استاپ موشن ساده و حرفه ای

استاپ موشن ساده و حرفه ای تفاوت های مختلفی با یکدیگر دارند. استاپ موشن به انیمیشنی گفته می شود که در آن یک شی ثابت، فریم به فریم حرکت داده شده و تصاویر این حرکات توسط یک دوربین ثبت می شود. پس از کنار هم قرار دادن این تصاویر و توالی آن ها به نظر می رسد که جسم ثابت در حال حرکت است. از استاپ موشن برای ساخت انیمیشن های سینمایی یا تبلیغاتی استفاده می شود. برخی از استاپ موشن ها کاملا ساده ساخته می شوند در حالی که برخی دیگر به صورت حرفه ای تری ساخته و پرداخته می شوند. در ادامه این مقاله درباره استاپ موشن ساده و حرفه ای توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

استاپ موشن ساده چیست و چگونه ساخته می شود

استاپ موشن ساده به نوعی از استاپ موشن گفته می شود که کاراکتر های زیادی ندارد و کمترین فریم ها در ساخت آن استفاده می شود. در این نوع استاپ موشن ها معمولا از سوژه های ساده مانند کاغذ و اوریگامی استفاده می شود. در استاپ موشن ساده فضاسازی پیچیده وجود ندارد و اغلب از فضاها و سوژه های مینیمال برای ساختن این استاپ موشن ها استفاده می شود. ساختن استاپ موشن ساده، بسیار راحت بوده و نیاز به دوربین، نرم افزار و یا تجهیزات چندانی ندارد و می توان گفت حتی اگر حرفه ای هم نباشید تنها با دوربین تلفن همراه خود و یک نرم افزار ساده می توانید یک استاپ موشن ساده بسازید.

کاربرد استاپ موشن ساده

کاربرد استاپ موشن ساده

 

استاپ موشن های ساده اغلب زمانبندی کوتاهی دارند و با سوژه ها و فضای ساده ساخته می شوند؛ به همین دلیل اغلب نمی توان برای سرگرمی و ساخت فیلم سینمایی از این نوع استاپ موشن استفاده کرد. استاپ موشن ساده به دلیل سادگی فضا و سوژه ها، نمی تواند به صورت طولانی مدت مخاطب را سرگرم نگه دارد. به همین دلیل از این نوع انیمیشن اغلب برای معرفی و تبلیغ یک برند یا حتی یک محصول، توضیح برخی دستورالعمل ها، خلاصه سازی برخی موضوعات پیچیده و آموزش استفاده می کنند.

استاپ موشن حرفه ای چیست

احتمالا شما هم برخی انیمیشن های سینمایی مشهور مانند بره ناقلا، والاس و گرومیت و فرار مرغی را دیده باشید. تمامی این انیمیشن ها نوعی استاپ موشن حرفه ای محسوب می شوند. استاپ موشن حرفه ای به نوعی از استاپ موشن گفته می شود که اغلب تعداد فریم های بسیار بالاست. علاوه بر آن در استاپ موشن های حرفه ای، زمان زیادی صرف طراحی و ساخت کاراکتر ها و فضای اطراف آن می شود. فضا و شخصیت های استاپ موشن های حرفه ای پیچیده بوده و اغلب از مدل های عروسکی، خمیری و یا حتی واقعی برای ساخت آن ها استفاده می شود.

تفاوت استاپ موشن ساده و استاپ موشن حرفه ای در چیست

تفاوت استاپ موشن ساده و استاپ موشن حرفه ای در چیست

استاپ موشن ساده و حرفه ای وجه اشتراک های زیادی با هم دارند. پایه هر دو نوع استاپ موشن تصویربرداری فریم به فریم از یک سوژه به منظور ایجاد توهم حرکت در آن سوژه است. با این حال، بین این دو نوع استاپ موشن تفاوت های اساسی وجود دارد.

 این روزها با توجه به شبکه های رسانه جمعی اغلب افراد سعی بر این دارند تا خدمات خود را به طور ویژه ای نشان دهند علی الخصوص کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام اکثرا از این کلیپ های استاپ موشن استفاده می کنند تا یک برند را به طور خاصی نمایش دهند. استاپ موشن ساده اغلب برای ساخت انیمشین های تبلیغاتی کوتاه استفاده می شود که داستان خاصی ندارند و هدف از آن ها تبلیغ یا معرفی خدمات یا موضوعات مشخص است. استاپ موشن کاغذی که اغلب با اسم استاپ موشن کات اوت نیز شناخته می شود نوعی استاپ موشن ساده است که با تکه های کاغذ که به شکل های خاص متناسب با موضوع برش خورده اند ساخته می شود. برای ساخت استاپ موشن ساده هزینه یا زمان زیادی نیاز نیست و می توان با تجهیزات ساده، در کمترین زمان و با کمترین هزینه یک استاپ موشن ساده ساخت.

استاپ موشن حرفه ای بر خلاف استاپ موشن ساده توسط نرم افزار های حرفه ای و با تجهیزات پیشرفته تر ساخته می شود. زمان بیشتری برای ساخت استاپ موشن حرفه ای صرف می شود و اغلب ساخت و پردازش فضا و شخصیت های داستان هزینه های زیادی را به دنبال دارد. این نوع استاپ موشن ها اغلب به ساخت انیمیشن های طولانی تر منجر می شوند. از این نوع استاپ موشن برای اهداف تجاری و تبلیغاتی نیز می توان بهره برد؛ اما به دلیل هزینه و زمان زیادی که برای ساخت این نوع استاپ موشن ها نیاز است، اغلب از استاپ موشن های ساده برای انیمشین های تبلیغاتی کوتاه استفاده می کنند. در برخی از پروژه ها به منظور کاهش هزینه ها از استاپ موشن ساده و حرفه ای به صورت همزمان استفاده می کنند. اما گاهی این استاپ موشن ها توسط شرکت های تبلیغاتی انجام می شود که بسیار مقرون به صرفه و به طور حرفه ای انجام می شود.

برای دریافت فایل pdf این مقاله لینک زیر را کلیک کنید.

استاپ موشن ساده و حرفه ای

سوالات متداول استاپ موشن حرفه ای و ساده

  • ساخت یک استاپ موشن ساده چقدر زمان می برد؟

با توجه به هدفی که از ساخت یک استاپ موشن ساده دارید ممکن است بین چند ساعت تا چند روز ساخت این استاپ موشن زمان ببرد. ساخت استاپ موشن علاوه بر تصویر برداری، به صداگذاری و ویرایش نیاز دارد و با در نظر گرفتن تمام این موارد ساخت یک استاپ موشن ساده ممکن است زمان بر باشد یا سریع ساخته شود.

  • چه نرم افزاری برای ساخت استاپ موشن به کار گرفته می شود؟

با توجه به اینکه قصد دارید چه نوع استاپ موشنی بسازید نرم افزار مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که از تلفن همراه خود برای ساخت یک استاپ موشن ساده استفاده می کنید، نرم افزار StopMotionBuilder که برای دو سیستم عامل اندروید و ios وجود دارد، می تواند گزینه خوبی باشد. در صورت تمایل به ساخت یک استاپ موشن حرفه ای با استفاده از دوربین و کامپیوتر نرم افزار حرفه ای iKitMovie می تواند مناسب باشد. اما فراموش نکنید ساخت استاپ موشن با این نرم افزار به یادگیری و تمرین نیاز دارد.

  • تعرفه ساخت استاپ موشن چقدر است؟

در صورتی که از یک فرد حرفه ای بخواهید که برای شما یک استاپ موشن طراحی کند، بالطبع باید هزینه پرداخت کنید. هزینه های ساخت استاپ موشن به نوع استاپ موشن، هدف از ساخت آن، سناریوی استاپ موشن و زمان آن بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان هزینه معینی را عنوان کرد. اغلب یک هزینه مبنا برای یک دقیقه استاپ موشن در نظر گرفته می شود و بر اساس آن قیمت هزینه کلی پروژه محاسبه می شود.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *