همه چیز درباره ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام یکی از مشاغل مهم و جدید در دنیای امروز است. افرادی که این شغل را دنبال می کنند وظایف و مهارت های ویژه ای دارند. ادمین های اینستاگرام در تبلیغات دیجیتالی امروز نقش مهمی را ایفا می کنند. استخدام ادمین اینستاگرام برای صفحه اینستاگرام از جمله خدمات اینستاگرام است که توسط مجموعه مایاپینت نیز ارائه می شود. با توجه به نقش مهمی که این ادمین ها در مدیریت اینستاگرام دارند، تصمیم داریم در این مقاله ادمین اینستاگرام را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

معنی کلمه ادمین

ادمین یا همان admin در واقع کوتاه شده کلمه administrator بوده که در فارسی به صورت مدیر ترجمه می شود. این کلمه اغلب در پلتفرم های مجازی کاربرد دارد و به معنای کسی است که مدیریت بخشی از آن پلتفرم را بر عهده دارد. به عنوان مثال ادمین تلگرام به فردی گفته می شود که مدیریت یک گروه یا کانال تلگرامی را بر عهده دارد. در مورد اینستاگرام، ادمین اینستاگرام فردی است که مدیریت محتوا و فعالیت صفحه اینستاگرام را بر عهده دارد.

ادمین اینستاگرام چیست

اینستاگرام پلتفرمی است که هر کس با وارد کردن مشخصات خود می تواند در آن یک صفحه بسازد. این صفحات می توانند با هر هدفی ساخته شوند. یکی از مهم ترین اهدافی که اغلب افراد را به ساختن صفحه اینستاگرام سوق می دهد، توسعه کسب و کار است. برای توسعه کسب و کار باید یک صفحه بهینه در اینستاگرام ساخته و به صورت مداوم و منظم برای آن محتوا تولید کرد. به این کار مدیریت پیج اینستاگرام گفته می شود. مدیریت پیج اینستاگرام بر عهده ادمین اینستاگرام است. ادمین اینستاگرام، با مدیریت و برنامه ریزی درست، صفحه اینستاگرامی را به سمت اهدافش هدایت می کند.

وظایف ادمین اینستاگرام

حال که دریافتیم «ادمین اینستاگرام کیست؟» باید ببینیم که یک ادمین اینستاگرام اصلا چه کارهایی باید انجام دهد. IGA که کوتاه شده عبارت Instagram Admin و به معنای ادمین اینستاگرام می باشد، یک ردیف شغلی به حساب می آید. از همین رو وظایفی برای این شغل تعیین شده است. مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام را در ادامه خواهید دید.

ساخت یک صفحه اینستاگرام بهینه شده

ابتدایی ترین وظیفه یک ادمین اینستاگرام، ساخت یک صفحه اینستاگرام اصولی می باشد. یک صفحه اینستاگرام اصولی باید نام و نام کاربری (یوزرنیم) مناسب، بایو کامل و اصولی و CTA مناسب داشته باشد. CTA یا همان Call to action به قرار دادن گزینه هایی در پروفایل گفته می شود که کاربر را به تعامل بیشتر با صفحه و برند شما تشویق می کند. در صفحات اینستاگرامی، دکمه برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا واتس اپ، لینکی که کاربر را به صفحه دیگری هدایت کند و شماره های تماسی که با کلیک روی آن ها می توان با مدیر صفحه ارتباط برقرار کرد، نوعی CTA محسوب می شوند.

تولید محتوای مداوم و اصولی

از مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام، تولید محتوا به صورت مداوم است. برخی از صفحات به صورت روزانه، برخی دیگر به صورت یک روز در میان و برخی دیگر به صورت دو روز یک بار به انتشار محتوا می پردازند. محتوای شما باید به گونه ای تولید شود که مخاطبان شما در روز و ساعات مشخصی منتظر دیدن محتوای تولید شده از سوی صفحه شما باشند. همچنین این محتوا باید طبق اصول و با استراتژی از پیش تعیین شده ساخته و تولید شوند.

وظایف ادمین اینستاگرام

بازاریابی و کسب درآمد

از دیگر وظایف مهم یک ادمین اینستاگرام آشنایی با اصول بازاریابی محتوا و کسب درآمد از طریق پیج اینستاگرام می باشد. یک ادمین حرفه ای اینستاگرام باید بتواند محصولات و خدمات یک برند را به درستی به مخاطبین هدف معرفی کرده و به بهترین شکل، اقدام به فروش و ارائه خدمات و محصولات بپردازد.

تحلیل صفحات مشابه

یکی از مهم ترین روش ها برای توسعه یک صفحه در پلتفرم اینستاگرام، بررسی صفحات در حوزه کاری مشابه است. فراموش نکنید برای پیشرفت در اینستاگرام به جای سنگ انداختن جلوی پای رقبا باید از آن ها درس گرفته و حتی با آن ها همکاری کرد. می توان از صفحه آرایی این پیج ها یا از روش های بازاریابی آن ها ایده گرفته یا برای تبادل فالور با آن ها در ارتباط بود.

پاسخ دادن به نظرات و دایرکت های صفحه اینستاگرام

اینگیجمنت یا درگیر کردن مخاطبان در صفحه اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است. تا یک ساعت پس از به اشتراک گذاشتن یک پست یا استوری، آن محتوا زیر ذره بین اینستاگرام قرار می گیرد تا نحوه عملکرد آن بررسی شود. از همین رو یک ادمین اینستاگرام علاوه بر تولید محتوای جذابی که کامنت و ریپلای بخورد، باید بتواند هر چه سریع تر به کامنت ها و ریپلای ها در دایرکت پاسخ دهد تا نرخ درگیری مخاطب در صفحه بالا رفته و صفحه بهتر دیده شود. علاوه بر آن پاسخ دادن به دایرکت ها و کامنت ها تعامل با مخاطبان را افزایش داده و اعتماد آن ها را برند افزایش می دهد.

تبلیغات

یکی دیگر از وظایف مهم ادمین پیج اینستاگرام، تبلیغات در صفحات و پلتفرم های مختلف است که به صورت بازدیدی، کلیکی یا فالووری انجام می شود. هزینه تبلیغات بر عهده کارفرما یا صاحب پیج می باشد.

مهارت های ادمین اینستاگرام

مهارت های ادمین اینستاگرام

یک ادمین اینستاگرام موفق و حرفه ای باید از ویژگی هایی برخوردار باشد تا بتواند به بهترین شکل یک صفحه اینستاگرام را مدیریت کند. برخی از مهم ترین مهارت هایی که یک ادمین اینستاگرام باید داشته باشد را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • خلاقیت در تولید محتوا
  • توانایی تعامل صحیح با مخاطبین
  • کپشن نویسی خلاقانه
  • نظم در انتشار محتوا
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی
  • توانایی کار کردن با برنامه های تولید محتوا
  • آشنایی با اصول بازاریابی دیجیتال

برنامه ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام باید فردی منظم و دارای برنامه باشد تا به راحتی بتواند از پس وظایف خود به عنوان ادمین اینستاگرام بربیاید. مهم ترین برنامه های ادمین اینستاگرام شامل موارد زیر می شوند:

  • زمان بندی برای انتشار محتوا: زمان مناسب برای انتشار یک محتوا با توجه به فعالیت مخاطبان یک صفحه تعیین می شود. این زمان در بخش insights اینستاگرام به صورت نموداری قابل مشاهده است. هر ساعتی که نمودار رو به روی آن بالاتر بود، زمان بهتری برای انتشار محتوا می باشد.
  • دسته بندی کردن زمان انتشار هر نوع محتوا: هر نوع محتوا در یک زمان منتشر شود، بهتر است. به عنوان مثال لایو ها در روز های خاص و در ساعات مشخص، ویدیو های آموزشی در ساعت مشخص و پست های متفاوت در زمان های مشخص به صورت جداگانه برنامه ریزی شود.
  • تعامل با مخاطب و پاسخگویی منظم و به موقع: تعامل مناسب و به موقع با مخاطبان یک صفحه از مهم ترین برنامه های یک ادمین اینستاگرام است.
  • تداوم در فعالیت: یک ادمین حرفه ای برنامه تولید محتوای خود را طبق تقویم محتوا به گونه ای می چیند که همواره محتوای آماده برای انتشار داشته باشد و بتواند به صورت مداوم به تولید محتوا بپردازد.

ادمین اینستاگرام و تولید محتوا

همانطور که پیش تر اشاره کردیم تولید محتوا یکی از مهم ترین وظایف یک ادمین اینستاگرام است. اما تولید محتوا چیست و چگونه انجام می شود؟ تولید محتوا در اینستاگرام به ساخت پست و استوری به همراه کپشن های مناسب به صورت اصولی گفته می شود. ابتدایی ترین مرحله در تولید محتوا، داشتن استراتژی است. برای ساخت یک استراتژی محتوا، ادمین اینستاگرام ابتدا باید پرسونای مخاطب های صفحه را به خوبی شناسایی کرده و با استفاده از تولید محتوا این مخاطب ها را در مسیر خرید محصولات یا خدمات قرار دهید.

ادمین اینستاگرام و تولید محتوا

پس از تعیین استراتژی ادمین باید یک تقویم محتوا تنظیم کند. در این تقویم تاریخ، موضوع، هشتگ ها و کلمات کلیدی، مخاطب ها، کپشن ها و نوع محتوا (تصویری، صوتی، استوری یا پست) تعیین می شود. در تقویم های محتوایی، تمامی محتواهای صفحه اولویت بندی شده و طبق تاریخی مشخص منتشر می شوند. با یک تقویم محتوایی مناسب در زمان و انرژی صرفه جویی شده و انتشار محتوا به صورت منظم انجام می شود. برای دانلود نمونه تقویم محتوا برای اینستاگرام به صورت فایل اکسل روی لینک زیر کلیک کنید.

نمونه تقویم محتوای اینستاگرام (قابل ویرایش)

حقوق ادمین اینستاگرام

شغل ادمین اینستاگرام یکی از مشاغل جدیدی است که با گسترش استفاده از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی کاری و بیزنسی شناخته می شود، از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. درآمد ادمین اینستاگرام با توجه به شرح وظایف و حجم کاری ممکن است متغیر خواهد بود. به صورت میانگین می توان گفت که حقوق پایه این افراد از ۱ میلیون تومان شروع شده و تا ۸ میلیون تومان می تواند متغیر باشد. این حقوق برای ادمین های اینستاگرام در شهر تهران است. ممکن است درآمد ادمین اینستاگرام در شهرستان ها کمتر از این مقدار باشد.

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

پیش از شروع همکاری بین ادمین اینستاگرام یا شرکتی که خدمات اینستاگرام را ارائه می دهد و کارفرما یا صاحب پیج، قراردادی عقد می شود که وظایف طرفین نسبت به یکدیگر، مبلغ قرارداد و انتظاراتی که بین طرفین وجود دارد، در آن ذکر می شود. در ادامه فایل PDF یک نمونه قرارداد اینستاگرام را خواهید دید.

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

سوالات متدوال ادمین اینستاگرام

  • چرا به ادمین اینستاگرام نیاز داریم؟

یک صفحه اینستاگرام باید به صورت هدفمند و منظم به تولید محتوا و بازاریابی بپردازد. همچنین محتواهای تولید شده به هشتگ گذاری هدفمند، کپشن های جذاب و مناسب و داشتن یک تقویم محتوا نیاز دارند. از همین رو داشتن یک ادمین حرفه ای اینستاگرام که بتواند از پس برنامه منظم تولید محتوا در اینستاگرام بر بیاید.

  • آیا خودم می توانم ادمین پیج اینستاگرام خودم باشم؟

بله؛ با این حال پیش از مدیریت پیج اینستاگرام خود باید بتوانید مهارت های لازم برای ادمین شدن مانند آشنایی با اینستاگرام و الگوریتم های آن، آشنایی با نحوه تولید محتوا، تقویم محتوا و ابزارهای تولید محتوا، نحوه هشتگ گذاری، نحوه کپشن نویسی، نحوه بازاریابی در اینستاگرام و … آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل از پس اینستاگرام بربیایید.

  • استخدام ادمین اینستاگرام برای مدیریت اینستاگرام بهتر است یا همکاری با شرکت های ارائه دهنده خدمات اینستاگرام؟

با توجه به شرایط شما، هر دو گزینه می توانند گزینه های مناسبی باشند. با این حال می توان اغلب افرادی که ادعای ادمین اینستاگرام بودن می کنند، افراد حرفه ای نبوده و صرفا اطلاعاتی از اینستاگرام دارند. این در حالی است که شرکت های خدمات اینستاگرام اغلب از افراد حرفه ای تشکیل شده اند.

  • چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

برای ادمین اینستاگرام شدن باید ابتدا با اینستاگرام و الگوریتم های آن آشنایی کامل داشته باشید. علاوه بر آن باید مهارت های تولید و مدیریت محتوای پیج را نیز داشته باشید. می توانید برای حرفه ای شدن در زمینه ادمین اینستاگرام از پکیج ادمین اینستاگرام یا دوره های آموزش ادمین اینستاگرام که توسط برخی مراکز معتبر ارائه می شوند استفاده کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *