تفاوت کانون و شرکت های تبلیغاتی

تفاوت کانون و شرکت های تبلیغاتی از جنبه های مختلف قابل بررسی است. تبلیغات از مهم ترین ابزارهای ارتباطی در دنیای امروز است که با استفاده از آن فروش محصولات و ارائه خدمات آسان می شود. تبلیغات به هر نوع فعالیتی گفته می شود که در آن با استفاده از ابزارهای مختلف به معرفی محصولات و خدمات یک برند پرداخته و در نهایت باعث افزایش فروش و مخاطبین کسب و کار می شود. تبلیغات با استفاده از ابزارها و کانال های زیادی قابل انجام است؛ با این حال تبلیغات زمانی بازدهی خواهند داشت که توسط افراد متخصص در مراکز ویژه تبلیغات انجام شود. شرکت ها و کانون های تبلیغاتی از مراکزی هستند که تبلیغات را از مرحله طراحی تا اجرا برعهده می گیرند؛ این مراکز ممکن است در نگاه اول یکسان و مشابه به نظر برسند با این حال تفاوت کانون و شرکت تبلیغاتی تفاوت های زیادی با هم دارند که در ادامه این مقاله به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

شرکت تبلیغاتی چیست؟

منظور از شرکت تبلیغاتی

موضوع فعالیت شرکت های تبلیغاتی بدین صورت است که به صورت مستقل در توسعه و آماده سازی برنامه بازاریابی و تبلیغاتی یک کسب و کار نقش مهمی ایفا می کنند. یک شرکت در حوزه تبلیغات می تواند به صورت گسترده یا در زمینه ای خاص به ارائه خدمات بپردازد. این شرکت ها تمامی مجوز های لازم برای فعالیت های تبلیغاتی را از مراکز مربوطه داشته و می توانند کانون های تبلیغاتی را به عنوان یک زیر مجموعه در خود جای داده و بر کار این مراکز نظارت کنند. در واقع شرکت های فعال در حوزه تبلیغات مراکز گسترده ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی هستند که می توانند دیگر مراکز تبلیغاتی را زیر مجموعه خود قرار دهند.

کانون تبلیغاتی چیست

کانون تبلیغاتی به مراکز تبلیغاتی کوچک گفته می شود که تحت نظارت یک سازمان بزرگ تر مانند سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی یا شرکت های فعال در حوزه تبلیغاتی بزرگ تر به فعالیت می پردازد. این مراکز اغلب خدمات مشابه شرکت های فعال در حوزه تبلیغات ارائه می دهند ولی این خدمات به صورت عمومی هستند. چرا که اغلب این سازمان های تبلیغاتی تجهیزات لازم برای انجام تبلیغات در حوزه های تخصصی را نخواهند داشت. کانون های تبلیغاتی باید مراحل اداری را پشت سر گذاشته و با داشتن شرایطی خاص، می توانند امتیاز خود را به یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات تبدیل کنند. این نوع شرکت ها خود یک کانون تبلیغاتی محسوب می شوند و یا در مجموعه خود شامل یک یا چند کانون تبلیغاتی هستند؛ اما یک کانون تبلیغاتی نمی تواند یک شرکت تبلیغاتی باشد مگر اینکه پروسه حقوقی آن طی شود.

خدمات شرکت های فعال در حوزه تبلیغات چیست؟

این شرکت ها خدمات گسترده ای ارائه می دهند که نام بردن تمامی آن ها در یک مقاله ممکن نیست. به طور کلی می توان گفت این نوع شرکت ها قادر هستند هر نوع تقاضای تبلیغاتی که یک برند داشته باشند را برطرف کنند. برخی از متداول ترین خدماتی که این شرکت ها می توانند به کسب و کار ها و برند ها ارائه دهند، شامل موارد زیر است:

  • طراحی و پیشنهاد ایده تبلیغاتی.
  • طراحی و اجرای انواع تبلیغات.
  • رزو فضا و زمان اجرای تبلیغات.
  • طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی.
  • انجام تحقیقات و پژوهش های لازم در حوزه فعالیت های کسب و کار.
  • ارائه خدمات پشتیبانی تبلیغاتی.
  • برنامه ریزی، طراحی و مدیریت انواع تبلیغات.
  • ساخت استراتژی تبلیغاتی.
  • ادغام و یکپارچه سازی اطلاعات بازاریبای.
  • مدیریت بودجه و صورتحساب های هزینه های تبلیغاتی.

انواع شرکت های تبلیغاتی

این شرکت های به چند نوع تقسیم می شوند؟

همانطور که پیش تر گفته شد این نوع شرکت ها ممکن است به صورت گسترده به ارائه خدمات بپردازند و یا در حوزه تخصصی فعالیت کنند. بر همین اساس شرکت های فعال در حوزه تبلیغات به دو نوع تقسیم می شوند.

شرکت های تبلیغاتی خدمات کامل و شرکت های مدولار. در شرکت های خدمات کامل، وسیع ترین محدوده ارائه خدمات بازاریابی فراهم می شود. این نوع شرکت ها تمامی خدمات تبلیغاتی مورد نیاز مشتری را به صورت مستقیم در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می دهد. شرکت مدولار نیز یک شرکت کامل است که قادر به ارائه همه خدمات مورد نیاز مشتری می باشد؛ با این حال با توجه به حوزه تخصصی کسب و کار، به ارائه برخی خدمات خاص می پردازد.

خدمات کانون تبلیغاتی

کانون تبلیغاتی یک سازمان تبلیغاتی کوچک تر از یک شرکت بوده و به تبع آن خدمات محدودتری نیز ارائه می دهد و قوانین و مقررات تبلیغاتی خاصی نیز دارد. یک کانون خدماتی می تواند با شناخت بازار مورد نظر کسب و کار به طراحی و ساخت استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کار پرداخته و تمامی امور طراحی و ایده پردازی خلاقانه بیلبورد ها و آگهی های تبلیغاتی را بر عهده بگیرند. علاوه بر آن کانون های تبلیغاتی قادر خواهند باود به طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی ساده و ابتدایی بپردازد و مشتری را از ابتدای مسیر تبلیغاتی خود راهنمایی کنند. مشاورین حاضر در کانون های تبلیغاتی قادر خواهند بود، تبلیغات شما را از ابتدا تا رسیدن به نتیجه دلخواه مدیریت کرده و در این زمینه به به صورت تخصصی به ارائه مشاوره تخصصی بپردازند.

با این حال، کانون های تبلیغاتی برای ارائه خدمات تخصصی تر نیاز به واسطه دارند. کانون های تبلیغاتی اغلب تحت مدیریت شرکت های فعال در حوزه تبلیغات فعالیت می کنند. از همین رو برای ارائه خدمات تخصصی مانند طراحی سایت و سئو، مشتریان و متقاضیان این خدمات را به شرکت های مرتبط ارجاع می دهند.

شرکت یا کانون تبلیغاتی

با توجه به تفاوت کانون های تبلیغاتی با شرکت می توانید با توجه به نیاز خود یکی از این دو را انتخاب کنید. اغلب سازمان هایی که در حوزه تبلیغات فعالیت می کنند، کانون تبلیغاتی محسوب می شوند. این مراکز همگی برای ارائه خدمات تبلیغاتی ابتدایی که مورد نیاز اغلب کسب و کارها هستند، مناسب هستند. بنابراین در صورتی که نیاز به شروع تبلیغات برای کسب و کار خود دارید یا در زمینه تبلیغات نیاز به مشاوره افراد متخصص دارید، می توانید به این مراکز و یا شرکت ها مراجعه کنید. با این وجود، این شرکت ها می توانند خدمات گسترده تری از همان ابتدای مسیر برای شما فراهم کنند. از همین رو در صورتی که برنامه های بلند مدت تبلیغاتی برای کسب و کار خود دارید، همکاری با یک شرکت می تواند برای شما مفید تر باشد.

برای دریافت فایل pdf این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.

تفاوت کانون تبلیغاتی با شرکت تبلیغاتی

سوالات متداول تفاوت کانون و شرکت تبلیغاتی

  • آیا هزینه استفاده از خدمات تبلیغاتی کانون های تبلیغاتی با شرکت ها متفاوت است؟
    • بله؛ کانون های تبلیغاتی اغلب هزینه کمتری در قبال انجام فعالیت های تبلیغاتی دریافت می کنند. با این وجود شرکت فعال در حوزه تبلیغات خدمات با کیفیت تر و تخصصی تری ارائه می دهند و به تبع آن هزینه بیشتری نیز دریافت می کنند.
  • نحوه همکاری با شرکت های تبلیغاتی چگونه است؟
    • در صورت تمایل به همکاری می توانید با تماس تلفنی با این شرکت ها در ارتباط باشید و در صورت تمایل به صورت حضوری برای ادامه همکاری به این شرکت ها مراجعه کنید.
  • چگونه می توان از خدمات کانون های تبلیغاتی استفاده کرد؟
    • استفاده از خدمات کانون های تبلیغاتی پس از بستن یک قرارداد همکاری انجام می شود. در صورت تمایل می توانید ابتدا به صورت تلفنی از این شرکت ها مشاوره تلفنی گرفته و سپس برای ادامه همکاری به صورت حضوری مراجعه کنید.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *