبت به روش های سنتی دارد. از مهم ترین مزایای این نوع تبلیغات می توان به در دسترس بودن اطلاعات دقیق از نحوه عملکرد تبلیغات و رفتار کاربران اشاره کرد.

با استفاده از تبلیغات مجازی شما تمامی داده های مربوط به روند تبلیغات و بازخورد تبلیغات در بین مخاطبان به صورت دقیق و دسته بندی شده در اختیار داشته باشید. علاوه بر آن تبلیغات در فضای مجازی نسبت به دیگر روش ها هدفمند تر انجام می شود؛ چراکه می توان با استفاده از داده های در دسترس مخاطبان را بهتر شناخت و بازار هدف را بهتر تعیین کرد. قیمت و هزینه تبلیغات در فضای مجازی نسبت به روش های سنتی مقرون به صرفه تر است و این موضوع یکی دیگر از مزیت های مهم تبلیغات در فضای مجازی است.

تعرفه انواع تبلیغات در فضای مجازی

قیمت تبلیغات در فضای مجازی با توجه به نوع پلتفرم و کانال مورد استفاده ممکن است متغیر باشد. تبلیغات در موتورهای جستجو توسط توسعه دهندگان مربوطه تعیین می شود و ممکن است با توجه به نوع تبلیغات شما متغیر باشد. انواع تبلیغات در وب سایت های پربازدید نیز باتوجه به نوع تبلیغ درخواستی و تبلیغ کنندگان   بستگی زیادی دارد و نمی توان تعرفه ثابتی برای آن در نظر گرفت همچنین تعرفه مدیریت شبکه های اجتماعی با توجه به توجه به فعالیت هایی که ادمین برای هر هر آن صفحه مورد نظر انجام می دهد بسیار متفاوت است.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز انواع متفاوتی دارد و هزینه های مربوط به آن ها با توجه نوع تبلیغ تعیین می شود. به عنوان مثال تبلیغات در صفحات فالوربالای اینستاگرام با توجه به تعداد دنبال کنندگان می تواند متغیر باشد؛ این تعرفه برای صفحات با ۱۰ هزار دنبال کننده یا کمتر مبلغی حدود ۱۰۰-۲۰۰ هزارتومان می باشد، در حالی که هزینه تبلیغات در صفحات با دنبال کنندگان میلیونی تا ۱۶ میلیون تومان نیز می رسد. تبلیغات در تلگرام نیز به صورت کلیکی و یا بازدیدی در کانال ها یا ربات های پربازدید انجام می شود و هزینه های آن از ۵۰ هزار تومان آغاز شده و تا بیش از ۱۵ میلیون تومان ممکن است متغیر باشد.

بهترین نوع تبلیغات در فضای مجازی

پاسخ این سوال با توجه به حوزه فعالیت برند و نوع تبلیغات مورد تقاضا ممکن است متغیر باشد. تمامی روش های تبلیغات در فضای مجازی در نوع خود تاثیرگذار هستند و مزایای ویژه ای دارند. با این حال با توجه به آمارهای اخیر از علاقه کاربران فضای مجازی، شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و تلگرام تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب خواهند داشت. علاوه بر آن این شبکه ها هزینه های نسبتا معقولی برای تبلیغ خواهند داشت که نسبت به بازدهی بالا در صورت اصولی بودن تبلیغات در اغلب موارد ناچیز به حساب می آید.

سوالات متداول هزینه تبلیغات در فضای مجازی

۱-چرا باید برای تبلیغات در فضای مجازی هزینه کرد؟

تبلیغات برای بازدهی بالا و تاثیر چشمگیر بایستی با توجه به اصول و قوانین بازاریابی و تبلیغات در فضای مجازی انجام شود؛ از همین رو باید از پلتفرم های تخصصی و افراد متخصصی که در استفاده از این پلتفرم ها در راستای تبلیغات از دانش کافی برخوردار هستند استفاده شود. بالطبع استفاده از چنین قابلیت هایی هزینه بر خواهد بود.

۲-چگونه می توان از تبلیغات در فضای مجازی استفاده کرد؟

استفاده از تبلیغات در فضای مجازی با کمک افراد متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات انجام می شود. این افراد اغلب با عنوان کارشناس بازاریابی یا دیجیتال مارکتر در شرکت ها یا آژانس های تبلیغاتی مشغول به فعالیت هستند؛ از همین رو می توان برای استفاده از خدمات تبلیغات در فضای مجازی از طریق وب سایت یا شماره تماس های این مراکز با آن ها در ارتباط بود.

۳-تبلیغات رایگان در فضای مجازی چگونه است؟

می توان گفت در فضای مجازی چیزی به نام تبلیغات رایگان وجود ندارد؛ اگر چه با استفاده از سئو در پلتفرم های مختلف می توان در بهتر دیده شدن برند نقش اساسی ایفا کرد، اما برای هر گونه تبلیغ همواره نیاز به پرداخت هزینه هایی خواهید داشت.

۴-آیا تبلیغات در فضای مجازی در گسترش برند و کسب و کار تاثیر دارند؟

تبلیغات نقش بسیار مهمی در گسترش برند و افزایش فروش آن و به طور کلی پیشرفت و توسعه برند دارد. یک کسب و کار بدون تبلیغات هیچ پیشرفت چشمگیری نخواهد داشت. تبلیغات برای موثر واقع شدن باید طبق اصول و همیشه به روز باشد؛ از همین رو با توجه به نیاز های امروز و علاقه همگانی به فضای مجازی، لازم است برای گسترش برند و کسب و کار از تبلیغات در فضای مجازی استفاده کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
سلام برای مشاوره رایگان اینجا پیغام بگذارید