10 ترفند افزایش فالور های اینستاگرام

افزایش فالور در اینستاگرام از دغدغه های بسیاری از کسب و کار ها و کاربران فعالی در این پلتفرم است. اینستاگرام از پلتفرم های محبوب و شبکه های اجتماعی پرطرفدار در بین عموم مردم است. فعالیت درست در این پلتفرم، به ویژه برای کسب و کار های آنلاین، از اهیمت زیادی برخوردار است. کسانی که در اینستاگرام فعالیت کاری دارند، افزایش فالور واقعی بسیار حائز اهمیت است. از همین رو در این مقاله قصد داریم روش های ساده برای افزایش فالوور در اینستاگرام که یکی از خدمات اینستاگرام ارائه شده توسط مایاپینت می باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

راه های افزایش فالوور در اینستاگرام

افزایش فالور در اینستاگرام ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد. این در حالی است که با استفاده از روش های ساده می توان بازخورد پیج را بالا برده و راحت تر به تعداد بیشتری از فالور رسید. راه های زیادی برای افزایش مخاطب در اینستاگرام وجود دارد. موارد زیر مهم ترین روش های افزایش فالوور می باشند.

انتخاب موضوع فعالیت جذاب

برای افزایش فالور واقعی باید موضوعی جذابی برای فعالیت در اینستاگرام انتخاب کنید. می توانید موضوع فعالیت خود را بین ۱ تا ۲ موضوع گسترش دهید. فعالیت به صورت پراکنده و در حیطه موضوعات مختلف باعث ریزش فالوور می شود. به عنوان مثال اگر اطلاعات کافی در مورد فشن و مد دارید می توانید در این زمینه فعالیت کنید. اگر اطلاعات کافی در مورد سفر و مقاصد تفریحی دارید می توانید بلاگر شوید.

کامل کردن پروفایل اینستاگرام

برای افزایش فالور باید پروفایل جذاب و کاملی داشته باشید. مخاطب برای فالو کردن شما روی پروفایل شما کلیک می کند، سریعا آن را از بالا تا پایین چک کرده و تنها در چند ثانیه تصمیم می گیرد شما را فالو کند یا خیر. برای تاثیر مناسب روی مخاطب و جذب آن به عنوان فالور باید ابتدا بایو خود را کامل کنید.

مشخصات کامل صفحه خود، موضوع فعالیت، نام برند، شماره های تماس، آدرس و وب سایت خود را در قسمت بایو قرار دهی، از استوری های صفحه خود هایلایت های جذاب با کاور مناسب و گیرا تهیه کنید و سعی کنید یک قالب کلی یا layout تشمناسب برای صفحه خود داشته باشید تا به راحتی مخاطب را به دنبال کردن خود ترغیب کنید.

تولید محتوای مداوم در اینستاگرام

تولید محتوای مداوم در instagram

  • برای افزایش محتوا باید در روزهای خاص و ساعت مشخص به صورت مداوم به تولید محتوا بپردازید. این کار باعث می شود مخاطبین شما به دیدن پست های شما در این زمان های خاص عادت کرده و منتظر دیدن محتوای شما هستند. پست گذاشتن به صورت تصادفی یا هر چند هفته یک بار و نامنظم باعث کاهش تعداد فالور شما می شود. اگر قصد دارید مدتی در صفحه خود فعالیت نداشته باشید، حتما پیش از غیر فعال شدن به دنبال کنندگان خود اطلاع دهید.
  • برای افزایش فالوور در اینستاگرام باید محتوای مداوم و مناسب تولید کنید. با توجه به نوع کسب و کار می توان به صورت روزانه پست و استوری گذاشت یا روز های خاصی در هفته را به انتشار محتوای خود اختصاص دهید. اگر قصد ندارید هر روز پست بذارید، به صورت روزانه استوری منتشر کنید. البته زیاده روی در انتشار پست و استوری نیز می تواند تاثیر منفی روی مخاطبان شما گذاشته و آن ها را خسته کند.
  • می توانید از روش های آزمون و خطا استفاده کنید و تعداد مختلفی پست و استوری در بازه های مختلف زمانی منتشر کنید تا مناسب ترین تعداد برای پست و استوری در روز را بیابید. فقط فراموش نکنید که اعتدال را در انتشار پست رعایت کنید.
  • کیفیت تصاویر و ویدیو های شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است تصاویر خود را با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۰۸۰ پست کنید. بهتر است یک طرح و قالب منجسم برای صفحه خود داشته باشید تا نظم صفحه شما احساس شود. همواره ایده های جدید برای تولید پست و استوری داشته باشید. اگر از صفحات مشابه محتوایی کپی کردید، پیش از منتشر کردن آن محتوا از آن ها اجازه بگیرید و در صورت انتشار منبع را ذکر کنید.

نوشتن کپشن جذاب جهت جذب فالوور

نوشتن کپشن جذاب جهت افزایش فالوور

کپشن به متنی گفته می شود که زیر پست ها نوشته می شود. این قسمت در برقراری ارتباط کلامی با مشتریان از اهیمت ویژه ای برخوردار است. هر آنچه که مخاطب شما نیاز دارد در مورد پست شما بداند باید در قسمت کپشن نوشته شود. به عنوان مثال اگر قصد فروش محصول دارید، در قسمت کپشن باید تمامی مشخصات و ویژگی های آن را بنویسید. کپشن باید واضح و قابل فهم باشد. کپشن ها لزوما نباید طولانی باشند. سعی کنید کپشن را حتی الامکان کوتاه و کامل بنویسد.

جمله اول کپشن از اهمیت زیادی برخوردار است. سعی کنید مهم ترین نکته پست خود را همان اول بگویید تا مخاطب شما به خواندن ادامه کپشن ترغیب شود. پیش از پست کردن کپشن آن را پیش نویس کرده و آن را از نظر املایی و نگارشی تصحیح کنید. در کپشن خود سوال بپرسید تا مخاطب خود را درگیر کنید. همچنین می توانید با نوشتن جملاتی چون «اگه این پست رو دوست دارید، اون رو برای دوستانتون هم بفرستید.»، مخاطب خود را به فعالیت بیشتر روی پست خود دعوت کنید.

می توانید با دعوت کردن مخاطبین خود به کلیک کردن روی لینک بایو صفحه خود به راحتی پروفایل ویزیت خود را افزایش دهید. همچنین می توانید در صورت امکان بخواهید که دیگران را زیر پست شما در قسمت کامنت ها تگ کنند. در کپشن خود از هشتگ استفاده کنید؛ اما سعی کنید تعداد آن ها بیشتر از ۱۰ هشتگ نباشد. استفاده از ایموجی نیز می تواند تاثیر زیادی در درگیر کردن مخاطب با پست شما داشته باشد. البته فراموش نکنید استفاده زیادی از ایموجی باعث ایجاد بی نظمی در چشم مخاطب و کاهش بازخورد پست شما خواهد شد.

استفاده از هشتگ های ترند

استفاده از هشتگ های ترند

هشتگ تاثیر زیادی در افزایش فالور های شما خواهد داشت. استفاده از این قابلیت باعث می شود کسانی که شما را دنبال نمی کنند، اما به دنبال خدماتی که شما ارائه می کنید، هستند، تنها با جستجوی آن کلمه به صفحه شما دسترسی پیدا کنند. هشتگ همچنین می تواند در قرار گرفتن شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام نیز نقش مهمی داشته باشد.

استفاده از هشتگ باید بر طبق اصول و مرتبط با پست شما باشد. برای جذب فالور نباید هشتگ های بی ربط استفاده کنید. به عنوان مثال اگر پست شما مربوط به آشپزی است باید از هشتگ های مرتبط با آشپزی مانند غذا، خوراکی، پخت و پز، آشپزخانه، آشپز و از این قبیل استفاده کنید، نه هشتگ های مرتبط با ورزش یا تکنولوژی.

هشتگ باید پست، خدمات و محتوای صفحه شما را توصیف کنید. به عنوان مثال اگر صفحه شما در حوزه فروش لباس فعالیت می کند و پست شما در مورد فروش مانتو است می توانید از هشتگ های خرید لباس، خرید مانتو، لباس فروشی، بوتیک و غیره استفاده کنید. تعداد هشتگ های شما نباید از حد خاصی بالاتر بروند. بهتر است ۸ تا ۱۱ هشتگ برای هر پست در نظر بگیرید.

تعامل بیشتر با مخاطب

اغلب افراد تصور می کنند با ساختن یک اکانت اینستاگرام و تولید محتوای دقیق و منظم، صفحه آن ها رشد خواهد کرد. اما یک صفحه بدون تعامل کافی و مناسب با مخاطبان خود بازدهی خوبی نخواهد داشت. باید به صورت مداوم دایرکت و بخش کامنت های خود را بررسی کنید و به آن ها پاسخ دهید. به این صورت می توانید مخاطبان خود را به مخاطبان وفادار خود تبدیل کنید که به صفحه شما علاقه نشان داده و آن را به دیگران نیز معرفی می کنند.

همکاری با اینفلوئنسرهای معروف

همکاری با اینفلوئنسرهای معروف

اینفلوئنسر به معنی فردی تاثیرگذار است. اینفلوئنسر ها در دنیای اینستاگرام تاثیر زیادی بر تصمیمات مخاطبان خواهند داشت. می توانید با پرداخت هزینه های مختلف با اینفلوئنسر هایی که در حیطه کاری شما فعالیت می کنند همکاری کرده و یا صرفا از آن ها درخواست تبلیغات کنید.

تبادل تبلیغات

تبادل تبلیغات یکی از بهترین روش هایی است که می توانید با آن ها به راحتی فالور جذب کنید. برای این کار می توانید به سراغ صفحاتی بروید که محتوا و تعداد فالور نزدیک به شما دارند و یکدیگر را تبلیغ کنید. این روش را با صفحات مختلف می توانید امتحان کرده و سرعت رشد صفحه خود را افزایش دهید.

استفاده از CTA در وب سایت

اگر کسب و کار شما وب سایت دارد، می توانید آدرس صفحه اینستاگرام خود را در آن قرار داده تا افرادی که از طرق وب سایت شما را پیدا می کنند نیز به صفحه اینستاگرام شما دسترسی داشته باشند. اگر خودتان وب سایت ندارید می توانید اینستاگرام خود را در وب سایت های مختلف تبلیغ کنید.

دنبال کردن صفحات مشابه

دنبال کردن صفحات مشابه

اینستاگرام قابلیتی دارد که می تواند صفحاتی که ممکن است برای کاربران مختلف جذاب باشد را به آن ها پیشنهاد بدهد.بدین منظور که که صفحهات مشابه را به کاربران بیشتر و یا دوستان کاربران معرفی می کند. برای آن که در لیست این پیشنهادات قرار بگیرید، صفحاتی که محتوای مشابه شما دارند یا در زمینه کاری شما فعالیت می کنند را دنبال کنید. با این کار مخاطبین آن صفحات به راحتی صفحه شما را پیدا و دنبال خواهند کرد. برای افزایش فالور در اینستاگرام خود می توانید با مایاپینت در تماس باشید. 

سوالات متداول ۱۰ ترفند افزایش فالور اینستاگرام

  • آیا خرید فالور کار درستی است؟
    • خیر؛ افزایش فالور به خودی خود در پیشرفت صفحه اینستاگرام تاثیر ندارد. در واقع چگونگی مدیریت پیچ اینستاگرام و افزایش فالورهای به تبع مدیریت درست بسیار بیشتر حائز اهمیت می باشد. دنبال کننده های شما باید در صفحه شما فعالیت داشته باشند و نرخ اینگیجمنت را افزایش دهند. خرید فالور تنها باعث افزایش تعداد دنبال کننده های شما شده و تاثیر بر رشد و افزایش بازدهی صفحه شما نخواهد داشت.
  • ربات اینستاگرام چگونه کار می کند؟
    • استفاده از ربات اینستاگرام یکی از روش های تعامل مداوم با مشتری و فعالیت مستمر در اینستاگرام است. این ربات ها حتی در صورتی که شما غیر فعال باشید به صورت اتوماتیک به لایک کردن پست ها، فالو کردن افراد خاص و فرستادن پیام خوشامد گویی به فالورهای جدید بپردازد.
  • استفاده از موقیعت مکانی باعث افزایش فالور می شود؟
    • بله؛ در مواردی که افراد با استفاده از موقعیت مکانی به دنبال خدمات می گردند، شما با اضافه کردن موقعیت مکانی خود می توانید به راحتی صفحه خود را در دسترس این افراد قرار دهید.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *