تبلیغات کلامی

تبلیغات کلامی، تبلیغات شفاهی یا تبلیغات دهان به دهان به انواعی از تبلیغات گفته می شود که در آن با روش های موثر تبلیغاتی باعث می شوید که مخاطبین شما به صورت رایگان برای برندتان تبلیغ کنند.

تبلیغات کلامی از موثر ترین روش های تبلیغات می باشد که امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ با این حال اغلب کارفرمایان به این روش تبلیغات اهیمت چندانی نمی دهند. این روش کمتر شناخته شده است و به همین دلیل نیز به آن توجهی نمی شود. در این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در مورد تبلیغات کلامی ارائه دهیم.

تبلیغات کلامی چگونه انجام می شود

تبلیغات کلامی اغلب توسط مخاطبین و مشتریان یک برند انجام می شود. برای آنکه تبلیغات کلامی را بهتر متوجه شوید، یک مثال ساده میزنیم:

فرض کنید شما به دنبال یک شامپوی ریزش مو می گردید. با این حال، به هیچ یک از بنر ها یا تبلیغاتی که می بینید، اعتماد ندارید یا نمی دانید کدام یک از این محصولات تاثیر قطعی روی ریزش موی شما خواهد داشت. یکی از همکاران شما که مشکل ریزش موی مشابه دارد، یک شامپوی ریزش مو به شما معرفی کرده و می گوید که از نتایج آن راضی بوده است. شما به صورت ناخودآگاه به حرف های همکار خود اعتماد کرده و بدون تعلل اقدام به تهیه شامپوی ضد ریزش مویی می کنید که همکار شما آن را معرفی کرده است.

تبلیغات کلامی با تاثیر مناسب بر مشتریان و مخابین برند اتفاق می افتد. در صورتی که کیفیت خدمات و محصولات شما مناسب باشد و این محصولات و خدمات را به درستی تبلیغ کنید، می توانید تاثیر مناسبی روی مخاطب خود گذاشته و مخاطب شما به صورت ناخودآگاه در صورت رضایت از خدمات و محصولات شما به تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات برند شما به اطرافیان خود می کند.

چرا تبلیغات کلامی مهم است

اهمیت تبلیغات کلامی

طبق آمار هایی که در زمینه تبلیغات ارائه شده است، بیش از ۹۰ درصد مردم به توصیه های اطرافیان خود برای خرید یک محصول یا استفاده از برخی خدمات بیشتر از تبلیغات بنری و رسانه ای اعتماد می کنند. از همین رو شما با استفاده از تبلیغات کلامی قادر خواهید بود بین مخاطبین خود و اطرافیان آن ها محبوبیت پیدا کنید، از همین رو ارتباط کلامی از مهم ترین روش های تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات کلامی شما می توانید اعتبار برند خود را بالا برده و بهتر دیده شوید.

مزایای تبلیغات کلامی

تبلیغات کلامی از مهم ترین توع تبلیغات است که با توجه به اهمیت زیاد این نوع تبلیغات از مزایای زیادی خواهد داشت که در ادامه برخی از این مزایا را نام می بریم:

  • افزایش اعتماد مخاطبین به برند.
  • افزایش اعتبار برند.
  • بهتر دیده شدن برند.
  • افزایش آگاهی از برند.
  • جذب مخاطبین و مشتریان بالقوه جدید.
  • تشویق و ترغیب مخاطبین به خرید محصولات برند یا استفاده از خدمات nb.
  • افزایش سرعت انتشار.
  • افزایش فروش محصولات.
  • بهبود شاخص رضایتمندی مشتری.
  • افزایش سود و درامد برند.

نکات مهم در تبلیغات کلامی

برای آنکه به طور مرتب و موثر هدف تبلیغات دهان به دهان قرار بگیرید، باید همواره سوژه باشید. هیچکس در مورد سازمان ها یا برندهایی که خسته کننده هستند، صحبت نمی کنند. باید برای برند خود یک کمپین تبلیغاتی با یک تم خاص در نظر بگیرید تا راحت تر در ذهن مشتری ماندگار شوید و برای مخاطبین جذاب تر باشید تا راحت تر بر سر زبان ها باشید.

حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی و برقراری ارتباطی دوستانه و صمیمی با مخاطبانتان از جمله نکات کلیدی است که در تبلیغات کلامی باید به آن توجه کنید. برگزاری مسابقات و تخفیفات مناسبتی از جمله فعالیت هایی است که می تواند محبوبیت شما را در فضای مجازی دو چندان کرده و در تبیلغات کلامی موثر شما را یاری کند.

از مهم  ترین نکاتی که برای تبلیغات کلامی موثر باید به آن توجه کرد، صداقت در تبلیغات و کیفیت بالای خدمات است. تنها در این صورت برند شما می تواند درمکالمات روزمره مخاطبینتان قرار بگیرد. هیچ کس در مورد برندی که محصولات بی کیفیت دارد و در تبلیغات خود دروغ می گوید، نظر مثبتی نخواهد داشت.

استراتژی تبلیغات کلامی

برای تبلیغات موثر کلامی شما بایستی استراتژی تبلیغاتی کاربردی داشته باشید. داشتن یک داستان اختصاصی برای برندتان می تواند تاثیر زیادی در تشویق دیگران در صحبت کردن در مورد برند شما داشته باشد.

به عنوان مثال، داستان نحوه بنیان گذاری کسب و کار، دلیل راه اندازی برند و… می تواند داستان جذابی باشد که افراد در مورد آن صحبت کنند.

علاوه بر آن برای تبلیغات کلامی موثر، باید با مشتریان خود مانند طلا رفتار کنید. فراموش نکنید تبلیغات کلامی را مشتریان شما انجام خواهند داد، پس باید تا می توانید در جلب رضایت مشتریان خود کوشا باشید. استراتژی تبلیغاتی می تواند توسط صاحبین برند طراحی شود یا اینکه توسط افراد متخصص و به صورت هدفمند برنامه ریزی شود.

سوالات متداول تبلیغات کلامی

  • چگونه می توانم یک بازاریابی کلامی موفق داشته باشم؟

برای شروع بهتر است ابتدا با دیگر روش های تبلیغاتی و فعالیت گسترده جایگاه مناسبی در بین برند ها و در رسانه های تبلیغاتی پیدا کنید. سپس با بالا بردن کیفیت کار و فعالیت گسترده تر برای بازاریابی کلامی خود تلاش کنید.

  • آیا تبلیغات کلامی بهترین نوع تبلیغات است؟

نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که کدام روش تبلیغاتی بهترین نوع تبلیغاتی است. با این حال یکی از موثر ترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی، تبلیغات کلامی است.

  • چگونه از خدمات تبلیغات کلامی استفاده کنم؟

برای استفاده از تبلیغات کلامی موثر می توان با شرکت های تبلیغاتی معتبر همکاری کرده و یا با آموختن روش های موثر تبلیغات با کمک مشتریان خود به تبیلغات کلامی موثر بپردازید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *