ویدیو مارکتینگ

تبلیغات ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ یکی از زیر مجموعه های بازاریابی اینترنتی است که از ابزارهای انواع تبلیغات مانند فیلم و ویدیو استفاده می کند. در ویدیو مارکتینگ فیلم های چند دقیقه ای با اهداف و محتوای متفاوت توسط بازاریاب ها تولید می شود. اهداف فیلم های ویدئو مارکتینگ می تواند شامل معرفی یک محصول در یک کسب و کار و آموزش استفاده از آن باشد و یا حتی می تواند تعمیر یک محصول را به صورت آموزش نمایش دهد.با ما همراه شوید تا شما را با ویدیو مارکتینگ و انواع آن آشنا کنیم.

تبلیغات رسانه ای

چگونه بازاریابی ویدئویی یا تبلیغات ویدیویی را اجرا کنیم؟

در ابتدا باید بدانید یکی از لازمه های اصلی Video Marketing داشتن مهارت ساخت فیلم و گران بودن آن است. شما برای اجرای ویدیو مارکتینگ باید دانش ابتدایی تولید فیلم و انیمیشن را داشته باشید و یا از شرکت های تولید محتوای فیلم های تبلیغاتی کمک بگیرید که مستلزم هزینه خواهد بود.

راه ساده تر کمک گرفتن از شرکت ها برای تولید ویدئوی تبلیغاتی می باشد. گام اول تولید فیلم تبلیغاتی و اشتراک آن در فضاهای متفاوت با روش های مختلف جهت جذب مشتری است.

به عنوان مثال شما می توانید انواع موشن گرافیک یا فیلم های تبلیغاتی خود را در وب سایت یا فروشگاه های اینترنتی خود و یا وب لاگ های مربوطه آپلود کنید و لینک مربوط به محصول مورد نظر را در آن ها قرار دهید. امکان دارد به عقیده شما آپلود ویدئو و سنگین کردن وب سایت کار منطقی نباشد. راه های جایگزینی مانند به اشتراک گذاشتن فیلم تبلیغاتی در وب سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب وجود دارد که آپارات برای کاربران هدف در داخل ایران و یوتیوب یا سایر وب سایت های بین المللی اشتراک فیلم برای کشورهای دیگر پیشنهاد می گردد.

استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک، اسنپ چت و … می تواند در ویدیو مارکتینگ و جذب کاربران بیشتر بسیار موثر باشد.

چگونه تبلیغات ویدیویی را اجرا کنیم

تعریف وایرال مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی و وایرال مارکتینگ مباحث مرتبطی هستند که در بیشتر روش های بازاریابی استفاده می شوند. Viral Marketing دارای دو بخش است که یکی از آن ها همان بازاریابی است که دارای شیوه های مختلف اجرا اعم از اینترنتی و غیر اینترنتی می باشد. ریشه نام این روش بازاریابی از ویروس ها به دلیل مدل انتقال و گسترش آنها گرفته شده است.

در نتیجه وایرال مارکتینگ یک روش بازاریابی است که تبلیغات آن بر اساس انتقال فرد به فرد، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم صورت میگیرد. در این روش تبلیغات از بازاریاب اصلی به زیر دست ها منتقل شده و وظیفه ی بازاریابی و تبلیغات برعهده سطوح پایین تر می باشد. نکته ی مهم در این بخش وجود ویژگی های جذاب جهت جذب افراد مختلف و انتقال آن به افراد دیگر است.

در پاسخ به سوال احتمالی بوجود آمده در رابطه با ربط Video Marketing و Viral Marketing می توان گفت که وایرال مارکتینگ کمک چشم گیری به پخش شدن و دیده شدن ویدیو تبلیغاتی شما در شبکه های اجتماعی می کند.

ویرال مارکتینگ

مزایای ویدیو مارکتینگ

پیرو مطالب درج شده در رابطه با ساده نبودن اجرای بازاریابی ویدئویی برخی از مزایای ویدیو مارکتینگ را در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم:

  • درگیر کردن کاربران همیشه یکی از بهترین امتیازهای فیلم های تبلیغاتی بوده است. بدین معنا که یک تیزر تبلیغاتی خوش ساخت توانایی جذب کاربر در ۱۰ ثانیه اول را دارد که شانس دیده شدن فیلم تا انتها را بالا میبرد و فرصت بهتری برای تیم های تبلیغاتی ایجاد می کند.
  • استفاده از ویدئو همیشه برای کاربران و مشتریان آسان تر بوده است چرا که گوش دادن و تماشای تصاویر آموزشی در مقایسه با خواندن یک متن طولانی راحت تر بوده و زمان و انرژی کمتری را نیاز دارد.
  • در بازاریابی ویدئویی از دو دسته فیلم کوتاه و بلند استفاده می گردد که در هر دو آنها بازاریابان نکات متفاوت و زیادی را در محتوای ویدئو ها می گنجانند و مطالب را به طور کامل به بیننده گان انتقال می دهند در صورتی که متن های نوشتاری در این امر ناتوان می باشند و برای پوشش کامل مطلب نیاز به توضیحات بیشتر و طولانی تری دارند.
  • یک ویدئو تبلیغاتی خوب می تواند احساسات بیننده را درگیر کند. به عنوان مثال محتوا طنز و یا عاطفی باعث درگیر شدن احساسات بیننده می شود که یکی از روش های کارآمد در کسب و کار بازاریابان است.
  • ماندگار بودن ویدئو در حافظه یکی دیگر از مزایای ویدیو مارکتینگ است. همانطور که میدانید تصاویر یک ویدئو ماندگاری بیشتر در حافظه به نسبت مطالب یک نوشته دارد.
  • امروزه ویدئوها دارای محبوبیت قابل توجهی میان کاربران هستند. ویدئو های موجود در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت های ویدئویی بین المللی توسط میلیاردها کاربر دیده می شوند که محتواهای متفاوتی اعم از تبلیغاتی، طنز، آموزشی و … دارند.
  • با توجه به منحصر به فرد بودن فضا و قالب فیلم ها به نسبت محتوا ی نوشتاری، موتور ها ی جستجو ویدئو را به متن ترجیح می دهند چراکه برایشان دردسر کمتری دارد.

معایب ویدیو مارکتینگ :

  • پیچیده بودن بازاریابی ویدیویی یک ویژگی بارز و‌مشخص است و بر اساس بررسی های انجام شده تقریبا ۴۰ درصد از بازاریابان، بازاریابی ویدیویی را به چند دلیل انتخاب نمیکنند:
  • نوشتن محتوای نوشتاری فقط و فقط نیاز به یک سیستم کامپیوتر دارد در نتیجه هیچگونه تخصص پیچیده ای نیاز ندارد و متقابلا هزینه ای هم برای شما ندارد، در صورتی که شما برای ساختن یک‌ ویدئو حتما باید طریقه کار کردن با نرم افزار های متفاوت را بلد باشید و یا از یک شرکت کمک بگیرید. علاوه بر مهارت های ویژه، شما نیاز به محتوای جدید و بروز دارید که این خود مستلزم هزینه است! در نتیجه Video Marketing پرهزینه است.
  • زمان بر بودن ساخت یک ویدئو یکی از بارزترین مشکلات ویدیومارکتینگ است. شما برای محتوای نوشتاری فقط نیاز به نوشتن یک‌ مطلب دارید در صورتی که در محتوای ویدئویی هم باید محتوای نوشتاری داشته باشید و هم آن را به ویدئو تبدیل کنید! در نتیجه تهیه یک ویدیو تبلیغاتی برای ویدیو مارکتینگ زمان نسبتا زیادی را از بازاریابان میگیرد.

سوالات متداول ویدیو مارکتینگ

۱-هزینه ساخت ویدیو مارکتیگ چقدر است؟

با توجه به نوع توقع شما از ویدئو تبلیغاتی که دارید و ومدت زمان کلیپ و مقدار زمانی که مورد نیاز است برای ساخت کلیپ قیمت ها متفاوت است

۲-آیا ساختن کلیپ های ویدئو مارکت زمان بر هستند؟

ساخت این نوع کلیپ ها بستگی به نوع تبلیغات درخواستی دارد و اینکه بخواهید از المان های زنده استفاده کنید.

۳-استراژی ویدئو مارکتیگ چیست؟

ویدیو مارکتینگ یک نوع استراتژی است که توسط تیم های بازاریابی انجام می شود سرانجام هدف خود را با ساخت یک فیلم به منظور نشان دادن محصولات خود و جذب مخاطبان بیشتر انجام می دهند

مقالات خدمات تبلیغاتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *