نرم افزار های ساخت موشن گرافیک

نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک برای ساخت موشن گرافیک های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که گفته شد، موشن گرافیک از تاثیرگذارترین روش‌ها برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی است که به دلیل داشتن محتوای جذاب و دلنشین نسبت به ویدیوهای تبلیغاتی معمولی، در جذب مخاطبان تاثیرگذارترعمل می‎کند. به وضوح آشکار است که راضی کردن مخاطبان از طریق تبلیغات کار سختی به شمار می‌رود اما موشن گرافیک می‌تواند یک بازاریاب جذاب نیز برای هر برند و صنعتی باشد. برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبان، نکات زیادی وجود دارد.

به کار بردن نرم‌افزارهای برتر و حرفه‌ای در زمینه‌ی طراحی موشن گرافیک، سبب ایجاد طرحی دلنشین برای تاثیرگذاری روی مخاطبان می‎شود. با ورود به دنیای نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک، به این نتیجه می‌رسیم که یک دوجین نرم‌افزار وجود دارد که باید کار با آن‌‌ها را بیاموزیم. گویی هر بار یک نرم‌افزار جدید وارد بازار می‌شود که باید کار با آن را یادگرفت.

در ادامه، به معرفی تعدادی از نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک می‌پردازیم. البته مطمئنا نمی‌توان تمام این نرم‎ افزارها را در این مطلب گنجاند. ولی تعدادی از مهم ‎ترین و پرکاربردترین نرم‎ افزارها، در ابتدا معرفی شده که چه تازه‌کاران و چه افراد ماهر در این زمینه، باید با آن‌ها آشنا باشند.

محبوب ترین نرم افزاهای ساخت موشن

محبوب ترین نرم افزاهای ساخت موشن

در پیوست زیر به تعدادی از معروفترین نرم‎ افزارهای ساخت موشن گرافیک، اشاره شده:

Adobe Photoshop

از جمله‌ نرم‌افزارهای پرطرفدار در زمینه‌ی ادیت و تغییر عکس، نرم افزار فتوشاپ است. این نرم‌افزار حرفه‌ای، امکانات زیادی را برای تغییرات رنگ، نور، سایز و سایر جزئیات تصاویر به کاربران می‌دهد. برای پیشرفت و کسب مهارت در زمینه‌ی طراحی موشن گرافیک، یادگیری این نرم افزار گام اول و مهمی است.

یادگیری مباحثی از جمله ساخت گیف، ساخت طرح انیمیشن، تصاویر رتوسکوپ، تغییرات و ساخت تکسچر و…از موارد لازم برای فراگیری یک طراح موشن گرافیک است‌. فایل‌های ذخیره شده در این نرم‌افزار را به سادگی می‌توان به نرم‌افزار Adobe After Effect وارد کرد.

Adobe llustrator

این نرم‌افزار ادوبی، شباهت‌های زیادی با نرم‌ افزار فتوشاپ دارد، ولی در عملکرد متفاوت با آن است. فتوشاپ روش متفاوتی با ایلوستریتور در زمینه‌ی ادیت عکس دارد و با یک روش بُرداری، عکس‌ها را ویرایش می‌کند. سیستم برداری به معنای افزایش سایز عکس تا بی‌نهایت بدون به کار بردن پیکسل‌هاست. این روش هنگام طراحی لوگوها و پس‌زمینه‌ها بسیار کاربردی و مهم است. مانند نرم‌افزار فتوشاپ، در ایلوستریتور هم می‌توان به سادگی فایل‌های ذخیره شده را به نرم‌ افزار افتر افکت اضافه کرد. می‎ توان از این نرم ‎افزار، به عنوان یک برنامه برای ساخت موشن گرافیک حرفه‎ ای در زمینه‎  ساخت طرح‎های اولیه و ایجاد تغییرات لازم در آن یاد کرد.

نرم افزار ادوبی ایلاستریتور

Adobe After Effects

یکی از مهم‌ترین نرم ‎افزارهای ساخت موشن گرافیک، نرم افزار افتر افکت است. کار با این نرم افزار را می‌توان بخش اصلی ساخت موشن گرافیک نام گذاری کرد. برای متحرک‎ سازی عکس‌ها و طرح‌ها می‌توان از این نرم‌ افزار استفاده کرد. افتر افکت این توانایی را به شما می‌دهد که هر نوع قطعه‌ی متحرک یا انیمیشنی را بسازید، ولی محدودیت آن عدم توانایی در ساخت انیمیشن‌های ۳D است. بعد از انجام کارهای طراحی و تغییرات لازم به وسیله‌ی نرم ‌افزارهای فتوشاپ و ایلوستریتور، تغییرات لازم و ایجاد تحرکات در ساخت موشن گرافیک به وسیله‎ی این نرم ‎افزار انجام می‎شود.

Premiere Pro

یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک، می‌توان به پریمایر پرو اشاره کرد. ادوبی، گام‌های بلندی را برای ادغام نرم‌افزارهای افتر افکت و پریمایر برای انجام کارها و تغییرات نهایی ساخت موشن گرافیک و دیگر کارهای گرافیکی برداشته است. به همین دلیل از این نرم‌افزار در طراحی حرکت و ویرایش ویدیوها استفاده می‌شود.

از امکانات دیگر این نرم افزار، می‌توان به انجام پروژه‌ها به طور همزمان، طراحی لوگوهای موشن گرافیک، ویرایش VR، ویرایش صوتی VR، طراحی گرافیکی فیلم‌ها و تیزرها و عنوان‎بندی آن‌ها، تغییر استایل فونت و…اشاره کرد. پریمایر، نسبت به دیگر نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک محبوب‌تر و شناخته شده‌تر است و هم‌چنین درحال استفاده در بزرگترین استودیوهای ساخت موشن گرافیک است. اگر به دنبال یک نرم‌افزار حرفه‌ای، برای ساخت موشن گرافیک و ویرایش ویدیوها هستید، همین الان یادگیری این نرم‌افزار را شروع کنید.

Cinema 4D

سینما فور دی،نرم افزار مورد علاقه‌ی بسیاری از طراحان موشن گرافیک است؛می‌توان گفت نرم‌افزار کاربرپسندیست.یادگیری آن کار مشکلی نیست و مبتدیان،کار با آن را خیلی سریع می‌آموزند.از این نرم‌افزار،به طور گسترده‌ای در ساخت موشن گرافیک برای مدل سازی،ساخت انیمیشن و جلوه‌های شبیه‌سازی استفاده می‌شود. بسیاری از استودیوهای ساخت فیلم‌های هالیوودی، از این نرم‌افزار برای ساخت پروژه‌های سینمایی استفاده می‌کنند. سینما فوردی، با دارا بودن چند درجه‌ی متفاوت برای ایجاد شتاب گرافیکی، به شما امکان ساخت پرو‌ژه‎های موشن گرافیکی سه بعدی را می‌دهد.

MOCHA AE

نرم افزار موکا ای ایی

یکی دیگر از نرم‌افزارهای خارق‌العاده‌ی ساخت موشن گرافیک، MOCHA AE است. این نرم‎ افزار، برای هنرمندانی که به تعویض صفحه و حذف اشیا و جزئیات علاقه‌مند هستند بسیار جذاب است. کار با این نرم‌افزار می‌تواند در ابتدا مشکل باشد اما پس از تسلط بر آن و یادگیری کار با آن، می‌توان انواع تغییرات حرکتی را در ساخت موشن گرافیک و سایر کارهای گرافیکی انجام داد. پروژه‌های ساخته شده در این نرم‌افزار را می‌توان به راحتی در افتر افکت وارد و ذخیره کرد.

MOHO

درواقع نرم‌افزار موهو، یک ابزار ساخت انیمیشن فوق‌العاده کار‌آمد است. این نرم‌افزار گردش کار و تغییرات حرکتی بسیار فوق‌العاده‌ای را برای ساخت موشن گرافیک دارا می‌باشد.

Unreal

یکی دیگر از نرم‌افزارهای کاربردی ساخت موشن گرافیک نرم‎افزار Unreal است. این نرم‌افزار یکی از پیشرفته‌ترین ابزارها در ایجاد پروژه‌های  ۳Dاست. از نکات مثبت و برتری‌های این نرم‌افزار نسبت به سایر نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک، می‌توان به رایگان بودن استفاده از آن اشاره کرد. از این نرم‌افزار در جهت تولیدات بازی‌های ویدیویی، برنامه‌ها و تبلیغات تلویزیونی و تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌شود.

از دیگر نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Adobe animate
  • Zbrush
  • Blender
  • Cavalry
  • Nuke
  • Houdini
  • Maya
  • Syntheyes
  • Turblencefd
  • Embergen
  • ۳D coat
  • Substance Painter
  • Rizomuv
  •  Substance Designer

 سوالات متداول نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک

  • مزیت هریک از نرم افزارها در زمینه ی ساخت موشن گرافیک چیست؟

 هر کدام از این نرم افزارها نسبت به یکدیگر برتری‎هایی در زمینه‎ی ادیت عکس و متحرک سازی و تنظیم و ویرایش نهایی پروژه ‎ها دارند که طراحان با توجه به سطح تخصص خود یک یا چند نرم افزار را برای کار طراحی انتخاب می‎کنند.

  • یادگیری کار با همه ‎ی این نرم افزارها برای یک طراح ضروریست؟

مسلما آشنایی با روش کار همه ‎ی این نر م افزارها امری کاملا وقت گیر است، ولی علم بر روش کار هریک باعث می ‎شود تا بهترین گزینه را برای انجام کار خود در بین این نرم ‎افزارها انتخاب کنید.

  • مهم ‎ترین‎ نرم ‎افزارها برای شروع کار مبتدیان کدام ‎اند؟

نرم‎ افزارهای ادوبی مثل فتوشاپ و ایلوستریتور بهترین گزینه ‎ها برای شروع کار هستند.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *