بزرگ ترین شرکت تبلیغاتی

بزرگ ترین شرکت تبلیغاتی با توجه به وسعت خدمات و نحوه ارائه خدمات با این نام شناخته می شود. شرکت های بزرگ جهان در هر زمینه ای ابتدا از راه اندازی یک شرکت کوچک شروع کرده و به تدریج آن را گسترش داده اند. شرکت های تبلیغاتی نیز این قاعده مستنثنی نیستند. بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی از قدم های کوچک کار خود را آغاز کرده و به تدریچ گسترش یافته اند. سوال این است که شرکت های بزرگ تبلیغاتی چگونه به این جایگاه رسیده اند و نحوه کار آن ها چگونه است. در این مقاله قصد داریم نحوه کار شرکت های تبلیغاتی معتبر را مورد بررسی قرار داده و در نهایت تعدادی از بزرگ ترین شرکت تبلیغاتی در جهان را معرفی کنیم.

تعریف شرکت تبلیغاتی

شرکت تبلیغاتی به مرکزی گفته می شود که در آن خدمات مربوط به طراحی، ساخت و اجرای انواع خدمات و کمپین های تبلیغاتی می پردازد. این شرکت ها تبلیغات و فعالیت های مربوط به آن را در تمام ابعاد اجرا و پشتیبانی می کند. شرکت های تبلیغاتی با توجه به فعالیت ها و خدماتی که ارائه می دهند اجزای متفاوتی می توانند داشته باشند؛ اما شرکت های تبلیغاتی بزرگ شامل اجزای مشخصی هستند که در ادامه شرح مختصر این اجزا خواهیم پرداخت.

تعریف شرکت تبلیغاتی

اجزای یک شرکت تبلیغاتی معتبر

بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی از ۶ دپارتمان مختلف تقسیم شده اند که در هر یک از این دپارتمان ها یک یا چند تیم به صورت تخصصی در حوزه مربوطه مشغول به فعالیت هستند. دپارتمان های شرکت های تبلیغاتی شامل موارد زیر می باشند:

  • دپارتمان خدمات پروژه یا دپارتمان اجرایی: این بخش از شرکت تبلیغاتی به مدیریت و هماهنگی بخش های دیگر می پردازد. این بخش پل ارتباطی بین بخش های دیگر یک شرکت تبلیغاتی است.
  • دپارتمان برنامه ریزی: وظیفه دپارتمان برنامه ریزی، طراحی و ساخت استراتژی های تبلیغاتی متناسب با اهداف برند می باشد.
  • دپارتمان خلاقیت: دپارتمان خلاقیت با توجه به استراتژی ها، برنامه ها و اهداف تبلیغاتی برند به طراحی و تولید محتوای خلاقانه می پردازند. این دپارتمان شامل افرادی چون نویسندگان، طراحان، کارگردانان هنری، طراحان وب سایت و هنرمندان تولید می باشد.
  • دپارتمان امور مالی و حسابداری: این بخش به بررسی و مدیریت مبادلات و گردش های مالی یک شرکت تبلیغات می پردازد.
  • دپارتمان خرید رسانه: وظیفه دپارتمان خرید رسانه، رزرو و خرید زمان و مکان برای برگزاری و اجرای کمپین های تبلیغاتی می باشد.
  • درپارتمان تولید: دپارتمان تولید تمامی ایده ها و برنامه ریزی های تبلیغاتی را به مرحله اجرا می رساند.

برنامه و هدف تبلیغاتی

بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی برنامه و اهداف تبلیغاتی از پیش تعیین شده و دقیقی دارند. برنامه تبلیغات، به برنامه ای گفته می شود که باعث می شود یک پیام تبلیغاتی به مناسب شکل ممکن به مخاطب برسد. علاوه بر برنامه تبلیغاتی، شرکت های بزرگ تبلیغاتی اهداف تبلیغاتی هوشمندانه و متناسب با برند ارائه می دهند. هر محصول در طول پروسه تبلیغات نیاز به برنامه ها و اهداف تبلیغاتی متفاوت و متناسب با شرایط دارد. این اهداف و برنامه ها توسط شرکت تبلیغاتی ارائه می شوند.

استراتژی تبلیغات

استراتژی تبلیغات از مهم ترین خدماتی است که شرکت های بزرگ تبلیغاتی به بهترین شکل آن را طراحی و ارائه می کنند. استراتژی تبلیغات با توجه به بودجه و اهداف تبلیغاتی ارائه می شود و در اجرا و راهبرد برنامه های تبلیغاتی در راستای اهداف تبلیغاتی نقش اساسی دارد. بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی با استفاده از سال ها تجربه و تخصص در زمینه تبلیغات به طراحی استراتژی های تبلیغاتی حرفه ای که تمامی جزئیات و برنامه های تبلیغاتی را شامل می شوند می پردازند.

این شرکت ها استراتژی های خود را با در نظر گرفتن موانع به گونه ای تنظیم می کنند که احتمال شکست آن به حداقل برسد و در صورت برخورد با موانع جدی امکان تغییر در آن نیز وجود داشته باشد.

اجرای تبلیغات

 

استراتژی تبلیغات

از مهم ترین خدماتی که بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی در ارائه آن همواره موفق بوده اند، اجرای تبلیغات است. اجرای درست تبلیغات بر اساس استراتژی و برنامه های تبلیغاتی از مهم ترین بخش های یک تبلیغات موثر است که توسط شرکت های تبلیغاتی ارائه می شود. اجرای مناسب تبلیغات در توسعه و گسترش شرکت های تبلیغاتی نقش مهمی دارد؛ چرا که با اجرای صحیح استراتژی تبلیغاتی، اعتماد سازمان ها و برند ها به شرکت تبلیغاتی بیشتر شده و راحت تر خدمات تبلیغاتی خود را به شما می سپارند.

معرفی بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی

بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی که در جهان وجود دارند از سال های دور با راه اندازی شرکت های کوچک تبلیغاتی و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت جایگاه خود را در عرصه رقابت شرکت های تبلیغاتی پیدا کرده و رشد روز افزونی داشته اند. با مطالعه رویکرد ها و استراتژی های این شرکت ها که با عنوان بزرگ ترین شرکت تبلیغاتی شناخته می شوند، می توان پا جای پای آنان نهاد و در مسیر رشد حرکت کرد. در ادامه برخی از بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی را معرفی خواهیم کرد:

  • Oglivi And Mather
  • BBDo Worldwide
  • Starcom
  • Mccan Worldwide
  • Leo Burnett Worldwide

سوالات متداول بزرگ ترین شرکت تبلیغاتی

  • چگونه می توان شرکت تبلیغاتی را گسترش داد؟

داشتن دانش کافی در زمینه تبلیغات و به روز رسانی و هماهنگ نگه داشتن این دانش با تکنولوژی و استراتژی های تبلیغاتی می تواند در گسترش و توسعه شرکت تبلیغاتی تاثیر فراوانی داشته باشد. به این منظور تحقیق و مطالعه در زمینه شرکت های موفق تبلیغاتی در سطح جهان می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. علاوه بر آن در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت تبلیغاتی خود بکوشید؛ چراکه کیفیت خوب همواره رضایت مشتری را جلب کرده و باعث پیشرفت شرکت تبلیغاتی می شود.

  • هزینه استفاده از شرکت های تبلیغاتی چقدر است؟

هزینه استفاده از خدمات شرکت های تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر شرکت تبلیغاتی ممکن است تعرفه های مختص به خود را داشته باشد. از این رو بهتر است برای اطلاع از قیمت های هر شرکت تبلیغاتی با مشاورین تبلیغات آن ها تماس حاصل فرمایید.

  • بودجه راه اندازی یک شرکت تبلیغاتی چقدر است؟

پاسخ این سوال می تواند با توجه به شرایط اقتصادی، شهر محل زندگی، نوع فعالیت شرکت و تعداد پرسنل متغیر باشد و نمی توان بودجه مشخصی برای آن تعیین کرد.

  • آیا هر کسی می تواند یک شرکت تبلیغاتی راه اندازی کند؟

یکی برای راه اندازی شرکت تبلیغاتی داشتن دیپلم و حداقل ۵ سال سابقه کار در حوزه تبلیغات است؛ بنابراین برای راه اندازی یک شرکت تبلیغاتی ابتدا لازم است با کسب دانش تبلیغات و ورود به این حوزه به جمع آوری سابقه کاری و تجربه بپردازید.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *