مشاور تبلیغاتی و مزایای آن

جوامع امروزه به سرعت درحال پیشرفت هستند و از همین رو مخاطبان زیادی جذب کسب و کارهای مختلف می شوند تا بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند. با افزایش مخاطبین کسب وکارها، صاحبین این برندها و کسب و کارها همواره به دنبال تخصصی کار کردن و کنار گذاشتن روش های سنتی گسترش برند هستند. تبلیغات نیز با پیشرفتهای دنیای امروز دچار تحول شده است و به حوزه تخصصی تری تبدیل شده است.

کسب وکارها به منظور رقابت مناسب و پیشرفت در حوزه فعالیت خود نیاز به تبلیغات دارند و با تغییراتی که در دنیای تبلیغات رخ داده است، این کسب و کارها برای تبلیغات به همکاری افراد متخصص نیاز دارند. مشاور تبلیغاتی همان فرد متخصص در زمینه تبلیغاتی است که کسب و کار ها به آن نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم درباره وظایف و مزیت های داشتن مشاور تبلیغاتی خوب اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

مشاور تبلیغاتی و مزایای آن چیست؟ مشاور تبلیغاتی به فرد متخصصی گفته می شود که در زمینه تبلیغاتی تجربه و مهارت زیادی دارد؛ و به صورت هدفمند به تبلیغات می پردازد، در نهایت باعث جذب مشتری و افزایش فروش می شود. تبلیغات در صورتی می تواند با فعالیت های هدفمند تبلیغاتی برای کسب و کار که توسط یک مشاور متخصص تبلیغاتی متخصص انجام شده باشد؛ در غیر این صورت تبلیغات هر قدر هم که هزینه داشته باشد، نمی تواند بازدهی چندانی داشته باشد.

خدمات بهترین مشاور تبلیغاتی

خدمات بهترین مشاور تبلیغاتی و برندینگ

اغلب مشاورین تبلیغاتی وظایف بسیاری بر عهده دارند و خدمات تبلیغاتی گسترده ای ارائه می دهند. برخی از خدماتی که مشاورین تبلیغاتی ارائه می دهند شامل موارد زیر می باشند:

  • تحقیقات درباره فعالیت های شرکت یا برند
  • بررسی مخاطبین برند و شناخت نیاز های و سلایق آن ها
  • بررسی و تعیین اهداف تبلیغاتی
  • طراحی مسیر تبلیغاتی و تقویم تبلیغاتی
  • تعیین و براورد بودجه ها
  • زمانبندی برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی
  • مدیریت روند تبلیغات
  • اجرای مناسب تبلیغات
  • ارائه مشاوره و پاسخ گویی به مخاطبین

فرایند مشاوره تبلیغاتی و برندینگ

مشاوره های تبلیغاتی اغلب به صورت حضوری و در یک شرکت تبلیغاتی انجام می شوند. در جلسه اول مشاوره، توانایی ها و حوزه فعالیت برند یا شرکت شما مورد بررسی قرار گرفته می شود و با توجه به اهداف تبلیغاتی که در سر دارید، پکیج ها و برنامه های تبلیغاتی متعددی که مناسب شما هستند را به شما معرفی کرده و پیشنهادات خود را پیش رو شما می گذارند. در صورت رضایت و تمایل با ادامه همکاری با شرکت مورد نظر برای دریافت خدماتی که متقاضی آن ها هستید، قرارداد می بندید. پس ازعقد قرارداد مشاورین تبلیغاتی برنامه ریزی و مدیریت تمامی برنامه های تبلیغاتی ذکر شده در قرارداد را برعهده می گیرند.

مشاور تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی از روش های کاربردی و موثر برای گسترش برند و توسعه برند و کسب و کار است. تبلیغات اینترنتی به مجموعه ای از فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی گفته می شود که با استفاده از کانال های اینترنتی انجام می شود. تبلیغات اینترنتی شاید به نظر ساده بیاید، اما تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اینترنتی مانند شبکه های اجتماعی و وب سایت ها اصول و قوانین خاص خود را دارند و از همین رو انجام این تبلیغات کار هر کسی نیست.

مشاور تبلیغات اینترنتی به افراد متخصصی گفته می شود که تمامی خدمات تبلیغاتی مربوط به کانال های اینترنتی را ارائه می دهد. مشاور تبلیغات اینترنتی یک پروژه تبلیغاتی اینترنتی را با توجه به اصول طراحی کرده و آن را تا دستیابی به یک نتیجه مطلوب مدیریت می کند.

مزیت داشتن مشاور تبلیغاتی

مزیت داشتن مشاور تبلیغاتی

همانطور که پیش تر گفته شد، مشاور تبلیغاتی پروژه تبلیغاتی شما را از طراحی و رهبری می کند تا این پروژه به نتیجه موفقیت آمیزی برسد. یک مشاور تبلیغاتی مسیری که برند باید برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود و جایگاه مناسب در بازار هدف طی کند را نشان داده و برند را در پیمودن در این مسیر راهنمایی می کند. یک مشاور تبلیغاتی با شناخت شرایطی که کسب و کار دارد و برنامه ریزی دقیق بر اساس آن شرایط از وارد آمدن خسارات مالی و ایجاد موانع احتمالی بر سر مسیر تبلیغات جلوگیری می کند.

داشتن یک مشاور تبلیغات و یا متخصص دیجیتال مارکتینگ باعث می شود هزینه انجام شده برای تبلیغات نتیجه بدهد و تبلیغات شما بیشترین بازدهی را داشته باشد. علاوه بر آن یک مشاور تبلیغاتی با بودجه بندی دقیق باعث می شود هزینه های برند به حداقل برسد و تبلیغات مقرون به صرفه تر باشد. یک مشاور تبلیغاتی می تواند به طور کلی در روند اجرایی تبلیغات نقش موثری داشته باشد.

بهترین مشاور تبلیغاتی

به طور کلی نمی توان گفت بهترین مشاور تبلیغاتی کدام مشاور است؛ چرا که تقریبا تمامی مشاورین تبلیغاتی در صورت داشتن تجربه و مهارت کافی در زمینه تبلیغات می توانند باعث رشد و گسترش برند شما و پیشبرد اهداف تبلیغاتی شما تا رسیدن به یک نتیجه دلخواه شوند.

با این حال شما با در نظر گرفتن برخی ویژگی ها برای انتخاب یک مشاور تبلیغاتی، می توانید میزان رضایت خود را از نتایج تبلیغات برند افزایش دهید. ویژگی های مهمی که یک مشاور تبلیغاتی خوب باید داشته باشد شامل مهارت های فنی، انسانی و تخصصی کافی در زمینه تبلیغات، توانایی در تشخیص، تحلیل و تصمیم گیری مناسب در لحظه و ارزیابی مناسب شرایط برند می باشد.

مشاوره تبلیغاتی رایگان

مشاوره تبلیغاتی اغلب با پرداخت هزینه مشاوره و حق مشاوره کارشناسان انجام می شود؛ بنابراین می توان گفت اغلب شرکت های تبلیغاتی خدماتی با عنوان مشاوره تبلیغاتی رایگان ارائه نمی دهند. با این حال ممکن است این شرکت ها توضیحات لازم در زمینه نحوه ساز و کار تبلیغات و خدمات تبلیغاتی مورد ارائه را با هدف جلب نظر مشتری به صورت رایگان از طریق تلفن یا جلسه حضوری در اختیار مخاطبین قرار دهد. این اطلاعات در واقع مقدمه ای برای شروع همکاری با شرکت تبلیغاتی می باشد و در صورت تمایل مشتری به ادامه همکاری مابقی جلسات مشاوره با پرداخت هزینه همراه خواهد بود.

برای دریافت فایل pdf این مقاله به روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاور تبلیغاتی و مزایای آن

سوالات متداول مشاور تبلیغاتی و مزایای آن

  • دستمزد مشاور تبلیغاتی چقدر است؟
    • دستمزد مشاور تبلیغاتی با توجه به شرکت تبلیغاتی ارائه دهنده خدمات، سابقه و تجربه مشاور و حوزه فعالیت برند تعیین می شود؛ بنابراین نمی توان دستمزد ثابتی را برای مشاور تبلیغاتی تخمین زد.
  • شرایط همکاری با یک مشاور تبلیغاتی چگونه است؟
    • شرایط همکاری با یک مشاور تبلیغاتی می تواند با دیگر مشاورین متغیر باشد؛ در هر حال پیش از شروع همکاری با یک مشاور تبلیغاتی شرایط به طور کامل در قرار داد ذکر می گردند.
  • چگونه می توان مشاور تبلیغاتی شد؟
    • یک مشاور تبلیغاتی نیاز به تخصص و مهارت در زمینه بازاریابی و تبلیغات و تجربه فعالیت تبلیغاتی خواهد داشت؛ از همین رو برای مشاور تبلیغاتی شدن بهتر است ابتدا با کسب دانش در این زمینه و استخدام در یک شرکت تبلیغاتی در این مسیر قدم بردارید.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *