اجزای دیجیتال مارکتینگ

اجزای دیجیتال مارکتینگ در کنار یکدیگر باعث راهبرد تبلیغات به بهترین نحو می شوند. دیجیتال مارکتینگ از نیازهای ضروری تبلیغات در دنیای امروز است و با گسترش و پیشرفت چشمگیری که در تکنولوژی به وجود آمده است، روش های قدیمی تبلیغات دیگر نمی توانند پاسخگوی نیاز های تبلیغاتی نوین باشند.

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ به روش های نوین تبلیغات و بازاریابی گفته می شود که با استفاده از ابزارها و اجزای دیجیتالی با هدف گسترش و معرفی یک برند یا کسب وکار انجام می شوند.

ابزار های مختلفی برای انجام دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که استفاده صحیح از اجزای دیجیتال مارکتینگ تا حد زیادی به داشتن تخصص آن ها بستگی دارد. در ادامه این مقاله، برخی از ابزار ها و اجزای دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

معنی تحت الفظی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که با هدف فروش کالا، ارائه خدمات و معرفی ایده های یک برند یا کسب و کار انجام می گیرند. در این روش از بازاریابی، از تکنولوژی دیجیتالی برای ارائه خدمات بازاریابی استفاده می شود. استفاده از اجزای دیجیتال مارکتینگ نیاز به تعیین هدف، داشتن یک استراتژی و برنامه ریزی متناسب با اهداف دارد. علاوه بر آن نیاز است که دیجیتال مارکتر به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیز تسلط کافی داشته باشد. اما سوال این است که ابزارها و اجزای دیجیتال مارکتینگ کدامند.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ به چه ابزارهای گفته می شود

ابزار های دیجیتال مارکتینگ به ابزار های تخصصی گفته می شود که با استفاده از آن ها دیجیتال مارکترها می توانند به تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از تبلیغات آنلاین بپردازند و با کمک این اطلاعات، از این ابزار ها در راستای دستیابی به اهداف تبلیغاتی استفاده کنند.

این ابزار ها بسیار گسترده هستند و استفاده از آن ها به دانش بالایی در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد. هر یک از اجزای دیجیتال مارکتینگ دارای ابزارهای پیشرفته ای هستند که در ادامه برخی از این ابزار ها را شرح خواهیم داد؛ اما پیش از آن لازم است با اجزای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

انواع اجزای دیجیتال مارکتینگ

 

انواع اجزای دیجیتال مارکتینگ

اجزای دیجیتال مارکتینگ تنوع زیادی دارند. برندها یا کسب و کارها با توجه به اهداف تبلیغاتی خود می توانند از همه یا برخی از این ابزار ها استفاده کنند:

سئو: مهم ترین جز دیجیتال مارکتینگ سئو یا بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو می باشد. برای گسترش و توسعه یک وب سایت قرار گرفتن آن در صفحه اول نتایج جستجو امری ضروری است؛ چرا که با قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول احتمال بازدید از آن وب سایت و در نتیجه بالارفتن ترافیک و بازخورد وب سایت بالا می رود. سئو به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که باعث بالارفتن رنکینگ وب سایت و قرار گرفتن آن در صفحه اول موتور جستجو می شود.

بازاریابی محتوا: بدون محتوا تبلیغ یا معرفی خدمات و محصولات غیر ممکن است. هر برند یا کسب و کار نیاز به تولید محتوای نوشتاری و تصویری منحصر به فرد و مرتبط دارد. این محتوا در افزایش بازدید از سایت، افزایش ترافیک و در نتیجه افزایش جذب مشتری می شود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی امروزه کاربران فعال زیادی دارد و همین موضوع باعث شده که تبلیغات در این شبکه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار شود و جز مهمی از دیجیتال مارکتینگ به شمار برود.

علاوه بر موارد بالا که مهم ترین اجزای دیجیتال مارکتینگ هستند می توان موارد دیگر که اغلب با استفاده از طراحی اپلیکیشن مقدور می شود را نیز نام برد.

  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی درون گرا
  • بازاریابی از طریق ایمیل
  • روابط عمومی آنلاین
  •  بازاریابی اتوماتیک

 ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی

همانطور که گفته شد هر یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ دارای ابزارهای ویژه ای هستند که در ادامه برخی از آن ها که امروزه کاربرد فراوانی در عرصه بهینه سازی دارند را به اختصار شرح می دهیم:

ابزارهای سئو

 

ابزارهای سئو

گوگل سرچ کنسول یک وب سایت معتبر است که توسط گوگل سازمان دهی شده و کار آن رصد نتایج جستجوی گوگل است. در این وب سایت می توان دید که کاربران چه کلید واژه هایی را بیشتر در گوگل جستجو می کنند و از این کلید واژه ها در جهت افزایش رتبه بندی وب سایت استفاده کرد.

علاوه بر آن وب سایت سمراش (Semrush) نیز پلتفرمی ایجاد کرده است که در آن می توان به تحلیل سئو، بک لینک، دامنه، شبکه های اجتماعی و… پرداخت. علاوه بر این موارد می توان به وب سایت های دیگری چون MOZ، ahref و Screaming Frog SEO Spider را نیز نام برد.

ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی

با استفاده از این ابزارها می توان به راحتی به مدیریت همزمان چندین شبکه اجتماعی پرداخت و علاوه بر آن فعالیت و بازخورد محتوا در این شبکه ها را تحلیل و بررسی کرد. Socialblade وب سایتی است که با استفاده از آن به راحتی می توان شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار داد و شاخص های پیشرفت را سنجید. Ninjalitics یکی دیگر از ابزار های رصد و آمارگیری کاربران است که به طور منحصر به فرد برای پلتفرم اینستاگرام استفاده می شود.

از دیگر وب سایت هایی که می توان از آن ها برای تحلیل و بهبود عملکرد تبلیغات در فضای مجازی از آن استفاده کرد، می توان Buffer، نوین هاب و Facebook Creator Studio را نام برد.

ابزارهای پشتیبانی وب سایت ها

مهم ترین عاملی که می تواند باعث جلب اعتماد مشتریان و بازدیدکنندگان یک وب سایت شود، پشتیبانی آن وب سایت است. در اغلب وبسایت های امروزی برای پشتیبانی از قابلیت چت آنلاین استفاده می شود که این قابلیت توسط وب سایت های بسیاری فراهم آمده است.

برخی از وب سایت هایی که می توان برای به منظور پشتیبانی وب سایت از آن ها استفاده کرد عبارتند از رایچت، ریتین، گفتینو، Crisp و Tawk.to.

البته شایان به ذکر است با توجه به گسترده بودن حوزه ها و اجزای دیجیتال مارکتینگ، ابزار های آن نیز گسترده و متنوع هستند که ما در این مقاله به مهم ترین و ضروری ترین آن ها اشاره کردیم.

برای دریافت فایل pdf این مقاله لینک زیر را دنبال کنید.

اجزای دیجیتال مارکتینگ

سوالات متداول انواع اجزای دیجیتال

  • آیا استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مهارت خاصی نیاز دارد؟

هر یک از ابزار های دیجیتال مارکتینگ، زیر مجموعه یکی از اجزای دیجیتال مارکتینگ است و به همین دلیل کسی که در آن حوزه از دیجیتال مارکتینگ تخصص داشته باشد، بهتر می تواند از این ابزار ها استفاده کند.

  • آیا تسلط به تمامی ابزار های دیجیتال مارکتینگ الزامی است؟

ابزار های دیجتال مارکتینگ متنوع  ومتعدد اند و تسلط بر تمامی این ابزار ها نه تنها الزامی نیست، بلکه غیر ممکن است. یک فرد متخصص در یکی از حوزه های دیجیتال مارکتینگ می تواند به یکی از ابزار های مورد نیاز مرتبط با تخصص خود به طور کامل مسلط شده و از آن استفاده کنند.

  • آیا ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در بالا رفتن رتبه سایت تاثیر دارند؟

بله، برای بهینه سازی سایت و دیده شدن در صفحه اول گوگل به  منظور درامدزایی  بیشتر حتما باید از اجزای دیجیتال مارکتینگ و سئو استفاده نمود

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *