رفع مشکل تایپ فارسی در افترافکت احتمالا برای شما هم به عنوان یک کاربر افترافکت چالش محسوب می شود. حتما برای کاربرانی که از نرم افزار پر کاربرد افتر افکت استفاده می کنند مشکل عدم امکان تایپ فارسی در نرم افزار after effect پیش آمده است . اگر شما هم جزء آن دسته هستید، با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله آموزش رفع مشکل تایپ فارسی در افترافکت را با شما در میان بگذاریم.

کاربرد های برنامه افترافکت

 برنامه افتر افکت یکی دیگر از نرم افزار های ادوبی است که برای ساخت فیلم ها و کلیپ های تبلیغاتی از آن استفاده می شود. بسیاری از کلیپ های موشن گرافیک و یا ساخت انیمیشن های تبلیغاتی توسط این نرم افزار انجام می شود. همچنین بسیاری از کارتون هایی که برای کودکان ساخته می شود و یا سریال ها و یا فیلم های اکشن مثل فیلم خانم و آقای اسمیت که اکثر صحنه های آن فیلم توسط این نرم افزار چیده شده است.

روشهای برطرف کردن تایپ فارسی در افترا فکت

برنامه افترافکت که یکی از نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک می باشد بسیاری از افراد مشکل تایپ فارسی را دراین برنامه را به طور عمومی دارند بنابراین در اینجا به توضیحات کامل درباره رفع این مشکل پرداخته ایم. 

روش اول رفع مشکل تایپ فارسی در افترافکت

مشکل تایپ فارسی نرم افزار شما ممکن است به دلیل تنظیمات برنامه افتر افکت باشد.

تنظیمات برنامه افترافکت 

برای کاربرانی که از نسخه Adobe After Effects CC 2017 یا ۲۰۱۸ استفاده می کنند. ابتدا برنامه افترافکت را اجرا کنید. بعد از اجرا شدن نرم افزار افتر افکت ، تب Edit را باز کنید و از منوی Preferences گزینه Type را انتخاب کنید.

بخش پریفرنسز

سپس بعد از باز شدن پنجره Preferences به گزینه Type برید و گزینه های South Asian And Middle Eastern  و Middle Eastern And north African  را  انتخاب و روی گزینه ok کلیک کنید .

 

پنجره تایپ در افتر افکت

روش دوم رفع مشکل تایپ فارسی در افترافکت

در صورتی که با تنظیم برنامه افتر افکت موفق به تایپ فارسی در افتر افکت نبوید، می توانید از فارسی نویس های آنلاین برای رفع مشکل تایپ فارسی در افترافکت استفاده کنید.

استفاده از فارسی نویس آنلاین

برای این کار ابتدا به لینک زیر بروید :

http://amib.ir/weblog/wp-content/uploads/2011/11a/persian_writer.html

سپس متن مورد نظرتان را تایپ نمایید و تبدیل به متن فارسی ساز شده نمایید در مرحله آخر متن را کپی کنید و در برنامه paste  نمایید.

وب سایت فارسی نویس

 

روش سوم رفع مشکل تایپ فارسی در افترافکت

اگر دو روش بالا برای شما پاسخگو نبود می توانید از اسکریپت فارسی ساز استفاده نمایید.

استفاده از اسکریپت فارسی ساز

 در صورتی که از نسخه های قدیمی تر ۲۰۱۷ استفاده می کنید حتما نیاز دارین از یک برنامه فارسی ساز استفاده نمایید که پیشنهاد ما برای شما روش زیر می باشد.

برنامه فارسی ساز را با استفاده از لینک پائین دانلود نمایید .

دانلود فارسی نویس

سپس نرم افزار دانلود شده را از حالت فشرده سازی خارج نمایید. سپس فایل برنامه فارسی نویس موجود را کپی کنید . ابتدا به محل نصب نرم افزار که معمولا درایور -> adobe after effect -> adobe program file  C->می باشد بروید.

 

فولدر نصب افترفکت در درایو سی

حالا روی فولدر Support Files  دبل کلیک کنید.

 

پوشه ساپورت فایلز افتر افکت

 پوشه Scripts را انتخاب و در همین پوشه ، فایل نرم افزار فارسی نویس را paste نمایید .

فایل اسکریپت افترافت

بعد از انتقال فایل مورد نظر برنامه افتر افکت را ببندید و دوباره باز کنید . به تب file بروید و از قسمت Scripts گزینه Farsi Nevis 1.2.jsx را انتخاب نمایید .

پنجره ای باز میشود که شما متن خود را میتوانید بنویسید و روی گزینه Apply کلیک نمایید . حالا متن نوشته شده کاملا درست است.

رفع مشکل تایپ فارسی در افترافکت با یکی از سه روش فوق امکان پذیر خواهد بود.

سوالات متداول تایپ فارسی در افترافکت

  • چگونه می توانیم متن های تایپ شده را در افتر افکت ببینیم؟

زمانی که روی متن انتخابی کلیک راست کنید و گزینه transform را انتخاب سپس center in view را کلیک کنید که در این صورت نوشته شما در وسط صفحه نمایان می شود.

  • چگونه می توان در افترافکت سرعت را بالا برد؟

چندین مرحله برای سریعترین کردن سرعت افترافکت وجود دارد که از جمله استفاده از کارت گرافیک مناسب ، ،Ram سیستم خود را ارتقا دهید ، از ۲ تا هارد استفاده کنید، لایه 

  • چه زمانی برنامه افتر افکت کند عمل می کند؟

هنگامی که سیستم عامل شما Ram کافی نداشته باشد و در این صورت هنگامی که از برنامه های دیگر استفاده کنید موجب کند شدن سیستم می شود

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *