شغل دیجیتال مارکتینگ

شغل دیجیتال مارکتینگ از جمله مشاغل نوظهور است که روز به روز افراد بیشتری به آن جذب می شوند. دیجیتال مارکتینگ خود به تنهایی یک شغل محسوب نمی شود؛ اما می تواند بستری برای ایجاد مشاغل مرتبط فراوانی را فراهم آورد. یکی از مشاغلی که شاید پیش از این چندان توضیح دقیقی نداشت ولی امروزه با گسترش دیجیتال مارکتینگ به یکی از مهم ترین مشاغل مرتبط با تبلیغات تبدیل شده است، کارشناس تولید محتوا است. این کارشناس با شناخت دقیق از خواسته ها و اهداف مشتریان به برنامه ریزی و طراحی انواع محتوا و در نهایت تولید محتوا می پردازد. محتوای تولید شده ممکن است نوشتاری یا بصری باشد. اما نکته کلیدی محتوای تولید شده توسط کارشناس تولید محتوا، ایجاد محتوایی است که مختص به برند و کسب و کار است.

کارشناس سئو یکی دیگر از مشاغلی است که در بستر دیجیتال مارکتینگ فراهم شده است. سئو به بهینه سازی سایت در یک موتور جستجو و بالا آمدن رتبه آن در صفحات جستجو گفته می شود که تنها از یک فرد متخصص در زمینه سئو برمی آید. طراح وب و طراح UX و UI  است. وظیفه این طراحان ، طراحی و ساخت یک وب سایت در فضای اینترنت و بازطراحی ظاهر وب سایت است. از دیگر مشاغلی که دیجیتال مارکتینگ آن ها را فراهم آورده می توان به کارشناس بازاریابی، کارشناس فروش، کارشناس تبلیغات و کارشناس شبکه های اجتماعی اشاره کرد. در ادامه این مقاله بیشتر شغل دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ

شغل دیجیتال مارکتینگ از حوزه های نوظهور تبلیغات درعصر تکنولوژی و دیجیتال است. امروزه از ابزار های الکترونیکی مانند تلفن همراه، تلویزیون، کامپیوتر و… به صورت گسترده استفاده می شود. علاوه بر آن میلیارد های کاربر اینترنتی فعال وجود دارد و همین امر ضرورت دیجیتال مارکتینگ را دوچندان می کند. با توجه به نقش پررنگ دیجیتال مارکتینگ در دنیای تبلیغات امروز، متقاضیان زیادی هستند که تمایل به ورود به بازار کار دیجیتال مارکتینگ را دارند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ یا بازار یابی دیجیتال به روش های جدید تبلیغات و ارائه محصولات یک برند یا کسب و کار گفته می شود که با استفاده از ابزار های دیجیتال مانند تلفن همراه و با به کار گیری اینترنت انجام می گیرد. خدمات دیجیتال مارکتینگ متنوع، گسترده و تخصصی هستند. از برخی از این خدمات می توان به طراحی سایت، سئوی سایت یا بهینه سازی سایت در موتور جستجو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، تولید محتوای مرتبط و تعامل موثر با مشتریان اشاره کرد.

بازار کار دیجیتال مارکتینگ

 

بازار کار دیجیتال مارکتینگ

 

شیوع کرونا فرصت مناسبی شد تا همه به تاثیر فوق العاده تبلیغات مجازی و آنلاین روی کسب و کار ها دارد، پی ببرند. این نوع تبلیغ از راه دور که به کمک اینترنت انجام می شود دیجیتال مارکتینگ نام دارد که بازار کار آن امروزه بسیار داغ است. در حوزه دیجیتال مارکتینگ لازم است تعداد زیادی افراد متخصص گرد هم آمده و یک تیم تبلیغاتی را تشکیل دهند؛ از همین رو در عرصه دیجیتال مارکتینگ همواره تقاضا برای جذب نیروی متخصص وجود دارد. این نوع بازاریابی فرصت های شغلی متعددی را فراهم آورده است که در ادامه با برخی از این مشاغل آشنا خواهیم شد.

کسب درامد از دیجیتال مارکتینگ

با توجه به تغییر نیاز های تبلیغاتی برند های مختلف در دنیای دیجیتال، بازار کار دیجیتال مارکتینگ نیز در ایران روز به روز داغ و داغ تر می شود. به همین دلیل می توان گفت دیجیتال مارکتینگ و مشاغل مربوط به آن از جمله مشاغل پردرآمد هستند.

با توجه به بررسی های متعددی که روی درآمد نیرو ها و بخش های مختلف دیجیتال مارکتینگ انجام گرفته است، در ابتدای ورود به این عرصه درآمدی بین ۱ تا ۲ میلیون تومان تخمین زده شده است. با گذر زمان و کسب مهارت و تجربه بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ شما با توجه به پروژه ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز می توان کسب درآمد کرد.

البته لازم به ذکر است که درآمد هر عضو از دییجتال مارکتینگ به عوامل متعددی از جمله تخصص فرد، مهارت ها و سمت وی نیز بستگی دارد و این اعداد و ارقام همواره می توانند متغیر باشند

ورود به دیجیتال مارکتینگ

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه وارد دیجیتال مارکتینگ شویم؟ برای ورود به دیجیتال مارکتینگ روش های فراوانی وجود دارد. در صورتی که قصد راه اندازی یک شرکت تبلیغاتی را دارید بهتر است به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکیتنگ شروع به آموزش دیدن کنید.کارشناسی دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه های سراسر کشور تدریس می شود؛ اما علاوه بر آن شما می توانید از دوره های آموزش حضوری یا غیر حضوری که اغلب شرکت های معتبر دیجیتال مارکتینگ آن را فراهم آورده اند استفاده کنید.

پس از فرا گرفتن اصول می توانید به عنوان یک کارفرما به تاسیس شرکت و جذب نیرو بپردازید یا به عنوان دیجیتال مارکتر در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کار خود را شروع کنید. روش های دیگر ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ نیز وجود دارد. تولید محتوا، طراحی گرافیک، نویسندگی و سناریونویسی همگی از جمله روش هایی هستند که با داشتن اندکی مهارت در آن ها وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شد و در این عرصه پیشرفت کرد. می توان گفت شغل دیجیتال مارتینگ ممکن است طیف گسترده ای از مشاغل را در خود جای بدهد.

سوالات متداول فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ

  • چه مهارت هایی برای ورود به بازارکار دیجیتال مارکتینگ لازم است؟

پاسخ این سوال به سمتی که در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خواهید داشت بستگی دارد. به طور کلی مهارت هایی که برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ نیاز است، شامل مهارت هایی است که در دنیای دیجیتال کاربرد دارند. از جمله این مهارت ها می توان به عکاسی و تصویر برداری، مهارت های فنی، سئو و طراحی سایت، تولید انواع محتوا و طراحی گرافیک اشاره کرد. البته لازم به ذکر است داشتن مهارت های تخصصی در یکی از این حوزه ها برای ورود به بازارکار دیجیتال مارکتینگ کافی است و داشتن تمامی این مهارت ها الزامی نیست.

  • آیا ممکن است رونق بازار دیجیتال مارکتینگ کاهش پیدا کند؟

نیاز دنیای جدید به تبلیغات دیجیتالی روز به روز بیشتر می شود. این نیاز ها با پیشرفت تکنولوژی گسترده تر شده و همین امر سبب می شود که همواره نیاز به جذب نیروهای متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ احساس شود و به دنبال آن بازار دیجیتال مارکتینگ رونق همیشگی داشته باشد.

  • یک کارآموز دیجیتال مارکتینگ چقدر دستمزد دارد؟

یک فرد می تواند در بخش های متفاوتی از دیجیتال مارکتینگ به کارآموزی بپردازد. دستمزد یک کارآموز دیجیتال مارکتینگ با توجه به حوزه ای که در آن به کارآموزی پرداخته و همچنین شرکت دیجیتال مارکتینگی که دوره کارآموزی را ارائه می دهد، می تواند متغیر باشد و برای آن نرخ ثابتی وجود ندارد.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *