بهترین کمپین تبیلغاتی ایران

کمپین های تبلیغاتی از مهم ترین روش های اجرای تبلیغات برای ماندگاری، توسعه و گسترش برند هستند. با اجرای درست یک کمپین تبلیغاتی می توان تاثیرگذاری برند را افزایش داد، به ارزش آن افزود و اعتماد مخاطبین به برند را با هدف تبدیل آن ها به مشتری بالا برد. اگر برند شما مایل است که بهترین کمپین تبلیغاتی ایران را اجرا کند، بایستی از ابتدا با برنامه ریزی مدیریت مراحل اجرای کمپین تبلیغاتی را به افراد متخصص بسپارید. در ادامه این مقاله نکاتی که برای تبدیل شدن به بهترین کمپین تبلیغاتی ایران نیاز خواهید داشت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کمپین تبلیغاتی چیست

کمپین تبلیغاتی چیست

کمپین در لغت به معنای جمع یا گروه است و کمپین تبلیغاتی به مجموعه فعالیت های تبلیغاتی مختلف گفته می شود که به صورت هماهنگ و یکپارچه و طبق یک برنامه ریزی منسجم به انتقال پیام های تبلیغاتی یک برند به مخاطبان هدف می پردازد. کمپین های تبلیغاتی با اهداف مختلفی طراحی و اجرا می شوند و معمولا توسط شرکت های تبلیغاتی انجام می شوند؛ با این حال به طور کلی هدف کمپین تبلیغاتی برندسازی، افزایش آگاهی مخاطبان و ایجاد موجی از اعتماد به برند بین مخاطبان هدف است.

انواع کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی حوزه ی گسترده ای است که می تواند با توجه به فاکتور های مختلف، به دسته های مختلفی تقسیم بندی شود؛

به عنوان مثال کمپین های تبلیغاتی بر اساس نوع پلتفرم مورد استفاده به سه دسته آنلاین، آفلاین یا فیزیکی و چندکاناله و بر اساس مدت زمان اجرا به کمپین های کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند.

کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مجموعه فعالیت های تبلیغاتی گفته می شود که تنها با استفاده از پلتفرم های اینترنتی مانند شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف انجام می شود و هدف آن کاربران آنلاین در فضای مجازی هستند.

کمپین های تبلیغاتی آفلاین که به آن تبلیغات مکانیکی نیز گفته می شود، به تمامی فعالیت های تبلیغاتی گفته می شود که خارج از فضای مجازی انجام می شود؛ مانند تبلیغات بنری، پخش تراکت و بروشور های تبلیغاتی. کمپین تبلیغاتی چند کاناله، همانطور که از نامش پیدا است، به مجموعه فعالیت های تبلیغاتی گفته می شود که هم در فضای مجازی و هم به صورت مکانیکی انجام می شوند و مخاطبین آن کاربران آنلاین و آفلاین را شامل می شود.

ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق

در صورتی که می خواهید کمپین تبلیغاتی شما تبدیل به بهترین کمپین تبلیغاتی ایرانی شود، باید ویژگی های خاصی داشته باشد. برخی از این ویژگی ها را در ادامه خواهید دید:

  • رقابتی بودن
  • داشتن هدف واحد و یکپارچه
  • خلاقیت و تنوع در طراحی و انتقال پیام تبلیغات
  • ایده پردازی منحصر به فرد و مناسب برند
  • تم منسجم و یکپارچه در تبلیغات
  • وادار کردن مخاطبان به تعامل
  • ارائه راه حل برای رفع نیاز های مشتریان
  • ایجاد تمایز با دیگر برند های مشابه
  • سادگی در محتوا و نحوه انتقال پیام تبلیغاتی
  • داشتن جنبه های بصری قوی و جذاب

نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی

نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی

برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، مهم ترین قدم تعیین اهداف تبلیغاتی کمپین است. این اهداف با توجه به توانایی های برند و با در نظر گرفتن خواست و نیازهای مخاطبین برند تعیین شوند. اهداف کمپین تبلیغاتی می تواند آگاه ساختن مخاطبین از برند یا افزایش فروش باشد. تفاوت در این اهداف باعث تفاوت در مسیر اجرای کمپین می شود و از همین رو از اهمیت زیادی برخوردار است.

پس از تعیین اهداف، مشخص کردن بازار هدف از دیگر مراحل مهم برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی است. بازار هدف شامل مخاطبان تبلیغات می شوند که باید متناسب با حوزه فعالیت برند تعیین شود تا بازده تبلیغات بالاتر برود. پس از تعیین اهداف تبلیغاتی و بازار هدف، نیاز به برنامه ریزی دقیق و طراحی استراتژی خواهد بود؛ اجرای کمپین تبلیغاتی بدون داشتن یک برنامه و نقشه راه دیجیتال مارکتینگ دقیق و با جزئیات امکان پذیر نخواهد بود. با تعیین نقشه راه تبیلغاتی و استراتژی تبلیغاتی، می توان رسانه ها و کانال های تبلیغاتی مناسب را برای اجرای کمپین تبلیغاتی انتخاب کرد. اجرای کمپین تبلیغاتی نیز از مهم ترین مراحل داشتن یک کمپین تبلیغاتی معتبر است؛ اجرای نادرست تبلیغات می تواند از تاثیرگذاری آن بکاهد.

نمونه کمپین تبلیغاتی موفق در ایران

کمپین تبلیغاتی شهر فرش را در نظر بگیرید. این کمپین از موفق ترین کمپین های تبلیغاتی اجرا شده در ایران به شمار می رود. با اندکی توجه به این کمپین متوجه انسجام و یکپارچگی آن خواهید شد؛ شعارهای یکسان، سناریوهای شبیه به هم و در عین حال خلاقانه، استفاده از رنگ های آشنا برای مخاطب و استفاده از کاراکترهای نام آشنا برای تبلیغات همگی از ویژگی های بارز این کمپین تبلیغاتی موفق هستند. طراحی و مدیریت حرفه ای و تخصصی تبلیغات باعث شده این کمپین به موفقیت برسد و همانطور که می دانید، هیچ فردی را پیدا نخواهید کرد که شهر فرش را نشناسد. از دیگر کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران می توان به کمپبن تبلیغاتی اسنپ، کمپین تبلیغاتی سیف و کمپین تبلیغاتی کن اشاره کرد.

نمونه کمپین تبلیغاتی موفق در جهان

شرکت نایکی از بزرگ ترین شرکت های تولید لوازم و پوشاک ورزشی در دنیا است. این شرکت همواره کمپین های تبلیغاتی موفقی داشته است و بازخورد مناسبی نیز از این کمپین ها دریافت کرده است. شعار کمپین تبلیغاتی این شرکت «فقط انجامش بده!» می باشد؛ این شعار در عین کوتاه بودن، می تواند هدف برند را نیز به مخاطب منتقل کند. سناریو تبلیغات ویدیویی و تصویری این برند همواره به خلاقانه ترین شکل طراحی و اجرا شده و بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار می کنند و تعامل برند با مشتری را افزایش می دهد.

برای دسترسی به فایل pdf این مقاله به روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین کمپین های تبلیغاتی ایرانی

سوالات متداول بهترین کمپین تبلیغاتی ایران

  • برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، از کجا شروع کنیم؟
    • تعیین هدف مهم ترین و اولین قدم برای اجرای کمپین تبلیغاتی است؛ ابتدا باید بدانید چرا قصد دارید تبلیغ کنید تا بتوانید براساس پاسخ این سوال برنامه ریزی کنید. برای راهبرد و مدیریت برنامه های تبلیغاتی به صورت تخصصی و حرفه ای می توانید با متخصصان دیجیتال مارکتینگ در زمینه تبلیغات و یا با شماره تلفن ۸۸۶۴۰۱۹۴-۷ در تماس باشید.
  • آیا یک برند نوظهور نیز می تواند کمپین تبلیغاتی داشته باشد؟
    • کمپین های تبلیغاتی تنها برای برند های بزرگ و قدرتمند نیستند؛ بلکه برنده های کوچک تر و نوظهور نیز می توانند برای ایجاد آگاهی و ارتباط با مشتریان به صورت موثر، به طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی نیاز خواهد داشت.
  • چگونه می توان کمپین تبلیغاتی موفقی را طراحی و مدیریت کرد؟
    • طراحی، مدیریت و اجرای کمپین های تبلیغاتی توسط افراد متخصص در زمینه تبلیغات انجام می شود که اغلب در شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی فعالیت می کنند. همکاری با افراد متخصص برای طراحی و مدیریت کمپین تبلیغاتی می تواند موثر و کارآمد بودن تبلیغات را تضمین کند.
  • هزینه کمپین تبلیغاتی چگونه محاسبه می شود؟
    • هزینه کمپین های تبلیغاتی بستگی به عواملی چون حوزه فعالیت برند، اهداف تبلیغاتی، کانال های مورد استفاده و مدت زمان کمپین تبلیغاتی بستگی دارد و با توجه به این عوامل تعیین می شود.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *