در مقاله های قبلی درباره موشن گرافیک توضیح دادیم که نکته بسیار قابل توجه در مورد موشن گرافیک جذابیت آن است . همچنین در کلیپ ها و تیزرهای تبلیغاتی موشن گرافیک تمام ذوق و سلیقه یک گرافیست را نشان می دهد که هر بیننده ای با اشتیاق تمام میل به تماشای آن را دارد.

 بدین ترتیب می توان مشتریان زیادی در سرتاسر دنیا توسط موشن های تبلیغاتی که در زمینه های کاری متفاوت است را جذب نمود.

در واقع از ترکیب صدا و تصاویر متحرک و المان های گوناگون می توان به تفسیر یک موضوع خاص پرداخت حال میخواهیم با انواع موشن گرافیک آشنا شویم.

موشن گرافیک

موشن گرافیک توضیحی

 این نوع موشن، روند شکل گیری یک محصول را به صورت فیلم کوتاه، انیمیشن یا استاپ موشن نمایش می دهد که گرافیست به صورت مرحله به مرحله فرایند شکل گیری را به تصویر می کشد و با استقاده از یک صدای رسا و قابل فهم کل مراحل را صداگذاری و توضیح می دهد.

مانند کارخانه رب سازی که اگر بخواهیم روند کاری آنها را به صورت موشن به مخاطبین نمایش بدهیم از ابتدا چیدن گوجه ها و شستن آنها و تا مرحله ی آخر بسته بندی و فروش آن توسط یک فیلم کوتاه و جذاب ارائه می شود. در واقع با کنار هم قراردادن تصویرهای مربوط به هر بخش این فیلم ساخته می شود که بشتر شبیه تیزر تبلیغاتی است.

موشن گرافیک تبلیغاتی

موشن گرافیک تبلیغاتی

روش ساخت این موشن همانند موشن گرافیک توضیحی است اما تفاوت در معنا و مفهوم آن است که در اینجا برای مخاطبین شفاف سازی هرچه بیشتر می شود مثلا ممکن است شما طرز استقاده از یک مخلوط کن را ندانید اما با ساختن یک ویدئو موشن کارتونی مراحل استفاده آن را به تصویر می کشد طوری که حوصله مخاطب سر نمی رود و با اشتیاق تمام آن را تا آخربن دقایق تماشا کند.

انیمیشن رابط کاربری

این مورد از موشن گرافیک برای نمایش بهتر انیمیشن ها و کاراکترهای متحرک است که آنها را به صورت شفاف جلوه می دهد و نمونه کارهای خود را به صورت متحرک نشان می دهد. همچنین اگر اپلیکیشن خاصی داشته باشید به خوبی می توان از این طریق معرفی کرد.

لوگو

لوگو مایاپینت

در این نوع انیمیشن نوعی خدمات طراحی محسوب می شود که با برجسته نمودن بیشتر لوگو پیش به سوی برندیگ کردن محصول خود می روید که در ابتدا و انتها و یا حتی در میان فیلم های کوتاه انیمیشنی لوگو ها نمایش داده می شود و این امر سبب اعتماد سازی بیشتر می شود.

گیف

ساخت گیف

مرحله ی بعدی که می توان در برنامه های اجتماعی بسیار از آن استفاده کرد و سبب جذب هرچه بیشتر مشتریان می شود و هرچه با مهارت بیشتر ساخته شود سبب مجذوبیت بیشتر می شود و می توان در صفحه اول وب سایت آن را به صورت متحرک نمایش داد. مثلا برای تبریک سال نو معمولا از گیف های شاد و رنگارنگ استفاده می شود..

 

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک

این نوع موشن گرافی بیشتر برای جلب توجه بینندگان کاربرد دارد. در واقع می توان این نوع کلیپ ها را نوعی اطلاع رسانی نامید زیرا در اینجا اطلاعات مهم در قالب نمودارهای گرافیکی یا چارت وآیکون با استفاده از تصاویر جذاب برای ساده تر کردن مطالب پیچیده استفاده می شود. برای مثال نقشه های راهنمای مترو توسط اینفوگرافیک تهیه شده اند که تمامی مسیرها را به نوعی نشان می دهد که بیننده براحتی می تواند به هدف و مقصد خود برسد.

در موارد دیگر نیز همانطور که گفته شد اطلاعات زیاد و پیچیده را می توان توسط تصاویر به راحتی نشان داد.

تیرزهای پایانی فیلم

این نوع موشن یکی از محبوبترین و قدیمی ترین نوع تیزرهای تبلیغاتی است که بیشترین ببیننده را دارد و در آن شخصیت های اصلی فیلم با کاراکتر های مختلف نمایش داده می شوند و طرفداران شخصیت های فیلم بسیار مشتاق هستند تا آن را با رغبت بسیار بالا تماشا کنند.

سوالات متداول انواع موشن گرافیک

۱-آیا انواع کلیپ های موشن گرافیک با یکدیگر فرق دارند؟

 بله، در واقع هریک از کلیپ های موشن گرافیک با یکدیگر فرق دارند و با هدف خاص انجام می شود اما در آخر همه آنها یک هدف مشترک دارند و آن جذب مخاطبین بیشتر است.

۲-آیا اینفوگرافیک یک نوع موشن گرافیک محسوب می شود؟

بله، اما نکته ای که در اینفوگرافیک حائز اهمیت است نشان دادن تصاویر و کلیپ ها با رسم یک نمودار است.

۳-انواع موشن گرافیک چه نوع کاربردی دارد؟

 کاربردهایی که انواع کلیپ های موشن گرافی دارد بسیار متفاوت و متنوع هستند و با توجه به شغل و حرفه هر شخص و نوع مخاطبین آن مجموعه و یا ارگان طراحی می شود.

 

مقالات موشن گرافیک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *