انواع تبلیغات

انواع تبلیغات برای بهتر دیده شدن برند و کسب و کار امری ضروری محسبو می شود. تبلیغات یکی از مهم ترین روش هایی  است که برای توسعه کسب و کار و بهتر دیده شدن آن انجام می شود. تبلیغات به مجموعه روش هایی گفته می شود که به معرفی یک برند یا کسب و کار پرداخته و خدمات یا محصولات آن را ارائه می دهد. تبلیغات انواع مختلفی دارد که هر یک بخشی از مخاطبین را هدف قرار می دهد. تبلیغات در دنیای امروزه کسب و کار ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چراکه بدون تبلیغات هیچ کسب و کاری فرصت پیشی گرفتن از دیگری و رشد و توسعه نخواهد داشت. با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در ادامه این مطلب با انواع تبلیغات و روش های آن آشنا شویم.

تبلیغات چیست

تبلیغات روش های متنوعی دارد. انواع تبلیغات برای پیشرفت و رونق کسب و کار ها از اهمیت زیادی برخوردار است. تبلیغات به روش هایی گفته می شود که مفهوم یا پیامی را به مخاطبان منتقل می کند.  در دنیای امروز که کسب و کار ها در حوزه های مختلف همواره با یکدیگر در حال رقابت هستند، استفاده از انواع تبلیغات می تواند به معرفی خدمات و محصولات یک کسب و کار بپردازد و اعتبار برند را نزد مخاطبان افزایش دهد. با استفاده از تبلیغات می توان اعتماد مخاطبان به برند را افزایش داده و آن ها را به تعامل بیشتر با برند تشویق کرد.

انواع روش های تبلیغات

همانطور که پیش تر گفته شد، تبلیغات انواع مختلفی دارد و هر یک از این انواع روش ها مخاطبان را به گونه ای متفاوت تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از مهم ترین و متداول ترین روش های تبلیغات شامل موارد زیر می شوند:

  • چاپ تراکت
  • تبلیغات در روزنامه ها
  • تبلیغات در تلویزیون و رادیو
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات چاپی
  • پروموشن
  • تبلیغات اینترنتی

در ادامه هر یک از این روش ها را مختصرا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انواع روش های تبلیغات

چاپ تراکت

تراکت تبلیغاتی معمولا برگه ای در اندازه کوچک و تا نخورده است که برای جلب توجه به موضوع، رویداد یا پیامی خاص به مخاطبین استفاده می شو. تراکت معمولا حاوی پیامی خاص است و دارای سادگی و به دور از پیچیدگی می باشد. معمولا چاپ بر روی یک طرف کاغذ انجام می شود. با استفاده از تراکت می توان به معرفی محصولات یا خدمات خود پرداخته و مشتریان را به تعامل با خود تشویق کنید.

تبلیغات در روزنامه ها

تبلیغات در مجلات و روزنامه ها برای تمامی کسب و کار ها مناسب نیست.این روش اغلب برای برندهایی مناسب است که به خوبی دیده شده اند و برای دیده شدن بیشتر تلاش می کنند. این روش هزینه زیادی خواهد داشت و نمی توان به عنوان یک روش اقتصادی و دائمی برای تبلیغات آن را به کار برد.

تبلیغات در تلویزیون و رادیو

تبلیغات در تلویزیون و رادیو

تبلیغات در تلویزیون اگرچه قیمت بالایی دارد، یکی از پر بازده ترین روش تبلیغات می باشد. این نوع تبلیغات برای کسب و کارهای بسیار بزرگ که از توان مالی بالایی برخوردارند مناسب می باشد. تیزرهای تلوزیونی بابت هر بار پخش هزینه ای مجزا دارند به همین دلیل حتما باید به لحاظ هزینه ای از پیش برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام داد. تبلیغات در رادیو نیز برای کسب و کارهای کوچک و ناشناخته توصیه نمی شوند. پس از دیده شدن برند می توان از روش های تبلیغات رادیویی استفاده کرده تا مخاطب به لحاظ شنیداری هم به برند شما عادت کرده و نام خود و محصول را بیشتر جا بیندازید.

تبلیغات محیطی

این نوع تبلیغات امروزه بر روی بیلبوردهای شهری به فراوانی دیده می شوند. خلاقیت در  این نوع تبلیغات روز به روز در حال تغییر می باشد و برند های مختلف همواره روش های مختلفی را برای بهتر دیده شدن و جذب مخاطب در این بیلبورد ها به کار می برند. محل قرارگیری این بیلبوردها بسیار مهم است. چراکه باید مخاطبان را هدف را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را به تعامل با برند تشویق کند. محل قرار گیری در هزینه آنها بسیار تاثیر گذار است. 

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به هرگونه تبلیغ گفته می شود که به صورت چاپ شده در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، استندهای تبلیغاتی و تراکت از انواع متداول این نوع تبلیغات می باشد. این نوع تبلیغات هزینه زیادی ندارد و برای کسب و کار های نوپا بسیار مناسب است. شما میتوانید زمانی که مشتری خود را پرزنت میکنید لیستی از ویژگی ها و خدمات خود و راه های ارتباطی را تحت عنوان یک کاتالوگ و بروشور در اختیار کاربرانتان بگذارید. استفاده از کارت ویزیت اولین راه تبلیغات و لازمه هر فرد یا کسب و کاری می باشد . کارت ویزیت هم جای کمی میگیرد و هم به طور خلاصه معرف خدمات شما است.

پروموشن

در آشنائی با انواع تبلیغات به مبحث پروموشن می رسیم. پروموشن در اصل همان جار زدن تبلیغات است. اگرچه این نوع تبلیغ هزینه بالایی دارد اما بسیار کارامد و پر طرفدار است. پروموشن به کلیه استراتژی ها و برنامه ریزی هایی گفته می شود که به صورت هدفمند برای دستیابی به اهداف کوتاه یا بلند مدت انجام می شود. برای مثال تبلیغات ویدئویی یا ساخت تیزر تبلیغاتی و نمایش آن در تلویزیون و سایر رسانه های تصویری نوعی پروموشن محسوب می شود.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

 

هر برند یا کسب و کاری برای مطرح شدن خود نیازمند تبلیغات اینترنتی می باشد. این روش از مهم ترین انواع تبلیغات می باشد. اولین قدم این است که شما یک سایت کاربر پسند و کارا داشته باشید . برای اینکه سایت شما دارای کارایی مناسب باشد باید قبل از راه اندازی آن به فکر کلمات کلیدیتان باشید و روی آنها تفکر کنید و با کار کردن روی این کلمات و گذاشتن مقالات موثر و مفید برای کاربرانتان سایت خود را تقویت کنید. به این پروسه بهینه سازی سایت گفته می شود. بهینه سازی سایت یا سئو سایت شما باید مناسب با کلمات کلیدیتان باشد. بالا بردن سایت پروسه بسیار زمان بری است و نیازمند زمان زیادی است.

شما می توانید کار بالا بردن سایتتان را به شرکت ها یا افرادی که در این امر خبره هستند بسپارید که متخصصین مایاپینت آمادگی لازم جهت ارائه خدمات بهینه سازی و سئو سایت و تبلیغات دیجیتال مارکتینگ را دارند.

سوالات متدوال انواع تبلیغات

  • چگونه تبلیغات می توانند نظر بیینده ها را به خوبی جلب کنند؟

اغلب از طریق گرافیک نظر بیننده ها جلب می شود و این شامل تصویر اصلی محصول می باشد. همچنین آرم یا لوگو محصول که در تصویر وجود دارد اطمینان بیشتر مخاطبان را جلب می کند و می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

  • تبلیغات سازمانی چیست؟

گاهی اوقات به جای تبلیغات و نمایش دادن یک محصول خاص بهتر است تا خود آن سازمان شناخته شود تا و این موضوع برای وجه شرکت و اعتبار آن بسیار با ارزش است.

  • تبلیغات تاثیرگذار آنلاین شامل چه برنامه هایی می شود؟

اولین راه طراحی وب سایت است که اعتبار یک مجکوعه را نشان میدهد و مهم تر از آن سایت بهینه شده و درواقع سئو شده است که یک عامل مهم برای بازاریابی است که گاهی در آن زمینه توسط تبلیغات گسترده تر تنها با یک کلیک می توان رتبه خوبی برای مشتریان بالقوه بود ، همچنین تولید محتوا بسیار برای بازاریابی و تبلیغات مهم می باشد و در کنار همه این مواردبازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و تبلیغات ایمیلی می توانند بسیار مفید و موثر باشند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *