انواع شرکت های تبلیغاتی

انواع شرکت های تبلیغاتی  امروزه با توجه به افزایش رقابت بین کسب و کار های مختلف در عرصه تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. شرکت تبلیغاتی به شرکتی گفته می شود که برای برند های مختلف اقدام به ساخت آگهی تبلیغاتی می کند. شرکت تبلیغاتی با استفاده از روش های مختلفی تبلیغاتی برند شما را به مخاطب هایتان معرفی می کند. در هر شرکت تبلیغاتی افرادی با تخصص های گوناگون وجود دارد که همکاری این افراد در کنار هم در زمینه تبلیغ باعث رشد و توسعه برند شما می شود. شرکت های تبلیغاتی انواع متفاوتی دارند که وظایف مختلفی را نیز به عهده می گیرند. در ادامه این مقاله به بررسی انواع شرکت های تبلیغاتی و وظایف آن ها می پردازیم.

شرکت تبلیغاتی چیست

شرکت تبلیغاتی به شرکت هایی گفته می شود که می تواند با استفاده مناسب از ابزار ها و روش های مختلف تبلیغاتی باعث بهتر دیده شده برند و کسب و کار های مختلف می شود. این شرکت ها از دپارتمان های مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از این دپارتمان ها وظیفه خاصی را برعهده دارند و بخشی از تبلیغات را برعهده می گیرند. با همکاری با این شرکت ها، کسب و کار های مختلف می توانند در مسیر درست تبلیغات حرکت کرده و در رقابت با دیگر کسب و کار های حوزه خود، از رقبا پیشی بگیرند. شرکت های تبلیغاتی وظایف مختلفی را برعهده می گیرند و انواع متفاوتی دارند. هر یک از این انواع به صورت تخصصی در یک حوزه از تبلیغات به فعالیت می پردازند.

انواع شرکت های تبلیغاتی و وظایف آن ها

همانطور که پیش تر گفته شد، شرکت های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که وظایف مختلفی را نیز بر عهده می گیرند. در ادامه برخی از مهم ترین انواع شرکت های تبلیغاتی را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

انواع شرکت های تبلیغاتی و وظایف آن ها

شرکت خدمات کامل

 این شرکت ها تقریبا هر گونه خدماتی را در زمینه تبلیغات ارائه می دهند. از جمله این خدمات می توان به برنامه ریزی و ساخت تبلیغات، انتخاب رسانه برای تبلیغ، طراحی پکیج های تبلیغاتی و بازاریابی اشاره کرد. این شرکت ها بهترین گزینه برای پیش بردن تمامی جنبه های تبلیغاتی یک کسب و کار به صورت هدفمند می باشند.

شرکت خلاقیت

وظیفه این نوع شرکت ها تنها طراحی و ساخت تبلیغات مورد نیاز برند است. خلاقیت مهم ترین فاکتور در این شرکت ها می باشد. این نوع شرکت های تبلیغاتی سعی می کنند با طراحی های خلاقانه، برندهای مختلف را بهتر به مخاطبان بشناسانند.

شرکت های تخصصی

این نوع شرکت های تبلیغاتی تنها در یک زمینه خاص به تبلیغات می پردازند. به عنوان مثال برخی شرکت های تبلیغاتی در زمینه تبلیغات پزشکی فعالیت می کنند. کسب وکار هایی که قصد دارند به صورت تخصصی در یک حوزه کاری ویژه به اعتبار و شهرت برسند، می توانند از خدمات این شرکت ها بهره ببرند.

شرکت رسانه های اجتماعی

 این شرکت های تبلیغاتی هدف توسه دادن محصولات یک برند را در سطح شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. شبکه های اجتماعی از پلتفرم های مهم برای بهتر دیده شدن و افزایش اعتبار یک برند به شمار می روند. این نوع شرکت های تبلیغاتی به صورت تخصصی روی تبلیغات در این شبکه ها تمرکز دارند. البته شرکت های تبلیغاتی بسیار گسترده تر از موارد بالا هستند.صاحبین کسب و کار متناسب با نیاز خود می توانند همکاری خود را با بهترین شرکت تبلیغاتی آغاز کنند.

شرکت های تبلیغاتی چگونه کار می کنند

شرکت های تبلیغاتی چگونه کار می کنند

شرکت های تبلیغاتی ابتدا خدمات و محصولات برند متقاضی را تجزیه و تحلیل کرده و خلاصه ای از عمکلرد های شرکت متقاضی به دست می آورند. پس از آن اهداف شرکت متقاضی از تبلیغات را بررسی میکنند. چرا که یکی از مهم ترین سوال هایی که باید در زمینه تبلیغات به آن پاسخ داده شود این است که چه هدفی از تبلیغ دارید و چه پیامی قرار است به جامعه هدف منتقل شود.

پس از آن شرکت های تبلیغاتی به تحقیق درباره جامعه هدف، شناخت رقیبان تجاری برند و چگونگی تبلیغ می پردازند. پس از شناخت بازار و مخاطب هدف، رسانه ای که تبلیغ برند در آن بیشترین بازدهی را خواهد داشت. با توجه به موارد گفته شده بودجه مورد نیاز برای تبلیغ تعیین و تنظیم می شود.

در مرحله آخر، طراحان شرکت تبلیغاتی به طراحی آگهی و تولید آن پرداخته و آگهی تیزر تبلیغاتی پس از گرفتن تاییدیه های مورد نظر وارد بازار می شود.

همکاری با شرکت های تبلیغاتی چه مزایا و معایبی دارد

شرکت های تبلیغاتی دارای دانش و تخصص کافی در زمینه تبلیغات هستند و با استفاده از این دانش شما قادر خواهید بود برند خود را توسعه ببخشید.

با استفاده خدمات شرکت های تبلیغاتی و انواع تبلیغات شما می توانید تا حد زیادی در زمان و هزینه خود صرفه جوبی کنید. این شرکت ها با آشنایی با روش های صحیح و موثر تبلیغات می توانند در هدر رفتن زمان و هزینه جلوگیری کنند.

شما به عنوان یک صاحب برند، در صورت همکاری با یک شرکت تبلیغاتی معتبر هیچ نگرانی در زمینه فروش نخواهید داشت. از دیگر مزایای همکاری با شرکت های تبلیغاتی، توسعه حساب شده ی برند است.

در کنار این مزایا، همکاری با شرکت های تبلیغاتی معایبی نیز ممکن است داشته باشد. یکی از معایب انواع شرکت های تبلیغاتی، هزینه های بالایی است که از مشتریان دریافت می کنند. علاوه بر آن فرآیند تبلیغ زمان بر است و ممکن است در ابتدا حتی تبلیغات چندان موثر واقع نشود.

سوالات متداول انواع شرکت های تبلیغاتی

  • هزینه های دریافتی یک شرکت تبلیغاتی بر اساس چه معیار هایی محاسبه می شوند؟

شرکت های خدماتی هزینه های دریافتی را با توجه به خدمات ارائه شده مانند طراحی لوگو، ساخت تیزر و انیمیشن تبلیغاتی و زمانی که صرف تولید آگهی می کنند، هزینه های دریافتی را تعیین می کنند.

  • چگونه می توان با شرکت های تبلیغاتی شروع به همکاری کرد؟

ابتدا لازم است برای معرفی برند، محصولات و هدف خود از تبلیغات با مشاوران و کارشناسان شرکت تبلیغاتی مورد نظر تماس حاصل فرمایید. پس از ارائه اطلاعات در مورد کسب و کار، این شرکت ها برای ادامه همکاری و بستن قرار داد شما را راهنمایی کنند.

  • آیا شرکت مایا پینت جز ء شرکت های تبلیغاتی به حساب می آید؟

بله، شما برای تبلیغات وسیع تر در حوزه اینستاگرام و یا طراحی سایت و همچنین صفحات اجتماعی و ….. می توانید خدمات مفیدی برای رونق کسب و کار خود دریافت کنید. مجموعه مایاپینت با کارشناسان مجرب می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. برای ارتباط با کارشناسان تیم مایاپینت می توانید با شماره تماس ۸۸۶۴۰۱۹۴ تماس حاصل فرمایید.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *