سفارش موشن گرافیک

سفارش موشن گرافیک در هر شرکت تبلیغاتی ممکن است با توجه به فاکتور های مختلفی انجام بگیرد. موشن گرافیک به تصاویر متحرک سازی شده ای گفته می شود که اغلب اهداف تجاری و تبلیغاتی دارد. موشن گرافیک یا موشن گرافی که نوعی انیمیشن محسوب می شود پس از متحرک سازی متناسب با هدف موشن گرافی، صداگذاری و منتشر می شود. در ادامه با نحوه سفارش موشن گرافیک آشنا خواهید شد.

سفارش تیزر موشن گرافیک

سفارش موشن گرافیک اغلب به صورت آنلاین انجام می شود. در مرحله اول متقاضی از طریق تلگرام یا واتس اپ در یک جلسه مشاوره که اغلب به صورت رایگان ارائه می شود، شرکت می کنند. در این جلسه برای متقاضی توضیح داده می شود که چه اقداماتی برای ساخت موشن گرافیک صورت می گیرد. همچنین در این جلسه مشاوره تعرفه ها و نحوه محاسبه آن ها به متقاضی توضیح داده می شود.

پس از رضایت طرفین، یک قرارداد که می تواند به صورت آنلاین یا حضوری باشد، منعقد می شود.

نحوه سفارش موشن گرافیک

نحوه سفارش موشن گرافیک برای موشن گرافیست های متفاوت یا شرکت های تبلغاتی مختلف می تواند متغیر باشد. با این حال برای انواع موشن گرافیک می توان یک روند کلی در نظر گرفت که در اغلب شرکت های تبلیغاتی و تیم های موشن گرافیک یکسان است.

پس از عقد قرار داد، صاحب برند ابتدا توضیحات لازم در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده را در اختیار تیم موشن گرافیک قرار می دهد. ایده پرداز تیم موشن گرافیک با کمک این اطلاعات، داستانی که موشن گرافیک قرار است در قالب آن جریان داشته باشد را می سازد. علاوه بر آن برخی اطلاعات دیگر نیز توسط صاحب برند به تیم موشن گرافیک داده می شود. این اطلاعات شامل پالت رنگ هایی که صاحب برند تمایل دارد در موشن گرافیک استفاده شود، اطلاعات و جزییاتی که در موشن گرافیک باید ذکر شوند و مدت زمان تیزر موشن گرافی می باشد.

نحوه سفارش موشن گرافیک

پس از دریافت اطلاعات لازم، مشتری نسبت به پرداخت همه یا بخشی از هزینه که در قرارداد ذکر شده است، اقدام می کند. پس از پرداخت هزینه تیم موشن گرافیک شروع به ساخت موشن گرافی کرده و مرتبا با شما در تماس خواهند بود تا از رضایت شما از روند کار آگاه شوند.

نحوه محاسبه هزینه موشن گرافیک

هزینه موشن گرافیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. موشن گرافیک توسط یک تیم موشن گرافیک که شامل یک سناریو نویس، یک یا چند گوینده و موشن گرافیست ساخته و آماده می شود. تیم ساخت موشن گرافیک پس از بررسی خدمات یا محصولاتی که موشن گرافیک قرار است بر اساس آن ساخته شود و یا کاربردهای موشن گرافیک شروع به سناریو نویسی و طراحی می کنند. تمام این پروسه در تعیین هزینه های موشن گرافیک تاثیر خواهد داشت.

تعرفه موشن گرافیک

با توجه به تیم موشن گرافی یا شرکت تبلیغاتی که موشن گرافیک را انجام می دهد، ممکن است که هزینه های موشن گرافی جا به جا شود. اغلب شرکت های تبلیغاتی به صورت ثانیه ای هزینه موشن گرافی را محاسبه می کنند. هزینه موشن گرافیک به طور کلی در اغلب شرکت های تبلیغاتی بین ۶ تا ۱۰ هزارتومان به ازای هر ثانیه موشن گرافیک است. البته این قیمت همواره می تواند بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد و هزینه مصوبی برای موشن گرافیک وجود ندارد.

لیست قیمت سفارش موشن گرافیک

قیمت انواع موشن گرافیک و انیمیشن ممکن است با توجه به مدت زمان ویدیو، نوع سفارش و انتظارات مشتری متفاوت باشد. از همین رو نمی توان به صورت قطعی قیمت های از پیش تعیین شده برای این خدمات در نظر گرفت. با این حال در ادامه لیست قیمت انواع خدمات موشن گرافیک و استاپ موشن را مشاهده خواهید کرد. البته باید توجه داشته باشید که این قیمت ها ممکن است با توجه به سفارش موشن گرافیک شما کمتر یا بیشتر از قیمت درج شده باشند.

نوع خدمات قیمت (تومان) نوع خدمات قیمت (تومان)
طراحی کاراکتر اختصاصی ۱۰۰.۰۰۰ طراحی بک گراند اختصاصی ۸۰.۰۰۰
گوینده با صدای معروف ۴.۰۰۰.۰۰۰ گوینده اضافی          ۲۰۰.۰۰۰
موشن گرافیک ۶۷۰۰ برای هر ثانیه ویدیو موشن ۱۱۰۰۰ برای هر ثانیه
استاپ موشن ۱۶۰۰۰ برای هر ثانیه اینفوموشن ۶۷۰۰ برای هر ثانیه
لوگو موشن ۱۵۰۰۰ تومان برای ۶ ثانیه طراحی لوگو ۱۰۰-۲۰۰

نمونه موشن گرافیک

قبل از اینکه بخواهید سفارش موشن گرافیک خود را به اتمام برسانید میتوانید با انواع نمونه های موشن گرافیک آشنا شوید و آنها را ببینید که در زیر یک نمونه از انیمیشن های تبلیغاتی در قالب موشن را به نمایش گذاشته ایم.  این گونه موشن گرافیک ها اغلب توسط شرکت های تبلیغاتی انجام می شود که نتیجه خیلس خوبی دارد و مقرون به صرفه می باشد.

 

سوالات متداول تیزر موشن گرافیک

  • شرایط پرداخت هزینه موشن گرافیک چگونه است؟

هزینه ساخت موشن گرافیک اغلب به صورت آنلاین و پیش از سفارش موشن گرافیک به صورت کامل از مشتری دریافت می شود. با توجه به تیم موشن گرافیک یا شرکت تبلیغاتی که خدمات موشن گرافی را انجام می دهد، شرایط پرداخت می تواند تغییر کند. گاهی مقداری از هزینه پیش از سفارش دریافت می شود و مابقی هزینه پس از تحویل پروژه قابل پرداخت است. در برخی موارد نیز امکان پرداخت در چند نوبت نیز وجود دارد.

  • ساخت تیزر موشن گرافیک چقدر زمان می برد؟

مدت زمانی که طول می کشد تا یک موشن گرافیک ساخته شود به عوامل متفاوتی چون مدت زمانموشن گرافیک بستگی دارد. معمولا ساخت موشن گرافیک بلافاصله پس از سفارش آغاز می شود. ساخت موشن گرافیک هایی که بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه ای اغلب بین ۲ تا ۳ روز کاری زمان می برد. این در حالی است که موشن گرافیک های طولانی تر مانند موشن گرافیک های ۱ دقیقه ای یا بیشتر اغلب با توجه به پروژه تعیین می شود و ساخت آن ها ممکن است ۶ یا حتی ۱۰ روز کاری نیز به طول بینجامد.

  • پروژه نهایی پس از پایان سفارش به چه صورت تحویل داده می شود؟

پروژه نهایی به صورت یک فایل ویدیویی که فرمت آن توسط مشتری انتخاب می شوند. سپس از طریق یکی از پلت فرم های فضای مجازی برای مشتری ارسال می شود. البته در صورتی که فایل خام نیز مورد نیاز باشد، پس از پرداخت مقداری هزینه اضافی می توان آن را به صورت فایل لی اوت دریافت کرد.

  • در صورت سفارش چند موشن گرافی امکان کاهش هزینه ها وجود دارد؟

هزینه های موشن گرافیک اغلب ثابت هستند. برای هر تیزر موشن گرافی هزینه مشخصی دریافت می شود. لذا افزایش سفارش تیزر های موشن گرافیک اغلب در کاهش هزینه های پرداختی تاثیری نخواهد داشت.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *