انواع تبلیغات

در این مطلب قصد داریم با انواع تبلیغات و روش های آن آشنا شویم . تبلیغات روش های متنوعی دارد . از روش های معمول و ابتدایی گرفته تا تبلیغات گسترده شهری . اما نکته اینجاست که کدام روش ها بهترین هستند و کارایی بیشتری دارند؟

انواع روش های تبلیغاتی

روش های تبلیغاتی بسیار متنوع هستند از جمله آنها :

  1. چاپ تراکت
  2. تبلیغات در روزنامه ها
  3. تبلیغات در تلویزیون ، رادیو
  4. تبلیغات محیطی
  5. تبلیغات چاپی
  6. پروموشن
  7. تبلیغات اینترنتی

چاپ تراکت و پخش در سطح شهر

تراکت تبلیغاتی معمولا برگه ای در اندازه کوچک و تا نخورده است که برای جلب توجه به موضوع ، رویداد یا پیامی خاص به مخاطبین استفاده می شو. تراکت معمولا حاوی پیامی خاص است و دارای سادگی و به دور از پیچیدگی می باشد. معمولا چاپ بر روی یک طرف کاغذ انجام می شود .

تبلیغات در مجلات و روزنامه ها

تبلیغات در مجلات و روزنامه ها به درد همه کاربران نمیخورد. فقط به درد کاربرانی می خورد که تمامی روش های تبلیغات را امتحان و از تمام راه کارها استفاده کرده اند و حالا میخواهند مخاطبینی که روزانه به مطالعه می پردازند را جذب کرد .

تبلیغات تلویزیونی :

تبلیغات-تلویزیونی

یکی از پر بازدید ترین و پر بازده ترین روش تبلیغات می باشد . ولی تنها عیب آن هزینه بسیار بالای آن می باشد. این نوع تبلیغات به درد کسب و کارهای بسیار بزرگ که از توان مالی بالایی برخوردارند می خورد که دارای بودجه های کلان می باشند . تیزرهای تلوزیونی بابت هر بار پخش هزینه ای مجزا دارند به همین دلیل حتما باید به لحاظ هزینه ای از پیش برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

تبلیغات رادیوئی :

تبلیغات رادیویی

این نوع تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک و ناشناخته توصیه نمی شوند. بلکه فقط به درد کارهای بزرگ و شناخته شده می خورند تا مخاطب به لحاظ شنیداری هم به برند شما عادت کرده و نام خود و محصول را بیشتر جا بیندازید.

تبلیغات محیطی

تبلیغات بیلبورد

این نوع تبلیغات امروزه بر روی بیلبوردهای شهری بسیار کارآمد به نظر می رسد و کاربرد فراوانی دارند. امروزه روش های طراحی بر روی بیلبوردها بسیار خلاقانه شده . حتی از المان های متحرک و نورهای قابل تغییر روی بیلبوردها استفاده می کنند تا برای مخاطبین جذاب تر باشد.

همین طور محل قرارگیری این بیلبوردها بسیار مهم است . چه در خیابان ، جاده ، اتوبان یا ساختمان باشد تا بیشتر در معرض دید قرار گیرد. محل قرار گیری این بیلبوردها در هزینه آنها بسیار تاثیر گذار است. حتی برای تبلیغات محیطی امروزه از دیوار ساختمان های بلند استفاده می کنند. به این صورت که دیوار ها را اجاره کرده و روی آنها نقاشی میکشند و تبلیغات مورد نظر را حتی به صورت بیلبورد روی آنها قرار می دهند .

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی مانند استفاده از کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ ، استندهای تبلیغاتی و تراکت . این نوع از تبلیغات بسیار متداول است . این نوع تبلیغات علاوه بر اینکه هزینه بر نیست بلکه برای کسب و کار های نوپا و تازه بسیار مناسب است . شما میتوانید زمانی که مشتری خود را پرزنت میکنید لیستی از ویژگی ها و خدمات خود و راه های ارتباطی را تحت عنوان یک کاتالوگ و بروشور در اختیار کاربرانتان بگذارید. استفاده از کارت ویزیت اولین راه تبلیغات و لازمه هر فرد یا کسب و کاری می باشد . زیرا هم جای کمی میگیرد و هم به طور خلاصه معرف خدمات شما است.

در طراحی تبلیغات نوشتاری باید خلاقانه و هوشمندانه عمل کرد . زیرا شما فقط از طریق شعار و مطلبی که در آن نوشته شده است معرفی می شوید و تنها راه تاثیر گذاری شما به لحاظ بصری می باشد.

پروموشن

پروموشن

در آشنائی با انواع تبلیغات به مبحث پروموشن می رسیم . پروموشن در اصل همان جار زدن تبلیغات است . البته که به لحاظ هزینه ای بالاست اما بسیار کارامد و پر طرفدار است.پروموشن به لحاظ علمی یعنی کلیه استراتژی ها و برنامه ریزی هایی که به صورت هدفمند برای دستیابی به اهداف کوتاه یا بلند مدت انجام می شود.

برای مثال پروموشن می توان گزینه های زیر را نام برد :

تبلیغات ویدئویی با ساخت تیزر تبلیغاتی و نمایش آن در تلویزیون و سایر رسانه های تصویری

تبلیغات از طریق رادیو یا پادکست ها

تبلیغات اینترنتی شامل کمپین های تبلیغاتی، طراحی سایت و تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات اینترنتی

بهینه سازی سایت

هر شرکت ،اداره ، فرد یا کسب و کاری برای مطرح شدن خود نیازمند تبلیغات اینترنتی می باشد. اولین قدم این است که شما یک سایت کاربر پسند و کارا داشته باشید .

برای اینکه سایت شما دارای کارایی مناسب باشد باید قبل از راه اندازی آن به فکر کلمات کلیدیتان باشید و روی آنها تفکر کنید و با کار کردن روی این کلمات و گذاشتن مقالات موثر و مفید برای کاربرانتان سایت خود را تقویت کنید.

بهینه سازی سایت

سئو سایت شما باید مناسب با کلمات کلیدیتان باشد . بالا بردن سایت پروسه بسیار زمان بری است و نیازمند زمان زیادی است. شما می توانید کار بالا بردن سایتتان را به شرکت ها یا افرادی که در این امر خبره هستند بسپارید که متخصصین مایا آمادگی لازم جهت ارائه خدمات بهینه سازی و سئو سایت و تبلیغات دیجیتال مارکتینگ را دارند.

سوالات متدوال انواع تبلیغات

۱-چگونه تبلیغات می توانند نظر بیینده ها را به خوبی جلب کنند؟

اغلب از طریق گرافیک نظر بیننده ها جلب می شود و این شامل تصویر اصلی محصول می باشد. همچنین آرم یا لوگو محصول که در تصویر وجود دارد اطمینان بیشتر مخاطبان را جلب می کند و می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

۲-تبلیغات سازمانی چیست؟

گاهی اوقات به جای تبلیغات و نمایش دادن یک محصول خاص بهتر است تا خود آن سازمان شناخته شود تا و این موضوع برای وجه شرکت و اعتبار آن بسیار با ارزش است.

۳-تبلیغات تاثیرگذار آنلاین شامل چه برنامه هایی می شود؟

اولین راه طراحی وب سایت است که اعتبار یک مجکوعه را نشان میدهد و مهم تر از آن سایت بهینه شده و درواقع سئو شده است که یک عامل مهم برای بازاریابی است که گاهی در آن زمینه توسط تبلیغات گسترده تر تنها با یک کلیک می توان رتبه خوبی برای مشتریان بالقوه بود ، همچنین تولید محتوا بسیار برای بازاریابی و تبلیغات مهم می باشد و در کنار همه این مواردبازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و تبلیغات ایمیلی می توانند بسیار مفید و موثر باشند.

مقالات خدمات تبلیغاتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *