آژانس تبلیغاتی خلاق

احتمالا تا به حال به نشان های تجاری مشهور و گیرا، تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه برندهای متفاوت و موشن گرافیک های حرفه ای که با اهداف مختلف ساخته می شوند توجه کرده اید و حتما برایتان سوال بوده که چنین ایده های خلاقانه و گیرایی چگونه به ذهن صاحبین برند رسیده است.

حقیقت امر آن است که این تبلیغات خلاقانه توسط صاحبین برند انجام نمی شوند و ایده و اجرای این برند اغلب بر عهده آژانس های خلاقیت است؛ اما سوال اصلی این است که آژانس خلاقیت چیست و چه خدماتی ارائه می دهد. با ما همراه باشید تا با این مفهوم بیشتر آشنا شوید.

آژانس خلاقیت

آژانس خلاقیت به شرکت هایی گفته می شود که هدف اصلی از ایجاد آن ها ایده پردازی برای برند ها و کسب و کار های متفاوت و تمایز آن ها از دیگر شرکت ها و برندها است. ایده هایی که در آژانس های خلاقیت ها ارائه می شوند با برنامه ریزی و بر طبق اصول تبلیغات انجام می شوند؛ از همین رو تمامی تبلیغاتی که برای یک برند انجام می شود به هیچ وجه به برند های دیگر شباهت ندارد و باعث ایجاد یک هویت واحد برای یک برند یا کسب و کار می شود.

خدمات آژانس خلاقیت

شاید گنجاندن تعریف آژانس تبلیغاتی خلاق در چند خط چندان منطقی به نظر نیاید؛ اما با شناخت خدماتی که این آژانس های خلاقیت ارائه می دهند، بهتر می توان تعریف آن را درک کرد. اولین و ساده ترین خدمتی که یک آژانس خلاقیت می تواند ارائه دهد تعیین استراتژی تبلیغاتی خلاق برای یک برند می باشد. برای تعیین استراتژی اعضای یک آژانس تبلیغاتی به ارائه مشاوره، برنامه ریزی و آنالیز داده های مربوط به برند شما می پردازند.

طراحی خلاقانه از دیگر خدماتی است که یک آژانس تبلیغاتی ارائه می دهد. تمامی انواع طراحی از جمله طراحی تبلیغات بصری مانند بنر یا ویدیو، فضاسازی، طراحی سایت، عکاسی و تصویر برداری از جمله مواردی است که در آژانس انجام می شود. آژانس های خلاقیت با توجه به نوع برند یا کسب و کار و اهدافی که فرد متقاضی دارند اقدام به انجام این طراحی ها و ارائه خدمات دیگری از جمله طراحی لوگو و خدمات گرافیکی می پردازند.

خدمات فنی و مهندسی نیز توسط آژانس های خلاقیت قابل ارائه هستند. خدمات مربوط به تحلیل و آنالیز داده ها در این نوع خدمات می گنجند. البته لازم به ذکر است که فعالیت های گسترده فنی و مهندسی در آژانس های خلاقیت ارائه نخواهند شد. علاوه بر موارد ذکر شده، آژانس های خلاقیت به ارائه خدمات تبلیغاتی از جمله ارائه راهکار های تبلیغاتی خلاقانه و ایجاد بستر مناسب برای تبلیغ برند نیز می پردازند.

تفاوت آژانس خلاقیت با آژانس تبلیغاتی

آژانس خلاقیت و آژانس دیجیتال ممکن است در نگاه اول یکسان به نظر برسند. با اینکه ممکن است آژانس خلاقیت و آژانس تبلیغاتی در اساس و اصول به یکدیگر شباهت داشته باشند؛ اما خدماتی که این دو نوع شرکت ارائه می دهند آن ها را به طور کامل از هم متمایز می کند.

آژانس خلاقیت اغلب روی فعالیت هایی که با طراحی و چاپ در ارتباط هستند، تمرکز می کند. این آژانس ها برای تکمیل فعالیت های تبلیغاتی خود به همکاری آژانس های تبلیغاتی نیاز دارند. در این آژانس ها همانطور که از اسمشان بر می آید، اغلب روی خلاقیت در طراحی متمرکز می شوند.

آژانس های تبلیغاتی که به آن ها آژانس های دیجتالی نیز گفته می شود، اغلب روی معرفی و تبلیغ محصولات با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای دیجیتال متمرکز است. این آژانس ها با استفاده از طرح های خلاقانه ای که اغلب توسط آژانس های تبلیغاتی ارائه می شوند به معرفی و برندینگ یک کسب و کار می پردازند. خدمات این آژانس ها اغلب بر پایه توسعه فنی، ارائه استراتژی برای توسعه برند، خدمات تبلیغات آنلاین و بازاریابی دیجیتال استوار است.

تیم خلاقیت چیست

تیم های خلاقیت در آژانس های تبلغاتی فعالیت می کنند و از تعداد زیادی هنرمند و طراح خلاق تشکیل شده اند. وظیفه این تیم ها برآورده کردن خواسته های تبلیغاتی برند ها و اجرا و اداره کمپین های تبلغاتی خلاقانه است. نیروهای خلاق و پر از ایده های تازه هسته اصلی این تیم ها می باشد. تعداد اعضای تیم خلاقیت می تواند متغیر باشد؛ اما همه این تیم ها از چند عضو کلیدی تشکیل شده اند. این اعضای کلیدی شامل مدیر خلاقیت، کپی رایتر، وایراستار، طراحان گرافیک، توسعه دهندگان وب و گاها عکاس و تصویر بردار می شوند.

این عناوین و القاب ممکن است در شرکت های محتلف متفاوت باشد و حتی در برخی از آژانس های تبلیغاتی کوچک تر ممکن است وظایف این افراد با هم همپوشانی داشته باشد. به طور کلی مدیر هماهنگی تیم خلاقیت را بر عهده گرفته، کپی رایتر ها وظیفه نویسندگی و تولید محتوای نوشتاری خلاقانه ویژه برند را بر عهده دارند، ویراستاران بر کار نویسندگان نظارت داشته و به تصحیح محتوای آن ها می پردازند و طراحان گرافیک محتوای بصری ویژه برند را تولید می کنند و همکاری این اعضا با یکدیگر به برندینگ خلاقانه و منحصر به فرد برای یک کسب و کار منجر می شود.

وظیفه مدیر خلاقیت

در یک شرکت تبلیغاتی مدیر خلاق مهم ترین و کلیدی ترین عضو یک تیم خلاقیت است. مدیر خلاقیت وظیفه تمامی هماهنگی های تیم خلاقیت را بر عهده دارد. تمامی فعالیت هایی که در تیم خلاقیت به ارائه آن می پردازند با نظر و هماهنگی مدیر خلاقیت به مرجله اجرا می رسند.

وظیفه مهم دیگری که بر عهده مدیر خلاقیت است، ایده پردازی برای یک طرح و گسترش و توسعه آن ایده با دیگر اعضای تیم خلاقیت است. مهارت های فرد به عنوان یک مدیر خلاقیت در زمینه طراحی گرافیک، نویسندگی، ایده پردازی و روبط عمومی کارآمد باید تا حدی بالا باشد که بتواند رهبری یک تسم خلاقیت را بر عهده بگیرد و هماهنگی های لازم را به عمل بیاورد.

سوالات متداول آژانس تبلیغات

۱-پروسه طراحی و ایده پردازی تا تحویل پروژه در آژانس های تبلیغاتی چقدر زمان می برد؟

پروسه ای که تیم خلاقیت از آن پیروی می کنند، با یک پیشنهاد ساده از سوی تیم خلاقیت به مشتری آغاز می شود. در صورت تایید مشتری ایده پردازی و طراحی های اولیه شروع می شود. با ساخت هر طرح، نظرات مشتری را در مورد آن جویا خواهند شد و در صورت لزوم و طبق اصول طراحی هنری تغییراتی در آن ایجاد خواهند کرد تا طرح نهایی به دست بیاید و به همین دلیل زمان مشخصی را برای این پروسه تعیین کرد.

۲-چرا استفاده از خدمات آژانس خلاقیت اهمیت دارد؟

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین داشتن طرح های تبلیغاتی خلاقانه که بتوانند اعتماد مشتری را جلب کنند و آن را به خرید یا استفاده از محصولات و خدمات برند متقاعد کنند، به امری مهم تبدیل شده است.

۳-چه مهارت هایی لازم است که بتوان در یک آژانس خلاقیت استخدام شد؟

با توجه به اینکه در چه جایگاهی قصد استخدام شدن در یک آژانس تبلغاتی را دارید پاسخ به این سوال می تواند متغیر باشد؛ اما به طور کلی داشتن مهارت های گرافیکی، عکاسی، تصویر برداری، صداگذاری، سناریونویسی، نویسندگی و دیگر مهارت های مشابه، می توانید شانس خود را در استخدام در چنین آژانس هایی بالا ببرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
سلام برای مشاوره رایگان اینجا پیغام بگذارید