آژانس تبلیغات

تبلیغات از مهم ترین ابزارهایی است که امروزه به صورت گسترده از آن برای گسترش و توسعه برند و کسب و کار استفاده می شود. تبلیغات حوزه گسترده ای است که برای استفاده بهینه و مناسب از آن نیازمند نهادها و مراکز متخصص در این زمینه خواهید بود. آژانس تبلیغاتی از جمله مراکز تبلیغاتی مهم است که در این مقاله آن را مورد بررسی بیشتری قرار خواهیم داد.

تعریف آژانس تبلیغاتی

آژانس تبلیغاتی به مراکز تبلیغاتی گفته می شود که تمامی فعالیت های تبلیغاتی یک برند را از برنامه ریزی و طراحی تبلیغات گرفته تا مدیریت و اجرای آن را بر عهده می گیرد. این مراکز شرکت های مستقلی هستند که با کسب و کارها و برندها همکاری می کنند تا مخاطبان خود را یافته و در عرصه رقابت با دیگر کسب و کارها و برندها موفق شوند.

وظایف آژانس تبلیغاتی

آژانس های تبلیغاتی می توانند طیف وسیعی از وظایف تبلیغاتی را بر عهده بگیرند. برخی از مهم ترین وظایف یک آژانس تبلیغاتی معتبر شامل موارد زیر می شود:

  • ایده پردازی
  • برنامه ریزی و طراحی تبلیغات و پیام تبلیغاتی
  • برنامه ریزی برای افزایش فروش
  • تعامل موثر با مشتریان
  • مدیریت پروژه
  • رزرو مکان و زمان برای تبلیغات
  • بررسی و انتخاب کانال تبلیغاتی مناسب
  • اجرای موثر تبلیغات

آژانس تبلیغاتی چگونه کار می کند

آژانس های تبلیغاتی در ابتدا با توجه به حوزه فعالیت برند به ساخت یک ایده تبلیغاتی می پردازد، در صورتی که صاحبین برند از ایده رضایت داشته باشند، آژانس تبلیغاتی به بررسی استراتژی های تبلیغاتی مناسب می پردازد.

پس از بررسی استراتژی ها توسط کارشناسان تبلیغات،‌ یک استراتژی انتخاب شده و در راستای راهبرد آن برنامه ریزی می شود. در ادامه مسیر کارشناسان تبلیغات، مدیریت پروژه تبلیغاتی را برعهده گرفته و آن را تا مرحله اجرا و بازخورد هدایت می کنند. علاوه بر آن، تولید محتوای بصری،‌ نوشتاری و صوتی نیز بر عهده آژانس های تبلیغاتی است. کنترل کیفیت تبلیغات در طول مسیر تبلیغاتی به صورت تمام و کمال بر عهده آژانس تبلیغاتی است.

در نهایت با بررسی کانال های تبلیغاتی موجود،‌یک کانال تبلیغاتی مناسب برای اجرای تبلیغات انتخاب می شود.

انواع آژانس تبلیغاتی

آژانس های تبلیغاتی با توجه به اندازه و خدماتی که ارائه می دهند،‌ به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • آژانس خدمات کامل: این نوع آژانس های تبلیغاتی تمامی خدمات بازاریابی را پوشش می دهند.
  • آژآنس تبلیغاتی خلاق: این آژانس ها راه حل های تبلیغاتی تعاملی و خلاق ارائه می دهند.
  • آژانس های خرید رسانه: این آژانس ها انحصارا برای اجرای کمپین های تبلیغاتی در رسانه های مختلف به رزرو و مدیریت تبلیغات می پردازد.
  • آژآنس تبلیغاتی اینستاگرام: این نوع آژانس تبلیغاتی با افزایش اهمیت اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی،‌ پدیدار شدند و و ظیفه آن ها مدیریت و اجرای تبلیغات در اینستاگرام می باشد.

آژانس تبلیغاتی خلاق

آژانس تبلیغاتی خلاق به مراکز تبلیغاتی گفته می شود که اغلب با هدف برندینگ خلاق برای برند و تمایز آن از دیگر برند های مشابه فعالیت می کنند. این آژانس ها با توجه به اصول تبلیغات به طراحی و ساخت تبلیغاتی می پردازند که مشابه آن توسط هیچ برند دیگری ساخته نشده و باعث ایجاد یک هویت برای برند شما می شود. مهم ترین نکته در طراحی و ساخت تبلیغات در یک آژانس تبلیغاتی خلاق، همانگونه از نامش بر می آید،‌ خلاقیت در تولید هرگونه محتوا می باشد.

آژانس تبلیغاتی اینستاگرام

اینستاگرام یکی از کانال های تبلیغاتی مهم در دنیای امروز به شمار می رود که کاربران فعال زیادی در آن فعالیت می کنند و از همین رو فرصتی برای بهتر و بیشتر دیده شدن است. آژانس تبلیغاتی اینستاگرام، با استفاده از اصول بازاریابی در اینستاگرام به طراحی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام می کند. این آژانس های تبلیغاتی در افزایش مخاطب برند و کسب و کار در اینستاگرام تاثیر شگفت انگیزی داشته و این موضوع باعث افزایش مشتری و سود برند می شود.

اهمیت آژانس تبلیغاتی

آژانس تبلیغاتی از بهترین نهاد های تبلیغاتی است که برای تبلیغات و بهتر دیده شدن می توان به آن مراجعه کرد. در این نهاد ها می توانید با پرداخت هزینه ناچیزی به تبلیغات کارآمد و موثر پرداخته و بهتر دید شوید. با کمک آژانس های تبلیغاتی شما یک برنامه مدون و منظم تبلیغاتی خواهید داشت که باعث می شود در مسیر تبلیغاتی خود موفق تر باشید در واقع با کمک آژانس خلاقیت شما می توانید در صورت برخورد با موانع،‌ تغییر استراتژی به موقع و مناسبی داشته باشید تا با شکست مواجه نشوید.

به طور کلی  می توان گفت در صورتی که متقاضی تبلیغات حرفه ای و موفق در پلتفرم های مختلف و پیروزی در عرصه رقابت با دیگر برند ها را دارید بهتر است با یک آژانس تبلیغاتی همکاری کنید تا از راهنمایی و برنامه ریزی کارشناسان ماهر تبلیغاتی بهره مند شوید.

سوالات متداول آژانس تبلیغاتی

۱-چگونه می توان از خدمات آژانس تبلیغات استفاده کرد؟

با اغلب آژانس های تبلیغاتی، می توان به صورت تلفنی یا از طریق وب سایت آن ها در ارتباط بود. ابتدا ممکن است برخی توضیحات و خدمات مشاوره به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شوند؛ اما در صورت تمایل به ادامه همکاری باید برای جلسه مشاوره و عقد قرار داد به صورت حضوری در آژانس تبلیغاتی حاضر شده و به صورت رسمی به ادامه همکاری بپردازید.

۲-هزینه استفاده از خدمات آژانس تبلیغاتی چگونه است؟

هزینه استفاده از خدمات تبلیغاتی می تواند با توجه به عوامل مختلفی تغییر کند؛‌ حوزه فعالیت برند،‌ نوع شرکت تبلیغاتی، خدمات مورد تقاضا، جایگاه برند در بازار و مدت زمان عقد قرار داد همگی از جمله مواردی هستند که در تعیین تعرفه های تبلیغاتی موثرند و از همین رو نمی توان قیمت ثابتی برای استفاده از خدمات آژانس تبلیغاتی تخمین زد.

۳-شرکت تبلیغاتی بهتر است یا آژانس تبلیغاتی؟

آژانس تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی تنها در نوع مجوزهای دریافتی از مراجع مربوطه تفاوت دارند و از نظر خدمات مورد ارائه تفاوت چندانی ندارند؛ بنابراین با مشورت با کارشناسان تبلیغاتی می توان از خدمات آژانس یا شرکت تبلیغاتی استفاده کرد.

۴-انجام فعالیت های تبلیغاتی حتما باید با همکاری با آژانس تبلیغاتی انجام شود؟

فعالیت های تبلیغاتی برای بازدهی بیشتر و موثر واقع شدن بهتر است با استفاده از راهنمایی و مدیریت ارائه شده توسط کارشناسان تبلیغاتی که اغلب در آژانس های تبلیغاتی فعالیت می کنند، استفاده کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
سلام برای مشاوره رایگان اینجا پیغام بگذارید