انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین انواع تبلیغات است که امروزه در بیشتر شرکت های تبلیغاتی با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. شبکه های اجتماعی به انواع وب سایت ها و برنامه هایی گفته می شود که از طریق آن ها می توان با دیگران ارتباط برقرار کرد و ایده و نظرات خود را به اشتراک گذاشت. شبکه های اجتماعی بسیار گسترده، متنوع و بدون محدودیت هستند و استفاده از آن ها در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی از مزایای زیادی برخوردار است که در ادامه این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست

تبلیغات در شبکه های اجتماعی به هر گونه فعالیت تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی گفته می شود که هدف آن تحت تاثیر قرار دادن کاربران این شبکه ها به منظور معرفی برند و ارائه خدمات و محصولات انجام می شود. با استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان باعث بقای برند تجاری و کسب و کار شد. علاوه بر آن شناسایی مشتریان و نگه داشتن آن ها در مقوله تبلیغات در شبکه های اجتماعی می گنجد. به طور کلی می توان گفت تبلیغات در شبکه های اجتماعی به تمامی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی گفته می شود که در نهایت باعث بهبود وضعیت اقتصادی و رونق کسب و کار شده و ارائه خدمات و محصولات به مخاطبان و مشتریان را ساده می کند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

پیام تبلیغاتی در تبلیغات شبکه های اجتماعی که اغلب با نام تبلیغات در صفحات مجازی نیز شناخته می شود از طریق پلتفرم های مختلف به مخاطبان منتقل می شوند. عناصر چند رسانه ای شامل تصویر، ویدیو، پادکست و … هسته ی اصلی این نوع تبلیغات هستند و هر کدام با توجه به پلتفرم مورد استفاده ممکن است تاثیر ویژه ای روی مخاطب داشته باشند. برخی از مهم ترین پلتفرم هایی که تبلیغات در شبکه های اجتماعی در آن ها انجام می شود و بازده زیادی دارند شامل موارد زیر هستند:

  • تبلیغات در فیسبوک

تبلیغات در فیسبوک یکی از موثر ترین انواع تبلیغات است؛ چراکه تعداد افرادی که از پلتفرم فیسبوک استفاده می کنند به بیش از ۱ میلیارد می رسد. تبلیغات در فیسبوک به صورت پستی انجام می شود؛ به این شکل که اغلب یک پست تبلیغاتی از پیش آماده شده در یک صفحه منتشر می شود و باعث ایجاد یک کمپین تبلیغاتی می شود. این پست های تبلیغاتی اغلب با پرداخت تعرفه های مشخص در صفحاتی که دنبال کننده زیادی دارند منتشر شده و همین امر باعث وایرال شدن و بازدید بیشتر تبلیغات می شود و همین موضوع بازدهی تبلیغات را بالا می برد.

تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام

  • تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام

اینستاگرام از جمله پلتفرم هایی است که تاثیر زیادی در بازدهی تبلیغات خواهد داشت. اینستاگرام پلتفرم گسترده ای است که تنها در ایران بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال دارد. علاوه بر آن امکاناتی که اینستاگرام در اختیار مخاطبین خود قرار می دهد، آن را به یک پلتفرم تبلیغاتی مناسب در شبکه های اجتماعی تبدیل کرده است. تبلیغات بازدیدی از انواع تبلیغات در اینستاگرام است که بازده نسبتا زیادی دارد؛ در این روش تبلیغات برند شما به صورت پست یا استوری در صفحات فالوربالا قرار می گیرد و از همین طریق تعداد زیادی از کاربران از آن دیدن می کنند. در روش تبلیغات بازدیدی به ازای تعداد مشخصی از بازدیدکننده،‌ صفحه تبلیغ کننده مبلغی مشخصی از شما دریافت خواهد کرد.

  • تبلیغات در صفحه اول گوگل

تبلیغات گوگل برای افزایش ترافیک و بازدید سایت از جمله مهم ترین روش های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی است. در این روش تبلیغات با استفاده از روش های بهینه سازی سایت و تبلیغات در سایت های پربازدید، وب سایت برند شما در صفحات اول گوگل قرار گرفته و از همین طریق بازدید و بازخورد آن تا حد زیادی بالا می رود. تبلیغات در صفحه اول گوگل با استفاده از ابزار های مختلف گوگل نیز قابل انجام است و باعث افزایش ترافیک ورودی و میزان فروش بیشتر می شود.

  • تبلیغات در تلگرام

تبلیغات تلگرام از دیگر انواع تبلیغات موثر و کاربردی در شبکه های اجتماعی است که خود به اشکال مختلفی انجام می شود. تبلیغات بازدیدی، تبلیغات ساعتی، تبلیغات گسترده، تبلیغات در ربات های تلگرامی و تبلیغات کلیکی از جمله مهم ترین انواع تبلیغات در مدیریت اینستاگرام هستند که با اینکه استفاده از تلگرام در کشور ایران دچار محدودیت است، همچنان از پربازده ترین انواع تبلیغات هستند.

  • تبلیغاتی توییتری

تبلیغات توییتری نیز شباهت زیادی به تبلیغات در فیس بوک دارد و یکی از بهترین روش های تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی است. تبلیغات در توییتر به صورت کلیکی انجام می شود و از همین رو بودجه شما به صورت هدفمند در راستای تبلیغات استفاده می شود و از هرگونه هدر رفتن زمان و هزینه جلوگیری می شود. علاوه بر آن تبلیغات در توییتر آمار و ارقام مرتبط با تبلیغات را به صورت دقیق در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از این آمار برای استراتژی تبلیغاتی خود در دیگر مراحل تبلیغات استفاده کند.

تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بر اساس آمار حدودا ۳ میلیارد از ۷ میلیارد نفر جمعیت کل دنیا از شبکه های اجتماعی مختلف استفاده می کنند و این تعداد کاربر آنلاین باعث می شود ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در زندگی این افراد به ۳۷ درصد برسد. افزایش استفاده از تلفن های همراه هوشمند باعث شده استفاده از این شبکه های مجازی روز به روز افزایش پیدا کند به طوریکه امروزه اغلب کارهای روزمره ما از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی انجام می شود. در کشور ایران ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در زندگی کارابران چیزی حدود ۴۰ درصد است و برخی کاربران حتی کوچکترین کار های خود را از ظریق شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی انجام می شود. بنابراین می توان گفت شبکه های اجتماعی تاثیر چشمگیری در زندگی افراد دارند و از همین رو نیز تبلیغات در شبکه های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر مثبت زیادی روی کاربران داشته باشد و از همین رو از مزایای زیادی برخوردار است. برخی از مهم ترین مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبدیل شدن به یک کسب و کار اجتماعی
  • ایجاد روابط پایدار با دیگر برند ها و اسپانسر ها
  • فراگیر شدن و گسترش کسب و کار
  • کاهش هزینه های تبلیغاتی
  • دیده شدن برند
  • افزایش فروش
  • افزایش اعتبار برند
  • افزایش اعتماد مخاطبین به برند
  • پیدا کردن جایگاه در شبکه های اجتماعی و بازارهای آنلاین

برای دریافت فایل pdf این مقاله به روی لینک زیر کلیک کنید.

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی.pdf

سوالات متداول انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی

  • هزینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی چگونه است؟
    • هزینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی به عوامل مختلفی مانند نوع شبکه اجتماعی انتخابی، مدت زمان تبلیغات، نوع قرارداد، جایگاه فعلی برند در بازار و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد و از همین رو نمی توان مقدار مشخصی برای آن تعیین کرد.
  • چگونه می توان در شبکه های اجتماعی به تبلیغات موفق پرداخت؟
    • بهترین روش برای تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی سپردن این تبلیغات به آژانس ها یا شرکت های تبلیغاتی است چرا که این مراکز به صورت واحد و یکپارچه با تولید محتوای استاندارد به تبلیغات بهینه با کمترین هزینه می پرازند.
  • بهترین نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟
    • پاسخ این سوال را نمی توان به صورت مشخص و قطعی ارائه داد؛‌ چراکه با توجه به نوع کسب و کار، بازار هدف، اهداف تبلیغاتی،‌ بودجه تبلیغاتی و استراتژی مورد استفاده ممکن است نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز متغیر باشد.
  • برای شروع تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه باید کرد؟
    • بهترین شروع برای تبلیغات تعیین هدف و مشورت با افراد متخصص در زمینه تبلیغات می باشد. به این منظور می توانید با شرکت های تبلیغاتی که در حوزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، در تماس باشید.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *