چگونه شرکت تبلیغاتی بزنیم؟

راه اندازی شرکت تبلیغاتی یکی از برنامه هایی است که اغلب مدیران برنامه ریزی به آن علاقه دارند. شرکت های تبلیغاتی به یک شخصیت حقوقی گفته می شود که فعالیت آن در حوزه تبلیغات می باشد. این شرکت ها به طراحی و اجرای برنامه های برای شرکت های بزرگ، سازمان های تجاری و غیر تجاری و حتی سازمان های دولتی می پردازند.

در واقع یک شرکت تبلیغاتی می تواند تمامی خدمات مربوط به تبلیغات و بازاریابی را ارائه دهد. تاسیس هر گونه شخصیت حقوقی به مجوز و تاییدیه های مربوط به زمینه فعالیت آن نیاز دارد؛ این نوع شرکت ها هم نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای راه اندازی یک مجموعه باید ابتدا مجوز های لازم را اخذ نمود و سپس اقدام به ثبت شرکت کرد.در این مقاله شما را در زمینه تاسیس و راه اندازی شرکت تبلیغاتی راهنمایی خواهیم کرد.

مراحل راه اندازی یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات

مراحل راه اندازی شرکت های تبلیغاتی

ابتدایی ترین قدم برای  اینکه بدانیم چگونه شرکت تبلیغاتی بزنیم تهیه مدارک شخصی مورد نیاز، ارائه گواهی عدم سو پیشینه و تاییدیه از سوی اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل می باشد. سپس برای دریافت مجوز تاسیس شرکت، شخص متقاضی بایستی یک تقاضانامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محل سکونت ارائه دهد.

یکی از شرایطی که شخص متقاضی برای تاسیس یک شرکت باید داشته باشد، دارا بودن تابعیت ایران است. علاوه بر آن شخص متقاضی باید دارای مدرک دیپلم کامل و حداقل ۵ سال سابقه کار در ارتباط با تبلیغات باشد. در صورت تکمیل بودن تمامی شرایط فرد متقاضی، مجوز های لازم برای تاسیس شرکت صادر می شود. پس از دریافت مجوزها و ثبت شرکت، فرد متقاضی می تواند به تهیه تجهیزات و حذب کارکنان مربوطه و راه اندازی شرکت بپردازد.

سرمایه لازم برای راه اندازی 

هزینه های مورد نیاز برای ثبت شرکت شامل هزینه اخذ مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حق الوکاله وکیل، حق الثبت شرکت، تنظیم اوراق مربوطه، وارد کردن اوراق مربوطه به سیستم اوراق و پرداخت هزینه روزنامه های رسمی می باشد.البته ممکن است در حین پروسه تاسیس شرکت با توجه به شرایط برخی هزینه های جانبی نیز به این موارد اضافه شود.

علاوه بر آن خرید تجهیزات و جذب کارکنان برای این شرکت ها ممکن است در تغییر و نوسان هزینه ها موثر باشد. به همین دلیل نمی توان هزینه ای که برای سرمایه نیاز است را به صورت عددی تخمین زد.

تجهیزات لازم برای راه اندازی شرکت

تجهیزات لازم برای راه اندازی شرکت تبلیغاتی

تجهیزات لازم برای یک مجموعه فعال در حوزه تبلیغات با توجه به حوزه فعالیت آن شرکت می تواند متغیر باشد. علاوه بر آن تجهیزات جزئی و عمومی مانند لوازم التحریر و مبلمان اداری نیز از تجهیزات مورد نیاز برای شرکت است. البته ما به معرفی تجهیزات تخصصی لازم در یک شرکت بسنده خواهیم کرد:

  • سیستم های کامپیوتری که قادر به انجام پروژه های تبلیغات باشند.
  • دوربین عکاسی و تجهیزات استودیو عکاسی
  • دستگاه چاپ
  • روتر وای فای
  • سیستم تلفن سنترال برای مرتبط کردن بخش های مختلف
  • اسکنر و پرینتر

اعضای یک شرکت 

یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات علاوه بر یک مدیر عامل که شرکت را تاسیس کرده و بر کار اعضای شرکت نظارت می کند، نیاز به یک یا چند تیم تبلیغات  دیگر دارد. تیم های تبلیغاتی از تعداد افراد که در زمینه های مختلف متخصص هستند، تشکیل شده اند. این تیم ها اغلب از یک مدیر پروژه  که وظیفه هماهنگی و برنامه ریزی را برعهده دارد، یک مدیر سئو، طراح سایت، طراح گرافیک، مدیر محتوا و یک یا چند کارشناس دیجیتال مارکتینگ که وظیفه مشاوره و برنامه ریزی خلاقانه را برعهده دارند، تشکیل شده اند.

موضوع فعالیت های شرکت های فعال در حوزه تبلیغات

فعالیت های این نوع شرکت ها می تواند گستره وسیعی از خدمات را در بر بگیرند. خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند شامل طراحی و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی، طراحی و اجرای استراتژی، انواع تبلیغات چاپ، ارائه خدمات عکاسی و فیلمبرداری از محصولات و خدمات یک کسب و کار، تولید محتوای نوشتاری و بصری، طراحی سایت و سئو و ساخت و تولید تیزر و موشن گرافیک می باشد. این شرکت ها می توانند با توجه به ترجیحات مدیر عامل و حوزه شرکت، همه این خدمات یا تنها بخشی از این خدمات را ارائه دهند.

سوالات متداول

  • آیا یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات ممکن است با شکست مواجه شود؟

امروزه با به وجود آمدن شرکت ها و سازمان های گوناگون تجاری و غیرتجاری، فضای رقابتی بین این شرکت ها در حال افزایش است؛ از همین رو این شرکت ها همواره به دنبال تبلیغات خلاقانه تر و بیشترهستند که بتوانند از رقیبان خود پیشی بگیرند. این شرکت ها به ارائه خدمات فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی می پردازند و با بیشتر شدن نیازهای تبلیغاتی این سازمان ها، از خدمات شرکت های تبلیغاتی نیز بیشتر استفاده می شود؛ بنابراین سیر استفاده از خدمات صعودی بوده و امکان شکست و انحلال این نوع شرکت ها بسیار کم است.

  • یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات چقدر درامد دارد؟

درامد این نوع شرکت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت های دیجیتالی یکی از امور مهمی است که در درامد شرکت ها نقش دارند؛ چرا که در صورت باکیفیت بودن خدمات ارائه شده توسط  این شرکت ها و رضایت متقاضیان، اعتبار آن شرکت بالاتر رفته و متقاضیان بیشتری برای استفاده از خدمات این شرکت ها به جود می آیند. بالا رفتن تقاضا بالطبع باعث افزایش درامد شرکت نیز می شود.

  • تاسیس یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات چقدر زمان می برد؟

پروسه ثبت، اخذ مجوزهای لازم و مربوطه و تاسیس شرکت های تبلیغاتی کاملا به شرایط بستگی دارد. اداره کل فرهنگ و ارشاد ممکن است برای برخی شرکت ها سریع تر مجوز های لازم را صادر کند. در حالی که برای برخی دیگر نیاز به تحقیقات بیشتر نیاز باشد. علاوه بر آن ممکن است پس از ثبت و صدور مجوزها مدت زمانی به دلایل مختلف محیطی یا اقتصادی تاسیس شرکت یه تعویق بیفتد. با توجه به شرایط ذکر شده تاسیس آن ممکن است بین ۶ ماه تا یکسال زمان ببرد.

  • چگونه می توان به جذب مشتری پرداخت؟

یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات با استفاده از استراتژی های تبلیغاتی که افراد متخصص در این شرکت های ارائه می دهند می توانند به تولید محتوا و تبلیغ برای مرکز تبلیغاتی خود کرده و با استفاده از اصول بازاریابی به جذب مشتری بپردازند. برای این نوع شرکت ها، بازاریابی و جذب مشتری چندان کار سختی نیست.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

۲ دیدگاه

  • سلام خسته نباشید من علاقه به کار تبلیغات دارم و خیلی دوست دارم همه فوت و فن اون رو یاد بگیرم و در آینده شرکت تبلیغاتی تاسیس کنم لطفا راهنمایی کنید از چه طریق میتونم یاد بگیرم

    • جناب مقدم سلام.
      توصیه می کنم در ابتدا در یک شرکت تبلیغاتی و به عنوان یک پروموتر مشغول به کار بشین تا با محیط و فضای کاری آشنا بشین. در صورتی که از محیط کاری خوشتون اومد می تونید در کنار کار دوره های آموزشی را شرکت کنید. اما کسب تجربه و در کنار افراد حرفه ای بودن و با تجربه در هر کاری باعث پیشرفت سریعتر شما در اون کار میشه. همچنین سرچ در اینترنت و آشنایی با حوزه های مختلف تبلیغات میتونه شما رو با حوزه های مختلف تبلیغات آشنا کند.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *