چرا باید تبلیغات کنیم

«چرا باید تبلیغ کنیم؟» همواره سوال مهمی بوده است که ذهن بسیاری از صاحبین کسب و کار های نوپا را به خود مشغول می کند. ورود به کسب و کار و فعالیت تجاری به منزله ورود به عرصه رقابتی تجارتی می باشد که برند آن کسب و کاری است که به درستی از تبلیغات استفاده می کند. در دنیای رقابتی امروز تبلیغات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورتی که طبق اصول و روش های مناسب انجام شود بازدهی و مزیت های فراوانی برای کسب وکار به ارمغان خواهد آورد. در ادامه این مطلب سعی داریم که اصلا چرا باید تبلیغ کنیم؟ چرا یک کسب و کار به تبلیغات نیاز دارد؟

همه چیز در مورد تبلیغات

یکی از مهم ترین روش های برقراری ارتباط با مخاطبین و مشتریان بالقوه گفته می شود که از آن برای افزایش آگاهی از برند و محصولات یا خدمات استفاده می شود. تبلیغات روش های متعددی دارد که اهداف مختلفی را دنبال می کنند تا ما بدانیم که چرا باید تبلیغ کنیم با این حال تبلیغات با هر روش و ابزاری که انجام شود و هر هدفی را دنبال کند، در نهایت منجر به گسترش برند و افزایش اعتبار آن می شود.

اهداف تبلیغات

اهداف تبلیغات

اهداف تبلیغاتی به طور کلی به سه دسته قابل تقسیم می شوند که هر یک از این دسته ها خود زیر شاخه های خاص دارند. این اهداف کلی تبلیغات شامل اهداف اطلاع رسانی، اهداف ترغیب کننده، اهداف یادآوری کننده.

اهداف اطلاع رسانی 

اهداف اطلاع رسانی به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • افزایش آگاهی از برند
  • ساخت تصویر مناسب از برند در ذهن مشتری
  • اطلاع رسانی قیمت ها و ویژگی های خدمات و محصولات
  • معرفی سازمان و برند

اهداف ترغیب کننده

اهداف ترغیب کننده همانطور که از نامش پیداست برای تشویق مخاطبان بوده و موارد زیر را شامل می شود:

  • تشویق مشتری به خرید
  • پیروزی در رقابت با دیگران برندها با تبدیل مخاطب به مشتری

اهداف یادآوری کننده

این اهداف برای تکرار و یاداوری برند در ذهن مخاطب دنبال می شوند و شامل موارد زیر می شوند:

  • تکرار برند به منظور ماندگاری بیشتر
  • یادآوری این موضوع که ممکن است مخاطب در مناسبت خاص پیش رو به محصول نیاز پیدا کند.
  • حفظ و نگهداری برندینگ

ویژگی های تبلیغات موفق

با توجه به اهداف تبلیغاتی، لازم است در قدم بعد یک برنامه دقیق برای تبلیغات داشته باشید تا تبلیغات شما بازدهی کافی داشته و به اصطلاح موفق شود. اما تبلیغات موفق به چه تبلیغاتی گفته می شود.

در ادامه برخی از ویژگی هایی که یک تبلیغات باید داشته باشد را مورد بررسی قرار می دهیم. برندیگ  کردن از مهم ترین ویژگی های یک تبلیغات موثر و مفید است؛ به این معنا که برند شما باید ویژگی و نشان ویژه خود را داشته باشد تا در ذهن مخاطب ماندگاری داشته باشد. سادگی پیام ازدیگر ویژگی های یک تبلیغات موفق است؛ یک پیام پیچیده که درک آن سخت باشد، نمی تواند تاثیر زیادی بر مخاطب داشته باشد.

یک تبلیغات خوب علاوه بر موارد گفته شده باید بتواند تعامل لازم با مخاطب را ایجاد کند تا بتواند در ترغیب کردن مشتریان موفق عمل کند. در کنار تمامی موارد گفته شده یک تبلیغات خود نیاز به جنبه های بصری جذاب دارد تا در جلب توجه مخاطبین موفق شود.

ابزارهای تبلیغات

ابزارهای تبلیغات به مسیرها و کانال هایی گفته می شود که تبلیغات از طریق آن ها به مخاطبین منتقل می شود. این ابزارها با توجه به نیازهای تبلیغاتی برند ممکن است متفاوت باشند. شبکه های مجازی، رسانه های مختلف، بنر های سطح شهر، پیامک های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات کلامی و تولید محتوای تبلیغاتی همگی از ابزارهایی هستند که برای تبلیغات از آن ها استفاده می شود. این که کدام ابزار بیشترین بازدهی را دارد به صورت قطعی قابل پاسخ نیست؛ چراکه ممکن است تمامی یا برخی از این ابزارها بسته به شرایط مورد استفاده قرار بگیرند.

اهمیت تبلیغات

اهمیت تبلیغات

مهم ترین هدفی که صاحبین برند آن را دنبال می کنند گسترش برند و افزایش نرخ خرید از برند توسط مشتریان است. کسب وکار هایی که در حوزه های مشابه فعالیت می کنند امروزه بسیار فراوان اند و تعداد آن ها همواره در حال افزایش است. بدون تبلیغات هیچ کسب و کاری نمی تواند در عرصه رقابت با کسب وکارهای مشابه خود و دیگر کسب و کارها موفق شود. تبلیغات نقش مهمی در ماندگاری و پیروزی برند در رقابت ها خواهد داشت در نتیجه شغل دیجیتال مارکتینگ بسیار با ارزش شمرده می شود علاوه بر این موارد تبلیغات مزایای فراوانی برای برند و کسب و کار به دنبال خواهد داشت که همین موضوع اهمیت تبلیغات را چندبرابر می کند.

مزایای تبلیغات

تبلیغات باعث می شود برند شما در بازار جایگاه ویژه خود را پیدا کند و در صورت ادامه تبلیغات اصولی گسترش پیدا کند. با گذشت زمان و استفاده از تبلیغات بازار های جدیدی برای برند یافت می شود؛ به دنبال آن تعامل برند شما با مخاطبین بازار های جدید افزایش پیدا می کند. تعامل بیشتر با مخاطب احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش می دهد و افزایش مشتری به معنای افزایش فروش و به تبع آن افزایش درآمد و سود برند می شود.

هزینه ای که برای تبلیغات انجام می دهید در اندک مدتی با فروش بیشتر جبران می شود و همین موضوع تبلیغات را مقرون به صرفه می کند. اما نکته ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت است اینکه چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم.

البته این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که تبلیغات به صورت اصولی و توسط افراد متخصص انجام شود. با تبلیغات در طولانی مدت اعتبار و ارزش برند شما افزایش پیدا می کند؛ در نتیجه افراد بیشتری به برند شما اعتماد کرده و طرفداران برند شما تبدیل می شوند. تبدیل مخاطب و مشتری به طرفدار از جمله دغدغه های اصلی صاحبین برند است؛ چراکه طرفداران برند اغلب به صورت دائمی از خدمات یا محصولات برند استفاده می کنند و اصطلاحا مشتری دائم شما می شوند.

از دیگر مزایای مهم تبلیغات می توان به از بین بردن واسطه ها و ارتباط مستقیم با مخاطبین هدف اشاره کرد که خود در افزایش اعتماد مخاطبین به برند شما تاثیر زیادی دارد.

سوالات متداول چرا باید تبلیغ کنیم

  • آیا استفاده از تبلیغات حرفه ای الزامی است؟

با توجه به هزینه های تبلیغات که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بالا به حساب می آیند، ممکن است برخی تصور کنند که بهتر است برای کاهش هزینه ها خود برای تبلیغات برندشان پیش قدم شوند و تمامی مسئولیت های تبلیغاتی را بر عهده بگیرند؛ با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات بدون توجه به اصول آن بازدهی نخواهد داشت و شما می توانید با اقدامات تبلیغاتی کوچک و ارزان تری که توسط افراد متخصص ارائه می شوند، بازدهی بهتری داشته باشید.

  • آیا برند های شناخته شده نیز به تبلیغات نیاز دارند؟

بله؛ برخلاف تصور عموم تبلیغ تنها برای کسب و کارهای مبتدی یا در حال پیشرفت نیست، بلکه برندهای شناخته شده نیز لازم است برای پابرجا ماندن در عرصه رقابت همواره تبلیغات اصولی و مناسب داشته باشند.

  • چگونه باید برای تبلیغ اقدام کرد؟

برای انجام تبلیغات می توان به مراکز تبلیغاتی مانند شرکت های تبلیغاتی مراجعه کرده یا تماس بگیرید و از خدمات تخصصی که توسط افراد متخصص در زمینه تبلیغات ارائه می شوند، بهره مند شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *