فایده تبلیغات

فایده تبلیغات در عرصه رقابت برند های مختلف باعث شده که نقش آن در توسعه کسب و کار ها روز به روز بیشتر شود. تبلیغات یکی از مهم ترین مقوله هایی است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. روش های امروزی تبلیغات اغلب بر پایه اینترنت و شبکه های مجازی هستند. چراکه کاربران فعال در این حوزه ها روز به روز در حال افزایش هستند. این موضوع منجر شده صاحبین کسب و کار بیش از پیش به تبلیغات روی بیاورند. اما سوال اصلی این است که فایده تبلیغات چیست و چگونه باعث گسترش یک برند یا کسب و کار می شود. در ادامه این مقاله فایده تبلیغات و نقش آن در گسترش برندها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تبلیغات چیست

تبلیغات به مجموعه روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که برای معرفی، ارائه و ترویج کالا، خدمات و ایده های یک برند یا کسب و کار انجام می شوند. با استفاده از روش های موثر تبلیغات، می توان محصولات یا خدمات یک برند را به یک جامعه هدف معرفی کرده و مشتریان بالقوه را جذب نمود. تبلیغات اهداف متفاوتی را دنبال می کند و از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو یک کسب و کار بدون تبلیغات پیشرفتی نخواهد داشت.

هدف از تبلیغات چیست

هدف از تبلیغات به طور کلی گسترش و افزایش اعتبار یک برند است؛ اما به صورت جزئی تر می توان گفت تبلیغات سه هدف اصلی را دنبال می کند. اولین و مهم ترین هدف از تبلیغات، به خصوص برای کسب و کار هایی که در ابتدای راه هستند، تبلیغات برای معرفی و ارائه برند است. منظور از معرفی این است که با تبلیغات اعضای جامعه هدف با محصول یا برند آشنا شوند و تبلیغات بعدی برند برای آن ها به چشم بیایند.

هدف مهم دیگری که پس از معرفی برند یا سازمان اهمیت پیدا می کند، ترغیب مخاطبین هدف به خرید یا استفاده از خدمات برند و تبدیل مخاطبین به مشتری بالقوه می باشد. در راستای این هدف، تبلیغات در رسانه های مختلفی انجام می شود. ویژگی مهمی که این نوع تبلیغات باید داشته باشند، جذابیت و حرفه ای بودن آن هاست تا بتوانند به درستی به جذب مشتری منجر شوند. از دیگر اهدافی که تبلیغات دنبال می کند، یادآوری و تکرار برند در ذهن مخاطب است. پس از معرفی برند، هدف دوم و سوم تبلیغات که ترغیب مخاطبین به خرید و یادآوری برند هستند، لازم است به صورت برنامه ریزی شده تکرار شوند تا برند گسترش پیدا کند.

محتوای تبلیغات

محتوا به پیامی گفته می شود که به مخاطب منتقل می شود. به عنوان مثال یک کتاب داستان، یک روایت را در قالب یک متن نوشتاری به خوانندگان ارائه می دهد یا یک قطعه موسیقی، محتوا را به صورت صوتی منتقل می کند. محتوای تبلیغات، شامل پیامی تبلیغاتی است که به مخاطبین هدف یک کسب و کار یا سازمان منتقل شده و هدف آن جذب مخاطبین و تبدیل آن ها به مشتریان بالقوه می باشد. محتوای تبلیغات بایستی با استفاده از اصول و بر پایه قوانین جذب مخاطب ساخته و تولید می شود تا بتواند تاثیر مناسبی روی مخاطبین هدف داشته باشد. در واقع تولید محتوا یکی از خدمات دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

تولید محتوای تبلیغاتی چگونه انجام می شود

تولید محتوای تبلیغاتی نیازمند دانش تخصصی در زمینه تبلیغات می باشد. محتوای تبلیغاتی انواع محتوا از جمله محتوای نوشتاری، بصری و صوتی را شامل می شود. برای تولید محتوای تبلیغاتی، تولید کننده محتوا باید مخاطبین هدف و سلایق آن ها را به خوبی بشناسد، با حوزه ای که در آن محتوای تبلیغاتی را تولید می کند آشنا باشد و به روش های تبلیغات هوشمند تسلط داشته باشد. در تولید محتوای تبلیغاتی باید مخاطب را حتی الامکان درگیر کرد؛ به عنوان مثال در صورتی که محتوای تبلیغاتی نوشتاری است با استفاده از ضمایر «تو» یا «شما» سعی در درگیر کردن مخاطب در محتوا داشته باشد. استفاده از جملات نامفهوم و ناآشنا برای مخاطبین هدف نیز می تواند تاثیر منفی روی محتوای تبلیغاتی داشته باشد؛ از همین رو باید از مجهول نویسی پرهیز کرد.

مزیت و فایده تبلیغات

مزیت و فایده تبلیغات

تبلیغات مزایای زیادی دارد که مهم ترین آن ها گسترش و توسعه یک برند به واسطه شناساندن آن به مخاطبین هدف و افزایش اعتبار برند می باشد. فایده تبلیغات را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ایجاد وفاداری برند
  • افزایش آگاهی و شناخت از برند
  • اعتماد مخاطبین و مشتریان
  • متقاعد کردن مخاطبین به خرید از برند
  • افزایش بازخورد برند
  • برندینگ و پا گذاشتن به عرصه رقابت
  • عرضه بهتر محصولات و خدمات
  • افزایش ارتباط با برند های دیگر و ایجاد فرصت های بیشتر برای همکاری و توسعه برند.
  • افزایش سود برند در نتیجه ی درامد بیشتر

معایب تبلیغات

اگرچه پیش تر مواردی را به عنوان فایده تبلیغات برشمردیم، می توان گفت تبلیغات معایبی نیز دارد که در ادامه به آن اشاره مختصری خواهیم داشت. برخی از این معایب شامل هزینه های بالای تبلیغات و زمان بر بودن فرایند تبلیغات می باشند. نکته مهم دیگری که در تبلیغات باید به آن توجه داشت، این است که تبلیغات معجزه نمی کند. برند و کسب و کار باید بتواند خدمات و محصولات با کیفیت ارائه دهد و نیاز مشتریان راب برطرف کند. تبلیغات تنها در صورتی موثر واقع می شود که برند و سازمان واقعا بتواند انتظارات مشتریان را براورده کند.

سوالات متداول فایده تبلیغات چیست

  • چگونه می توان تبلیغ برای کسب و کار را آغاز کرد؟
    • اولین قدم، تعیین اهداف هوشمندانه برای برند است به این منظور که تعیین کنید تا چه زمانی قصد دارید برند خود را به چه تعداد مخاطب معرفی کنید. علاوه بر آن باید اطلاعات مربوط به خدمات خود را بررسی و دسته بندی کنید. سپس این اهداف و اطلاعات را در اختیار یک شرکت تبلیغاتی معتبر قرار دهید. این شرکت ها تمامی خدمات مربوط به تبلیغات را ارائه خواهند داد.
  • چه مراکزی خدمات تبلیغاتی را ارائه می دهند؟
    • شرکت های تبلیغاتی و آژانس های تبلیغاتی از جمله مراکزی هستند که به ارائه خدمات تبلیغاتی می پردازند. آژانس های تبلیغاتی در حوزه های خاصی به ارائه خدمات تبلیغاتی می پردازند؛ در حالی که شرکت های تبلیغاتی خدمات گسترده تری ارائه می دهند.
  • هزینه تبلیغات چگونه محاسبه می شود؟
    • هزینه تبلیغات با توجه به عوامل مختلفی از جمله شرکت ارائه دهنده خدمات تبلیغات، برند شما، اهداف تبلیغاتی شما و ابزارهای مورد استفاده در تبلیغات محاسبه می شود.
  • نحوه پرداخت هزینه های تبلیغات چگونه است؟
    • هزینه های تبلیغات اغلب در دو نوبت پرداخت می شوند. بخشی از هزینه در ابتدای قرار داد و بخش دیگر هزینه در پایان موعد قرارداد دریافت می شود. با این حال شرایط پرداخت در مراکز تبلیغاتی مختلف می تواند متفاوت باشد.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *