راه اندازی شرکت تبلیغاتی چگونه انجام می شود و چه مراحلی دارد؟

راه اندازی شرکت تبلیغاتی

راه اندازی شرکت تبلیغاتی یکی از برنامه هایی است که اغلب مدیران تبلیغاتی و برنامه ریزی به آن علاقه دارند. شرکت تبلیغاتی به یک شخصیت حقوقی گفته می شود که فعالیت آن در حوزه تبلیغات می باشد. این شرکت ها به طراحی و اجرای برنامه های تبلیغاتی برای شرکت های بزرگ، سازمان های تجاری و غیر تجاری و حتی سازمان های دولتی می پردازند.

در واقع یک شرکت تبلیغاتی می تواند تمامی خدمات مربوط به تبلیغات و بازاریابی را ارائه دهد. تاسیس هر گونه شخصیت حقوقی به مجوز و تاییدیه های مربوط به زمینه فعالیت آن نیاز دارد؛ شرکت تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای راه اندازی شرکت تبلیغاتی باید ابتدا مجوز های لازم را اخذ نمود و سپس اقدام به ثبت شرکت کرد.در این مقاله شما را در زمینه تاسیس و راه اندازی شرکت تبلیغاتی راهنمایی خواهیم کرد.

مراحل راه اندازی شرکت تبلیغاتی

مراحل راه اندازی شرکت های تبلیغاتی

ابتدایی ترین قدم برای  اینکه بدانیم چگونه شرکت تبلیغاتی بزنیم تهیه مدارک شخصی مورد نیاز، ارائه گواهی عدم سو پیشینه و تاییدیه از سوی اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل می باشد. سپس برای دریافت مجوز تاسیس شرکت تبلیغاتی، شخص متقاضی بایستی یک تقاضانامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محل سکونت ارائه دهد.

یکی از شرایطی که شخص متقاضی برای تاسیس یک شرکت تبلیغاتی باید داشته باشد، دارا بودن تابعیت ایران است. علاوه بر آن شخص متقاضی باید دارای مدرک دیپلم کامل و حداقل ۵ سال سابقه کار در ارتباط با تبلیغات باشد. در صورت تکمیل بودن تمامی شرایط فرد متقاضی، مجوز های لازم برای تاسیس شرکت صادر می شود. پس از دریافت مجوزها و ثبت شرکت، فرد متقاضی می تواند به تهیه تجهیزات و حذب کارکنان مربوطه و راه اندازی شرکت بپردازد.

سرمایه لازم برای راه اندازی شرکت تبلیغاتی

هزینه های مورد نیاز برای ثبت شرکت تبلیغاتی شامل هزینه اخذ مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حق الوکاله وکیل، حق الثبت شرکت تبلیغاتی، تنظیم اوراق مربوطه، وارد کردن اوراق مربوطه به سیستم اوراق و پرداخت هزینه روزنامه های رسمی می باشد.البته ممکن است در حین پروسه تاسیس شرکت با توجه به شرایط برخی هزینه های جانبی نیز به این موارد اضافه شود.

علاوه بر آن خرید تجهیزات و جذب کارکنان برای این شرکت ها ممکن است در تغییر و نوسان هزینه ها موثر باشد. به همین دلیل نمی توان هزینه ای که برای سرمایه نیاز است را به صورت عددی تخمین زد.

تجهیزات لازم برای راه اندازی شرکت تبلیغاتی

تجهیزات لازم برای راه اندازی شرکت تبلیغاتی

تجهیزات لازم برای شرکت تبلیغاتی با توجه به حوزه فعالیت شرکت می تواند متغیر باشد. علاوه بر آن تجهیزات جزئی و عمومی مانند لوازم التحریر و مبلمان اداری نیز از تجهیزات مورد نیاز برای شرکت های تبلیغاتی است. البته ما به معرفی تجهیزات تخصصی لازم در یک شرکت تبلیغاتی بسنده خواهیم کرد:

  • سیستم های کامپیوتری که قادر به انجام پروژه تبلیغاتی باشند.
  • دوربین عکاسی و تجهیزات استودیو عکاسی
  • دستگاه چاپ
  • روتر وای فای
  • سیستم تلفن سنترال برای مرتبط کردن بخش های مختلف
  • اسکنر و پرینتر

اعضای شرکت تبلیغاتی

شرکت تبلیغاتی علاوه بر یک مدیر عامل که شرکت را تاسیس کرده و بر کار اعضای شرکت نظارت می کند، نیاز به یک یا چند تیم تبلیغات  دیگر دارد. تیم های تبلیغاتی از تعدادی افراد که در زمینه های مختلف تبلیغاتی متخصص هستند، تشکیل شده است. این تیم ها اغلب از یک مدیر پروژه  که وظیفه هماهنگی و برنامه ریزی تبلیغاتی را برعهده دارد، یک مدیر سئو، طراح سایت، طراح گرافیک، مدیر محتوا و یک یا چند کارشناس دیجیتال مارکتینگ که وظیفه مشاوره و برنامه ریزی خلاقانه را برعهده دارند، تشکیل شده اند.

موضوع فعالیت های شرکت تبلیغاتی

فعالیت های شرکت تبلیغاتی می تواند گستره  وسیعی از خدمات تبلیغاتی را در بر بگیرند. خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند شامل طراحی و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی، طراحی و اجرای استراتژی های تبلیغاتی، انواع تبلیغات چاپ، ارائه خدمات عکاسی و فیلمبرداری از محصولات و خدمات یک کسب و کار، تولید محتوای نوشتاری و بصری، طراحی سایت و سئو و ساخت و تولید تیزر و موشن گرافیک می باشد. شرکت های تبلیغاتی می توانند با توجه به ترجیحات مدیر عامل و حوزه تبلیغاتی شرکت، می تواند همه این خدمات یا تنها بخشی از این خدمات را ارئه دهند.

سوالات متداول چگونه شرکت تبلیغاتی بزنیم

  • آیا شرکت تبلیغاتی ممکن است با شکست مواجه شود؟

امروزه با به وجود آمدن شرکت ها و سازمان های گوناگون تجاری و غیرتجاری، فضای رقابتی بین این شرکت ها در حال افزایش است؛ از همین رو این شرکت ها همواره به دنبال تبلیغات خلاقانه تر و بیشترهستند که بتوانند از رقیبان خود پیشی بگیرند. شرکت های تبلیغاتی به ارائه خدمات تبلیغاتی و بازاریابی این شرکت ها می پردازند و با بیشترشدن نیازهای تبلیغاتی این سازمان ها، از خدمات شرکت های تبلیغاتی نیز بیشتر استفاده می شود؛ بنابراین سیر استفاده از خدمات تبلیغاتی صعودی بوده و امکان شکست و انحلال شرکت های تبلیغاتی بسیار کم است.

  • شرکت تبلیغاتی چقدر درامد دارد؟

درامد شرکت های تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت های دیجیتالی یکی از امور مهمی است که در درامد شرکت های تبلیغاتی نقش دارد؛ چراکه در صورت باکیفیت بودن خدمات ارائه شده توسط شرکت های تبلیغاتی و رضایت متقاضیان، اعتبار شرکت تبلیغاتی بالاتر رفته و متقاضیان بیشتری برای استفاده از خدمات این شرکت ها به جود می آیند. بالا رفتن تقاضا بالطبع باعث افزایش درامد شرکت نیز می شود.

  • تاسیس یک شرکت تبلیغاتی چقدر زمان می برد؟

پروسه ثبت، اخذ مجوزهای لازم و مربوطه و تاسیس شرکت های تبلیغاتی کاملا به شرایط بستگی دارد. اداره کل فرهنگ و ارشاد ممکن است برای برخی شرکت ها سریع تر مجوز های لازم را صادر کند. در حالی که برای برخی دیگر نیاز به تحقیقات بیشتر نیاز باشد. علاوه بر آن ممکن است پس از ثبت و صدور مجوزها مدت زمانی به دلایل مختلف محیطی یا اقتصادی تاسیس شرکت تبلیغاتی یه تعویق بیفتد. با توجه به شرایط ذکر شده تاسیس یک شرکت تبلیغاتی ممکن است بین ۶ ماه تا یکسال زمان ببرد.

  • چگونه می توان به جذب مشتری پرداخت؟

یک شرکت تبلیغاتی با استفاده از استراتژی های تبلیغاتی که افراد متخصص در این شرکت های ارائه می دهند می توانند به تولید محتوا و تبلیغ برای مرکز تبلیغاتی خود کرده و با استفاده از اصول بازاریابی به جذب مشتری بپردازند. برای یک شرکت تبلیغاتی، بازاریابی و جذب مشتری چندان کار سختی نیست.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *