کسب درآمد شرکت های تبلیغاتی

کسب درآمد شرکت های تبلیغاتی از جمله دغدغه هایی است که صاحبین شرکت های نوپای تبلیغاتی با آن درگیر هستند. شرکت های تبلیغاتی امروزه با توجه به افزایش نیاز روز افزون کسب و کارها و برند ها به تبلیغات، از پردرآمدترین کسب و کارها می باشد. یک شرکت تبلیغاتی با ارائه خدمات متعددی از جمله انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ می تواند درامد داشته باشد. از همین رو افراد بسیاری به سمت تاسیس شرکت های تبلیغاتی و یا استخدام در شرکت های تبلیغاتی سوق داده شده اند. در ادامه این مقاله برخی از خدماتی که یک شرکت در حوزه تبلیغات ارائه می دهند و نحوه کسب درآمد شرکت های تبلیغاتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرکت تبلیغاتی چیست

به مراکزی گفته می شود که خدمات مربوط به تبلیغات و توسعه کسب و کار را به صورت کامل ارائه می دهند. این شرکت ها اغلب از تیم های متشکل از افراد متخصص در زمینه تبلیغات تشکیل شده اند و این تیم های متخصص همگی در یک زمینه مشخص تبلیغات یا بازاریابی به فعالیت می پردازند. خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند حول فعالیت این تیم های متخصص می گردد.

خدمات شرکت های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی همانطور که گفته شد به ارائه تمامی خدمات تبلیغاتی و بازاریابی می پردازد. این خدمات منبع اصلی کسب درآمد شرکت های تبلیغاتی می باشند. برخی از این خدمات شامل موارد زیر می باشد:

  • خدمات طراحی و تولید انواع تبلیغات چاپی و دیجیتالی
  • برندینگ
  • طراحی و ساخت وب سایت
  • انواع بازاریابی از جمله بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی سنتی مانند چاپ انواع تراکت و بروشور
  • خدمات تولید محتوا مانند ساخت وبلاگ، نوشتن مقاله های مرتبط با برند، طراحی و ساخت محتوای بصری مانند تصاویر، تیزر، موشن گرافیک و استاپ موشن
  • برنامه ریزی و طراحی استراتژی تبلیغاتی
  • طراحی نقشه راه و برنامه راهبردی دقیق در راستای اهداف تبلیغاتی

نحوه کسب درآمد شرکت های تبلیغاتی

نحوه کسب درآمد شرکت های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی با استفاده از روش های متفاوتی می توانند به کسب درامد بپردازند. در ادامه این روش ها را به اختصار شرح می دهیم. در حالت کلی شرکت های تبلیغاتی از چهار طریق می توانند کسب درآمد داشته داشته باشند. اولین و ساده ترین روش کسب درامد از طریق شرکت های تبلیغاتی، تعرفه ها و قیمت خدماتی است که آن شرکت ها ارائه می دهند. هر شرکت تبلیغاتی تعرفه ها و قیمت های ویژه ای برای هر یک از خدمات خود ارائه می دهد. روش دیگری که شرکت های تبلیغاتی از آن برای کسب درامد استفاده می کنند ارائه پروژه و پکیج های خدماتی با نرخ ثابت است؛ به این معنی که برخی خدمات را به صورت پروژه ارائه داده و ابتدا مقداری از هزینه ها را در ابتدای پروژه دریافت شده و مابقی آن در انتهای پروژه قابل پرداخت است. این هزینه ها بر اساس تعداد ساعات پروژه و تعداد افرادی که در پروژه فعالیت می کنند محاسبه می شود.

از دیگر روش هایی که در کسب درامد شرکت های تبلیغاتی نقش دارد، تبلیغات است. خدمات تبلیغات از خدمات بازاریابی مجزا است و بنابراین هزینه آن به صورت جداگانه محسوب می شوند. شرکت های تبلیغاتی اغلب درصدی از درامدی که از طریق تبلیغات به دست صاحبین برند می رسد را به عنوان پورسانت دریافت می کنند. مشارکت، از دیگر روش های کسب درامد شرکت های تبلیغاتی می باشد. شرکت های تبلیغاتی می توانند با دیگر سازمان ها یا شرکت های تبلیغاتی به صورت قراردادی مشارکت داشته باشند. علاوه بر آن شرکت های تبلیغاتی می توانند با اینفلوئنسر های فعال در شبکه های مجازی، مشتریان فعال در حرفه مرتبط با شرکت و نمایشگاه های بین المللی همکاری کرده و از این طریق نیز کسب درامد کنند.

روش متداول دیگری که بسیاری از شرکت های تبلیغاتی امروزه از طریق آن درامد کسب می کنند، برگزاری دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ و دیگر حوزه های تبلیغات است. امروزه با گسترش استفاده از دیجیتال مارکتینگ و افزایش روزافزون نیاز به تبلیغات، افراد بسیاری متقاضی ورود به دنیای تبلیغات هستند. شرکت های تبلیغاتی برای افراد متقاضی و علاقه مند، دوره های آموزشی برگزار کرده و در برخی موارد افراد آموزش دیده را به عنوان نیروی کار جذب می کنند.

نحوه تاسیس شرکت های تبلیغاتی

یک کسب و کار شرکتی مانند شرکت های تبلیغاتی برای شروع فعالیت به مجوزهای خاص از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارد. فرد متقاضی دریافت مجوز های کسب و کار شرکتی که به تبلیغات مربوط می شود، باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشد و پنج سال یا بیشتر در حوزه تبلیغات سابقه کار داشته باشد. پس از دریافت مجوز های مربوطه، فرد متقاضی بایستی پروسه ثبت شرکت را طی کند. پس از آنکه شرکت با موفقیت به ثبت رسید، می توان به تجهیز کردن و جذب نیروی متخصص در زمینه تبلیغات پرداخت.

کار در شرکت های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی برای اغلب فعالیت های دیجیتالی نظیر عکاسی، طراحی وب سایت، تصویر برداری، تایپ، توانایی های نرم افزاری تخصصی و تولید محتوای دیجتالی ایجاد اشتغال می کنند. از همین رو، اغلب افرادی که در زمینه های دیجیتال تخصص دارند می توانند در این شرکت ها شروع به کار کرده و کسب درامد کنند. شرکت های تبلیغاتی معتبر، همانطور که پیش تر گفته شد، برای علاقه مندان کار در شرکت های تبلیغاتی اغلب دوره های آموزشی برگزار کرده و این افراد را جذب می کند.

سوالات متداول کسب درامد شرکت های تبلیغاتی

  • چگونه در شرکت تبلیغاتی استخدام شویم؟
    • برای استخدام در اغلب شرکت های تبلیغاتی داشتن تخصص در یکی از زمینه های دیجیتال و طراحی دیجیتال مانند گرافیک و عکاسی، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات ضروری است. در صورتی که در هیچ یک از زمینه های تخصصی تبلیغات مهارتی ندارید اما علاقه مند به یادگیری و استخدام در شرکت های تبلیغاتی هستید؛ می توانید در دوره های آموزشی این مهارت ها شرکت کنید.
  • چگونه وارد کار تبلیغات شویم؟
    • برای ورود به دنیای تبلیغات باید با اصول بازاریابی و تبلیغ آشنا شوید. به این منظور می توان به تحصیلات دانشگاهی پرداخت یا به صورت آزاد با کمک آموزشگاه های معتبر، کتاب ها و وب سایت های بازاریابی شناخته شده این اصول را فرا گرفت. پس از کسب مهارت در زمینه بازاریابی و فروش می توانید در یکی از مراکز تبیلغاتی مانند شرکت ها استخدام شوید و یا به صورت آزاد به بازاریابی و تبلیغات بپردازید.
  • چگونه بدون استخدام در شرکت های تبلیغاتی از راه تبلیغات کسب درامد کرد؟
    • ساده ترین روش کسب درامد از تبلیغات بدون استخدام در شرکت های دیجیتالی، مدیریت شبکه های اجتماعی است. امروزه با توجه به پیشرفت شبکه های اجتماعی و افزایش روز افزون کاربران فعال این شبکه ها، اغلب کسب و کار ها به دنبال افراد متخصص در زمینه تبلیغات و بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند. پس از کسب مهارت در این زمینه می توانید بدون استخدام به مدیریت صفحه های مجازی کسب و کار های مختلف بپردازید.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *