تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه میلیون ها کاربر آنلاین دارد که روزانه چندین ساعت در این پلت فرم ها به فعالیت می پردازند و همین امر این شبکه ها را به پلت فرم های مناسبی برای تبلیغ و بازاریابی تبدیل کرده است. شایان به ذکر است که تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به برنامه ریزی و تاکتیک های خاصی نیاز دارد که هر کسی نمی تواند از این استراتژی ها به درستی استفاده کند. بازاریابی آنلاین مدیریت شبکه های اجتماعی را به یکی از مهم ترین مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم مدیریت شبکه های اجتماعی و وظایفی که یک مدیر شبکه های اجتماعی بر عهده دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیریت شبکه های اجتماعی چیست

مدیریت شبکه های اجتماعی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که توسط صاحبین یک صفحه مجازی در فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و… با هدف مدیریت تعاملات صفحه و محتوای منتشر شده انجام می شود.

مفهوم مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند فراتر از مدیریت محتوا، ارسال پست و به روز رسانی این محتوا باشد؛ تمامی تعاملات آنلاین یک صفحه مجازی به منظور جذب مخاطب و مشتری بالقوه، تبادل محتوا با دیگر صفحه های مجازی، جستجوی فرصت های تبلیغاتی جدید، افزایش بازدید از صفحه و افزایش دنبال کننده همگی در مقوله مدیریت شبکه های اجتماعی قرار می گیرند. تعرفه های مدیریت شبکه های اجتماعی به اهداف برند و مدیر شبکه های اجتماعی که خدمات مدیریت اینستاگرام را ارائه می دهد بستگی خواهد داشت.

وظیفه مدیر شبکه اجتماعی چیست

مدیر شبکه اجتماعی به طور کلی وظیفه مدیریت یک شبکه اجتماعی را بر عهده دارد. اولین و مهم ترین وظیفه ای که یک مدیر شبکه های اجتماعی بر عهده دارد، انتخاب بهترین پلتفرم برای بازاریابی و تولید محتوا است.

یک برند ممکن است با توجه به اهداف تبلیغاتی خود در توییتر بازخورد بهتری داشته باشد؛ در حالی که یک برند در اینستاگرام ممکن است بهتر دیده شود و تشخیص این پلتفرم بر عهده مدیر شبکه های اجتماعی است.

علاوه بر آن، طراحی و اجرای استراتژی های تبلیغاتی یا تولید محتوا نیز برعهده مدیر شبکه های اجتماعی است. استراتژی که مهم ترین بخش برای رسیدن به اهداف بازاریابی برند است، به این معنا است که باید نحوه تولید محتوا مشخص، هزینه های تولید آن را برآورد و طبق این اطلاعات برنامه ریزی کنیم. علاوه بر آن، پاسخ و تعامل با مخاطبان و مشتریان و سعی در متقاعد کردن آن ها در استفاده از خدمات و محصولات برند بر عهده مدیر شبکه های اجتماعی است.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

تعرفه تبلیغات در اینستاگراماینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی محبوب و پرکاربرد در سرتاسر جهان و ایران است که بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و یک نو کسب کار اینترنتی محسوب می شود. تبلیغات در این شبکه ها به روش های متفاوتی انجام می شود.

یکی از روش های متداول تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغاتی ساعتی است. در این روش یک پست تبلیغاتی مرتبط با صفحه شما در یک صفحه دیگر که دنبال کنندگان زیادی دارد قرار گرفته و باعث جذب مخاطب می شود.

نوع دیگری از تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات ویدیوی است که به صورت تیزر، استاپ موشن یا موشن گرافیک در قالب یک پست در چندین صفحه اینستاگرامی مرتبط قرار داده می شود و باعث جذب مخاطب می شود.

هزینه هایی که بابت تبلیغات در اینستاگرام پرداخت می شود، با توجه به عواملی مانند صفحه تبلیغ کننده، نوع روش تبلیغاتی و برند شما تعیین می شود و می تواند هزینه مختلفی داشته باشد.

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی قدمی قدرتمند و ضروری برای توسعه و گسترش برند است؛ چراکه تعداد کاربران این شبکه ها روز به روز در حال افزایش است. استفاده از این شبکه ها با هدف بازاریابی مزایای فراوانی دارد که در ادامه برخی از این مزایا را شرح خواهیم داد.

شبکه های اجتماعی به راحتی می توانند در افزایش شهرت برند نقش داشته باشند؛ چرا که به راحتی پلتفرمی ارائه می دهند که به دیده شدن و ارائه محتوا مخصوص برند کمک می کند. مشتریان در صورتی که یک صفحه معتبر و اصولی برای برند خود داشته باشید، اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت و این موضوع در افزایش خرید و در نتیجه درآمد برند نقش مهمی خواهد داشت.

نرخ جذب مشتری در شبکه های اجتماعی بسیار بالاتر از پلت فرم های آنلاین است؛ چرا که افراد بسیاری از این شبکه ها استفاده می کنند و راحت تر شما را در این شبکه ها دنبال می کنند. با افزایش دنبال کننده، بالطبع افزایش مشتری و خرید را نیز شاهد خواهیم بود. برقراری ارتباط مستقیم با مشتری از جمله مزایایی است که استفاده از شبکه های اجتماعی دارد. ارتباط مستقیم با مشتریان می تواند در متقاعد کردن آن ها به خرید و استفاده از خدمات برند تاثیر مثبتی داشته باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، آنالیز و تحلیل بازخورد مشتریان در این شبکه ها راحت تر از  دیگر پلت فرم ها است. با استفاده از اطلاعات حاصل از این تحلیل ها به راحتی می توان رفتار، علایق و سلایق مخاطبین را در نظر گرفت و همچنین با توجه به تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی متناسب با آن تغییراتی در برند یا استراتژی خود ایجاد کنید و به رضایت مشتری دست پیدا کرد.

سوالات متداول تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی

۱-چگونه می توان با یک مدیر شبکه های اجتماعی همکاری کرد؟

مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از انواع خدماتی است که توسط شرکت های تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود. شما می توانید از طریق سایت دیجیتال مارکتینگ مایاپینت یا به صورت تماس تلفنی با مشاورین این مجموعه ها در تماس باشید و در صورت تمایل با این شرکت ها همکاری خود را شروع کنید.

۲-آیا مدیریت شبکه های اجتماعی را خودم می توانم انجام دهم؟

اغلب صاحبین برند تصور می کنند که خود می توانند مدیریت شبکه های اجتماعی مخصوص به خود را به طور کامل بر عهده بگیرند. حقیقت امر این است که استراتژی های تبلیغاتی و الگوریتم های اینستاگرام از جمله حوزه های مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند که توسط  مدیر شبکه های اجتماعی ماهر به درستی می توانند انجام شوند. صاحبین برند می توانند در صفحه حضور داشته باشند و تعامل مستقیم با مشتریان را بر عهده بگیرند.

۳-بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی کدام است؟

تلگرام و اینستاگرام از جمله محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند که کاربران اغلب فعالیت های مجازی خود را در این صفحات انجام می دهند؛ از همین رو بازاریابی در این پلتفرم ها می تواند نتیجه بسیار خوبی داشته باشد. با این حال انتخاب شبکه اجتماعی که برای بازاریابی برند شما مناسب تر است با نظر مشاورین بازاریابی صورت می گیرد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *