انواع موشن گرافیک

انواع موشن گرافیک متنوع و گسترده ای وجود دارد که هر یک کاربرد های خاصی دارند. در مقاله های قبلی درباره موشن گرافیک توضیح دادیم و نکته بسیار قابل توجه در مورد انواع موشن گرافیک جذابیت و خلاقیت بکار رفته در آن ویدئو می باشد که درواقع در اینگونه کلیپ  ها و تیزرهای تبلیغاتی موشن گرافیک ، تمام ذوق و سلیقه یک گرافیست را نشان می دهد که هر بیننده ای با اشتیاق تمام میل به تماشای آن را دارد.

 بدین ترتیب می توان مشتریان زیادی در سرتاسر دنیا توسط موشن های تبلیغاتی در زمینه های کاری متفاوت را جذب نمود. انواع موشن گرافیک بدین صورت است که از ترکیب صدا و تصاویر متحرک و المان های گوناگون می توان به تفسیر یک موضوع خاص پرداخت. حالا می خواهیم با انواع موشن گرافیک آشنا شویم.

 

موشن گرافیک توضیحی

 این نوع موشن گرافیک، روند شکل گیری یک محصول را به صورت فیلم کوتاه، انیمیشن یا استاپ موشن نمایش می دهد که گرافیست به صورت مرحله به مرحله فرایند شکل گیری را به تصویر می کشد و با استقاده از یک صدای رسا و قابل فهم کل مراحل را صداگذاری و توضیح می دهد.

موشن گرافیک توضیحی

مانند کارخانه رب سازی که اگر بخواهیم روند کاری آنها را به صورت موشن به مخاطبین نمایش بدهیم از ابتدا چیدن گوجه ها و شستن آنها و تا مرحله ی آخر بسته بندی و فروش آن توسط یک فیلم کوتاه و جذاب ارائه می شود. در واقع با کنار هم قراردادن تصویرهای مربوط به هر بخش این فیلم ساخته می شود که بشتر شبیه تیزر تبلیغاتی است.

موشن گرافیک تبلیغاتی

روش ساخت این نوع موشن همانند موشن گرافیک توضیحی است اما تفاوت در معنا و مفهوم آن است که در اینجا برای مخاطبین بیشتر شفاف سازی می شود مثلا ممکن است شما طرز استقاده از یک مخلوط کن را ندانید اما با ساختن یک ویدئو موشن کارتونی که مراحل استفاده از آن را به تصویر می کشد به خوبی آموزش دهد طوری که حوصله مخاطب سر نمی رود و با اشتیاق تمام آن را تا آخرین دقایق تماشا می کند.

انیمیشن رابط کاربری

این مورد از موشن گرافیک برای نمایش بهتر انیمیشن ها و کاراکترهای متحرک است که آنها را به صورت شفاف جلوه می دهد و نمونه کارهای خود را به صورت متحرک نشان می دهند. همچنین اگر اپلیکیشن های خاصی داشته باشید میتوانید به روی ویندوز و یا در دستگاه تلفن خود نصب و به راحتی از آن استفاده کنید تا بتوانید براحتی برند سازی کنید..

ساخت لوگو

 

این نوع انیمیشن نوعی خدمات طراحی محسوب می شود که با برجسته نمودن بیشتر لوگو پیش به سوی برندیگ کردن محصول خود می روید که در ابتدا و انتها و یا حتی در میان فیلم های کوتاه انیمیشنی لوگو ها نمایش داده می شود و این امر سبب اعتماد سازی هرچه بیشتر مخاطبان می شود و همچنین شناخته شدن بیشتر در هر زمینه کاری که هستید می شود.

گیف

ساخت گیف

مرحله ی بعدی که می توان در برنامه های اجتماعی بسیار از آن استفاده کرد و سبب جذب هرچه بیشتر مشتریان می شود ساخت گیف های تبلیغاتی جذاب می باشد که هرچه با مهارت بیشتر ساخته شود سبب مجذوبیت بیشتر می شود.همچنین می توان در صفحه اول وب سایت خود جهت زیباسازیآن و جذب کاربران، آن را به صورت متحرک نمایش داد. مثلا برای تبریک سال نو معمولا از گیف های شاد و رنگارنگ استفاده می شود. و یا برای تبریک کریسمس از گیف های متحرک بابانوئل و یا درخت کریسمس استفاده می شود.

اینفوگرافیک

 

اینفوگرافیک

این نوع از جالب ترین انواع موشن گرافیک برای بینندگان می باشد. در واقع می توان این نوع کلیپ ها را نوعی اطلاع رسانی نامید زیرا در اینجا اطلاعات مهم در قالب نمودارهای گرافیکی یا چارت وآیکون با استفاده از تصاویر جذاب برای ساده تر کردن مطالب پیچیده استفاده می شود. برای مثال نقشه های راهنمای مترو توسط اینفوگرافیک تهیه شده اند که تمامی مسیرها را به نوعی نشان می دهد که بیننده براحتی می تواند به هدف و مقصد خود برسد.

در موارد دیگر نیز همانطور که گفته شد اطلاعات زیاد و پیچیده را می توان توسط تصاویر به راحتی نشان داد.

تیرزهای پایانی فیلم

این نوع موشن یکی از محبوبترین و قدیمی ترین نوع تیزرهای تبلیغاتی است که بیشترین ببیننده را دارد و در آن شخصیت های اصلی فیلم با کاراکتر های مختلف نمایش داده می شوند و طرفداران شخصیت های فیلم بسیار مشتاق هستند تا آن را با رغبت بسیار بالا تماشا کنند.

سوالات متداول انواع موشن گرافیک

  • آیا انواع کلیپ های موشن گرافیک با یکدیگر فرق دارند؟

 بله، در واقع هریک از کلیپ های موشن گرافیک با یکدیگر فرق دارند و با هدف خاص انجام می شود اما در آخر همه آنها یک هدف مشترک دارند و آن جذب مخاطبین بیشتر است.

  • آیا اینفوگرافیک یک نوع موشن گرافیک محسوب می شود؟

بله، اما نکته ای که در اینفوگرافیک حائز اهمیت است نشان دادن تصاویر و کلیپ ها با رسم یک نمودار است.

  • انواع موشن گرافیک چه نوع کاربردی دارد؟

 کاربردهایی که انواع کلیپ های موشن گرافی دارد بسیار متفاوت و متنوع هستند و با توجه به شغل و حرفه هر شخص و نوع مخاطبین آن مجموعه و یا ارگان طراحی می شود.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *