شاخه های دیجیتال مارکتینگ

شاخه های دیجیتال مارکتینگ از تنوع و گستردگی زیادی برخوردار هستند. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعه روش های تبلیغاتی گفته می شود که در آن بر خلاف روش های سنتی از ابزار های الکترونیکی مانند تلفن همراه، تلویزیون و رادیو به منظور تبلیغ و معرفی خدمات یا محصولات یک برند استفاده می شود. اینترنت و شبکه های اجتماعی در این روش نقش مهمی را ایفا می کنند. دیجیتال مارکتینگ شاخه های متنوعی دارد که یک دیجیتال مارکتر باید به آن ها تسلط داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل یک محصول را معرفی و مشتریان جامعه هدف را به خرید آن محصول ترغیب کنند. در ادامه این مقاله به شرح شاخه های دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

ایجاد یک سایت جدید با استفاده از ابزار های متفاوتی توسط افراد متخصص در زمینه ساخت و طراحی سایت انجام می شود. داشتن سایت می تواند به کسب و کار یا برند شما اعتبار و هویت ببخشد.

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

یک برند یا کسب و کار با داشتن یک وب سایت معتبر می تواند بهتر و موثر تر خود را به مشتریان جامعه هدف بشناساند. مشتریان نیز به برند یا کسب و کاری که یک وب سایت با یک قالب و طراحی چشم نواز و معتبر داشته باشد بهتر اعتماد می کنند. طراحی و بالا بردن اعتبار وب سایت از شاخه های مهم دیجیتال مارکتینگ است که توسط طراحان وب سایت و مهندسین برنامه نویسی انجام می شود.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو

از دیگر شاخه های دیجیتال مارکتینگ که در افزایش بازخورد و دیده شدن و در نتیجه بیشتر شدن خرید و سود برند یا کسب و کار است. سئو به مجموعه روش ها یا تکنیک هایی گفته می شود که روی یک وب سایت انجام می شود تا رتبه بندی آن در موتور های جستجو مانند گوگل بالا بیاید. سایتی که سئوی خوبی داشته باشد در صفحات اول جستجو دیده می شود و همین موضوع امکان افزایش ترافیک سایت و بیشتر دیده شدن را بیشتر می کند.

هر چه افراد بیشتری روی لینک وب سایت شما کلیک کنند، احتمال خرید یا استفاده از خدمات شما به طور طبیعی بالاتر می رود. مجموعه فعالیت هایی که روی سایت به منظور افزایش Ranking آن انجام می شود، کار هر کسی نیست و تنها یک سئو کار می تواند از پس چنین کاری بر بیاید؛ چراکه این روش به شناخت و دانش کافی از الگوریتم های گوگل و محتوای سایت بستگی زیادی دارد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه بسیار پرطرفدار هستند و تقریبا تمام کسانی که تلفن همراه هوشمند دارند از این شبکه ها استفاده می کنند؛ همین امر این شبکه ها را به یک پلتفرم تبلیغاتی بالقوه تبدیل کرده است. با توجه به این موضوع، شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، تلگرام یا توییتر از جمله شاخه های دیجیتال مارکتینگ هستند که برای افزایش بازخورد و جذب مشتری می توان از آن ها استفاده کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شاید تصور کنید استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی کار ساده ای است و حتی خود شما می توانید از پس آن بر بیایید؛ اما شایان به ذکر است که این شبکه ها الگوریتم های ویژه ای دارد که شناخت و استفاده بهینه از این قوانین و الگوریتم ها به دانش و تجربه کافی در زمینه نبلیغ در شبکه های اجتماعی نیاز دارد و بنابراین فقط یک فرد متخصص و مسلط به دیحیتال مارکتینگ می تواند این روش ها را به درستی پیاده کند.

دیگر شاخه های دیجیتال مارکتینگ

مهم ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ که امروزه به طور گسترده از آن ها استفاده می شود، مواردی بود که پیش تر به آن ها پرداخته شد. لازم به ذکر است که دیجیتال مارکتینگ عرصه وسیعی است و بالطبع شاخه ها و زیر شاخه های فراوانی نیز دارد. از برخی از شاخه های دیگر دیجیتال مارکتینگ که در صورت لزوم می توان از آن ها استفاده کرد می توان به ایمیل مارکتینگ، تبلیغات تبادلی، بازاریابی درونگرا و طراحی انواع بنر ها یا تیزر های تبلیغاتی اشاره کرد.

سوالات متداول شاخه های دیجیتال مارکتینگ

  • چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

دیجیتال مارکتینگ در دنیایی که به سمت تکنولوژی و ابزار های پیشرفته الکترونیکی در حال حرکت است می تواند برگ برنده ای برای رشد و توسعه برند یا کسب و کار شما باشد. استفاده از دیجیتال مارکتینگ باعث معرفی شما به دنیای بیرون بدون هیچ محدودیتی می شود و همین امر شانس شما را در کسب شهرت و اعتبار بالا می برد.

  • بهترین شاخه از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ چیست؟

اینکه ار کدام شاخه دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار یا برند خود استفاده کنید سوالی است که یک دیجیتال مارکتر حرفه ای و با تجربه می تواند به آن پاسخ دهد و پاسخ این سوال تا حد زیادی به نوع برند و خدمات شما، اهداف تبلیغاتی شما و نقطه تجاری که در آن قرار دارید، بستگی دارد.

  • آیا دیجیتال مارکتینگ برای توسعه برند قطعا جواب می دهد؟

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزار های گوناگون می تواند در توسعه و معرفی شما به جامعه هدف مورد نظرتان تاثیر فراوانی داشته باشد؛ با این حال تمامی این فعالیت ها و تبلیغات بایستی طبق برنامه و زیر نظر افراد متخصص انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. تمامی اهداف تبلیغاتی شما می توانند به حقیقا بپیوندد؛ اما این پروسه قطعا به زمان نیاز داشت.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *