ساخت انیمیشن تبلیغاتی

ساخت انیمیشن تبلیغاتی از مهم ترین روش های تبلیغاتی می باشد. اگر شما هم صاحب کسب و کار و یا برند خود هستید، احتمالا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید برند خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید و آن را توسعه دهید. روش های تبلیغاتی زیادی برای گسترش دادن برند و معرفی یک برند به جامعه هدف وجود دارد. انیمیشن های تبلیغاتی از جمله بهترین روش ها است. انیمیشن های تبلیغاتی می توانند تاثیر ویژه ای رو مخاطبان شما گذاشته و برند شما را در ذهن مخاطب حک کنند. اما سوال این است که انیمیشن تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم ساخت انیمیشن تبلیغاتی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

انیمیشن تبلیغاتی چیست

انیمیشن به مجموعه تصاویر متحرکی گفته می شود که با داشتن کاراکتر هایی خاص در قالب داستان مشخصی اتفاق می افتد. انیمیشن های تبلیغاتی اغلب ویدیو های کوتاه پویا نمایی شده هستند که هدف آن ها معرفی محصولات یا خدمات یک برند است.

ساخت انیمیشن تبلیغاتی با استفاده از المان های گرافیکی، به تولید محتوای جذاب برای یک جامعه هدف مشخص می پردازد. یک انیمیشن تبلیغاتی مناسب باید بتواند با استفاده از به کار گیری داستان و محتوای خلاقانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم خدمات یک برند خاص را به مخاطب معرفی کند. علاوه بر آن این نوع تبلیغات باید باعث افزایش بازخورد توسط مخاطبین شود. انیمیشن های تبلیغاتی امروزه به صورت گسترده در بازاریابی و معرفی محصولات یک برند به جامعه هدف مشخص به کار گرفته می شوند.

مزایای ساخت انیمیشن تبلیغاتی

 

مزایای ساخت انیمیشن تبلیغاتی

در دنیای امروز افراد بسیاری وقت خود را صرف شبکه های مجازی آنلاین می کنند. این موضوع خود از مهم ترین دلایل و مزایای ساخت یک انیمیشن تبلیغاتی است. چراکه با ساخت یک انیمیشن تبلیغاتی و به اشتراک گذاشتن آن در فضای مجازی آنلاین، قادر خواهید بود برند خود را در کمترین زمان و با کمترین هزینه به مخاطبان زیادی معرفی کنید.

علاوه بر آن یک انیمیشن تبلیغاتی در قالب ویدیو، به دلیل داشتن ویژگی هایی چون موسیقی، تحرک و دیالوگ، از بهترین اشکال اطلاع رسانی است. از همین رو می تواند در مدت زمان کم اطلاعات زیادی را به صورت تصویر و صوتی به مخاطب منتقل کند.

یکی از مهم ترین مزایای ساختن انیمیشن تبلیغاتی، همانند انواع موشن گرافیک در اولویت قرار گرفتن سایت شما در موتور های جستجو است. موتور های جستجو همواره سایت های حاوی ویدیو را در اولویت قرار می دهند و این موضوع به سئو سایت شما کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر موارد بالا، داشتن انیمیشن های تبلیغاتی خوب باعث هویت بخشیدن به برند شما و جلب اعتماد مشتری می شود.

انواع انیمیشن های تبلیغاتی

انیمشین های تبلیغاتی انواع متفاوتی دارند. ساده ترین نوع انیمیشن تبلیغاتی موشن گرافیک و لوگو موشن است. لوگو موشن در واقع به نشان های برندی متحرک گفته می شود که می تواند بر مخاطب تاثیر بیشتری داشته باشد. موشن گرافیک به هنر ساخت انیمشین های دو بعدی و سه بعدی گفته می شود که بیشتر اهداف تجاری و بازاریابی را دنبال می کند.

انیمیشن های تبلیغاتی دو بعدی

در یک انیمیشن دو بعدی تمامی اجزای تصویر روی دو محور X و Y قرار می گیرند. این گونه انیمیشن ها به نظر می رسد بدون عمق، صاف و مسطح هستند. ساخت این نوع انیمشین هزینه و زمان کمتری نیاز دارد و به دلیل ساده بودن فرمت و حجم کم آپلود کردن آن ها در صفحات مختلف مجازی آسان تر است.

انیمیشن های تبلیغاتی سه بعدی

در یک انیمیشن سه بعدی علاوه بر طول و عرض تصویر ما شاهد عمق تصویر نیز خواهیم بود. این گونه انیمیشن ها به واقعیت نزدیک ترند. علاوه بر عمق، در یک انیمیشن سه بعدی شما شاهد نوعی چرخش و حرکت زاویه دید نیز خواهید بود. ساخت انیمیشن های تبلیغاتی به مراتب سخت تر از انیمشین دو بعدی است. چراکه در این نوع انیمشین علاه بر طراحی و متحرک سازی، طراح به نرم افزار های مخصوص و قدرتمند برای ساخت و رندرگیری انیمشین نیز نیاز دارد. هزینه و زمانی که برای ساخت انیمیشن سه بعدی لازم است بسیار بیشتر است و فایل خروجی در اغلب موارد حجم بالایی دارد.

بهترین نرم افزار های انیمیشن سازی

بهترین نرم افزار های انیمیشن سازی

نرم افزار هایی که برای ساخت انیمیشن از آن ها استفاده می شود، اغلب نرم افزارهای ویژه و قدرتمند می باشند که می توانند تمامی ابزار های طراحی، نور پردازی، متحرک سازی و رندر انیمیشن را در اختیار طراح قرار دهند. استفاده از نرم افزار های ساخت انیمیشن به مهارت های زیادی نیاز دارد و تنها یک طراح می تواند از این نرم افزار ها به درستی استفاده کند.

برخی از نرم افزار های ساخت انیمشین که امروزه از آن ها به طور گسترده استفاده می شود، به شرح زیر هستند:

  • Adobe Photoshop
  • Flash
  • After Effects
  • Encore
  • Blender
  • Maya
  • ۳DS Max

هزینه ساخت انیمیشن های تبلیغاتی

هزینه ساخت انیمیشن با توجه به عوامل متفاوتی از جمله نوع انیمیشن، نوع ساخت، زمان، ایده انیمیشن، نرم افزار مورد استفاده و طراح انیمیشن تعیین می شود. به همین دلیل نمی توان هزینه ثابتی برای آن تعریف کرد. محتوای خروجی تعیین کننده تمامی هزینه ها خواهد بود. لذا برای اطلاع از تعرفه ها و قیمت ها بهتر است با یک طراح ماهر در این زمینه مشورت کنید تا وی هزینه های حدودی را برای شما برآورد کند.

سوالات متداول ساخت انیمیشن تبلیغاتی

  • اولین اقدام برای سفارش یک انیمیشن تبلیغاتی چیست؟

در اولین قدم شما باید با یک طراح در رابطه با برند و انتظاراتی که از یک انیمشین تبلغاتی برای برند خود دارید مشورت کنید. سپس طراح پس از ایده پردازی یک خروجی اولیه به شما ارائه می دهد و با توجه به آن و نظرات شما اصلاحات لازم به عمل می آید.

  • زمان انیمیشن های تبلیغاتی چقدر است؟

یک انیمیشن تبلیغاتی قوی باید بتواند بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان ارائه دهد. زمان انیمیشن های تبلیغاتی اغلب بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه می تواند با در نظر گرفتن نیاز مشتری و مخاطب متغیر باشد.

  • تحویل خروجی نهایی چقدر زمان می برد؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی به نوع انیمیشن درخواستی و نیاز مشتری بستگی دارد؛ اما به طور کلی بین یک ماه تا یک ماه و نیم ممکن است زمان ببرد.

  • آیا امکان پرداخت هزینه به طورت قسطی امکان پذیر است؟

با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور اغلب طراحان هزینه ساخت انیمیشن را در چند مرحله دریافت می کنند. در اغلب موارد متقاضی مبلغی از هزینه قراردادی را در ابتدا پرداخت کرده و مابقی هزینه را پس از تحویل خروجی نهایی می پردازد.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *