حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای اینستاگرام

انتخاب حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای افترافکت که یکی از نرم افزار های حرفه ای و کاربردی از شرکت معروف ادوبی برای ساخت و ایجاد جلوه های ویژه و افزودن این جلوه ها به ویدیو های مختلف است امری مهم برای راحت کار کردن با این نرم افزار می باشد. از این نرم افزار به صورت گسترده در صنعت فیلم سازی و تبلیغات استفاده می شود. کمپانی های بزرگ فیلم سازی مانند هالیوود مونتاژ ها و جلوه های بصری ویژه ، فیلم های خود را با استفاده از این نرم افزار روی ویدیو های خود اعمال می کنند.

بیشتر بخوانید: شرکت تبلیغاتی

افتر افکت برنامه ای با حجم زیاد و پلاگین های بسیار می باشد که نصب کردن، اجرا و استفاده کارآمد از آن روی هر سیستم کامپیوتری امکان پذیر نیست؛ از همین رو این مقاله را به بررسی کاربردهای مختلف افترافکت و حداقل سیستم مورد نیاز افترافکت برای اجرای صحیح این برنامه اختصاص داده ایم.

کاربردهای افترافکت

برنامه افترافکت کاربردهای وسیعی دارد و با اهداف فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مهم ترین کاربرد های افترافکت شامل موارد زیر می شوند:

  • ساخت افکت برای انواع متن.
  • مدیریت و تنظیم انواع ویدیو.
  • شبیه سازی.
  • افکت گذاری روی ویدیوها.
  • ساخت ترنزیشن.
  • استفاده و ساخت جلوه های ویژه در فضای پرده سبز.
  • خلق انواع اشکال ۲ و ۳ بعدی.
  • مدیریت و تنظیم صداها و افکت های صوتی.
  • ساخت جلوه های بصری متحرک.

حداقل سیستم مورد نیاز برای افترافکت

حداقل سیستم مورد نیاز برای افترافکت

سیستم کامپیوتری که برای اجرا و استفاده از افترافکت از آن استفاده می شود باید قدرت پردازش بالایی داشته باشد. در نتیجه سبب افزایش سرعت در افترافکت می شود. در ادامه به بررسی اجزای یک سیستم کامپیوتری مناسب برای اجرای افترافکت می پردازیم. این سیستم های پیشنهادی توسط شرکت ادوبی که سازنده نرم افزار افترافکت است، در اختیار کاربران قرار داده شده است. ابتدا هر یک از سخت افزار های دخیل در پردازش افترافکت پرداخته و حداقل قدرت مورد نظر سخت افزار مذکور برای اجرای افترافکت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

CPU یا پردازنده مناسب برای اجرای ادوبی افترافکت

پردازنده یا CPU مهم ترین سخت افزاری است که در اجرای افترافکت اهمیت پیدا می کند. برخی گمان می کنند برای استفاده از افترافکت باید حتما از قدرتمندترین پردازشگر موجود استفاده کنند. در نسخه های قدیمی تر افترافکت، با وجود قابلیت Render Multiple Frames Simultaneously امکان استفاده از CPU های دوگانه Xeon نیز وجود داشت؛ با این حال در نسخه های جدیدتر این برنامه، CPU هایی که فرکانس بالا و تعداد هسته کم دارند، اغلب عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

پردازنده مناسب برای اجرای افترافکت

می توان گفت بهترین پردازنده برای اجرای مناسب افترافکت، Intel Core i9 9900K هشت هسته ای می باشد؛ لازم به ذکر است هر چه تعداد هسته های یک پردازشگر بیشتر باشد، عملکرد آن در اجرای افترافکت می شود. با این حال سرعت هر هسته اهمیت بیشتری نسبت به تعداد کل هسته ها دارد. پیش تر از پردازنده های دوگانه Xein استفاده می شد که قدرت بیشتری نسبت به دیگر پردازنده ها داشتند؛ با این حال امروزه این پردازنده ها عملکرد پایین تری نسبت به پردازنده های ۷ یا ۹ هسته ای دارند و در اجرای نسخه های جدید افتر افکت، عملکرد ضعیفی خواهند داشت.

GPU یا کارت گرافیک مناسب برای اجرای افترافکت

با اینکه بخش عظیمی از نحوه عملکرد و اجرای افتر افکت به پردازنده یا CPU بستگی دارد، اما داشتن یک کارت گرافیک یا GPU نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. البته لازم به ذکر است، اهمیت داشتن کارت گرافیک در عملکرد افترافکت به این معنا نیست که پیشرفت کار و پروژه شما به مدل های بالاتر GPU وابسته است. از جمله GPU های مناسب برای اجرای افترافکت می توان به RTX 2080 Ti ، GTX 1060 و GTX 1070 اشاره کرد. اختلاف عملکرد هر یک از این کارت گرافیک ها تنها چند درصد است و از همین رو نیاز نیست به فکر هزینه زیاد برای کارت گرافیک باشید.

 

پردازنده گرافیکی مناسب برای اجرای افترافکت

بر خلاف تصور عموم، استفاده از چندین کارت گرافیک به صورت همزمان، کارایی افترافکت را چندان تغییری نخواهد داد. با اینکه نرم افزار افترافکت قابلیت پشتیبانی از چندین کارت گرافیک به صورت همزمان را دارند، اما به طور کلی زمانی که از یک کارت گرافیک استفاده می کنید، کارایی بهتری از خود نشان می دهد.

VRAM یا حافظه کارت گرافیک مورد نیاز برای اجرای افترافکت

داشتن میزان کافی از کارت حافظه ویدیویی یکی دیگر از فاکتور های مهم برای اجرا و استفاده ی حرفه ای از افترافکت است. کارت گرافیک های پیشرفته نیز در صورتی که حافظه کارت حافظه شما کافی نباشد، عملکرد ضعیفی نخواهند داشت. در اغلب موارد داشتن ۴ گیگابایت حافظه ویدیویی برای استفاده حرفه ای از افترافکت کافی می باشد.

صفحه نمایش مناسب برای ادوبی افترافکت

 

صفحه نمایش مناسب برای ادوبی افتر افکت

انتخاب مانیتور برای تدوین ویدیو و استفاده از افترافکت از اهمیت زیادی برخوردار نیست. با این وجود در صورتی که قصد دارید از افترافکت برای Color Grading یا تنظیم رنگ ها و پیگمنت های ویدیو ها استفاده کنید، باید صفحه نمایشی وجود داشته باشد که رنگ های واقعی را به خوبی نشان دهد. مانیتور هایی که برای تصحیح رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد بایستی دارای پنل آی پی اس بوده و زاویه دید حداقل ۱۷۸ درجه ای داشته باشند. اگر از دو مانیتور استفاده می کنید بهتر است هر دو از یک برند و یک مدل باشند. در صورتی که از صفحه نمایش مات استفاده می کنید، بهتر است هیچ منبع نوری به صفحه نمایشگر تابیده نشود. همچنین اگر صفحه نمایش های براق استفاده می کنید، وسایلی با طرح شلوغ یا پنجره که بازتاب آن در مانیتور دیده شود نباید در پشت سر شما قرار بگیرند. بهتر است از مانیتوری استفاده کنید که از تکنولوژی High Dynamic Range بهره می برد؛ در این مانیتور ها گامای اضافه روی تصاویر وجود ندارد و پیکسل ها بسیار واضح تر دیده می شوند. همچنین قابلیت پشتیبانی از پورت های مختلف کارت گرافیک از دیگر ویژگی های مهمی است که در انتخاب مانیتور باید به آن توجه کنید. اندازه مانیتور چندان اهمیتی ندارد؛ با این حال بهتر است کیفیت تصویر خروجی مانیتور ۴K به بالا و رزولوشن آن ۳۸۴۰ باشد.

RAM مناسب برای اجرای افترافکت

رم مناسب برای اجرای افترافکت

میزان رم مورد نیاز برای اجرای صحیح افترافکت به میزان سنگینی پروژه شما بستگی دارد. هر قدر که تعداد فریم ها، مدت زمان و رزولوشن ویدیو بیشتر باشد، مسلما به میزان رم بیشتری نیز احتیاج خواهید داشت. با این حال اگر اغلب پروژه های افترافکت شما ساده هستند، بهتر است از رم ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی استفاده کنید. اگر از چند برنامه همزمان با افترافکت استفاده می کنید بهتر است در قسمت Edit > Preferences > Memory مقدار رم مورد نیاز خود را برای هر برنامه تعیین کنید.

هارد مناسب برای اجرای برنامه افترافکت

هارد درایو یا محل ذخیر سازی نیز در استفاده از افترافکت از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هارد درایو متناسب با نیاز کاربر انتخاب می شود. به طور کلی می توان گفت سه نوع هارد درایو مناسب برای افترافکت وجود دارد. این سه نوع شامل NVMe، SSD و پلاتر سنتی. پلاتر های سنتی سرعت کمی دارند؛ اما می توانند داده ها را به صورت طولانی مدت ذخیره کنند و ارزان قیمت تر هستند. هاردهای SSD از پلاتر های سنتی پر سرعت تر و گران تر هستند؛ با این حال می توانند طیف گسترده ای از نیاز های کاربران در استفاده از افترافکت را پوشش دهند. هارد های NVMe نیز سرعت بسیار بالاتری دارند؛ اما به دلیل قیمت بالایی این نوع هارد درایو ها، کاربران اغلب از هاردهای SSD استفاده می کنند؛ چراکه این هارد درایوها می توانند سرعت مورد انتظار را برای استفاده از افترافکت برآورده کرده و دیگر نیازی به هزینه های بیشتر نخواهد بود.

بهترین سیستم مورد نیاز برای اجرای افترافکت

با توجه به نکات گفته شده در بالا، به عنوان جمع بندی می توان گفت، یک سیستم متوسط برای شروع کار و ساخت پروژهای ساده با افتر افکت بایستی ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • پردازنده: Core i7 8700K
  • رم: Crucial balixtix 16GB 2400Mhz Dual Channel
  • کارت گرافیک: Asus Dual-GTX1660-6G GDDR5
  • هارد: ۲۵۰GB m2 w.d
  • سیستم عامل سازگار: ۷، ۸، ۸.۱، ۱۰ Windows و MacOS

برای دریافت فایل pdf مقاله سیستم مورد نیاز برای اجرای افترافکت به روی لینک زیر کلیک کنید.

سیستم مورد نیاز افترافکت

سوالات متداول سیستم مورد نیاز افترافکت

  • چگونه سیستم مورد نیاز برای افترافکت انتخاب کنیم؟
    • سیستم مورد نیاز برای افترافکت با توجه به نیاز کاربر انتخاب می شود؛ بنابراین ابتدا باید نیاز خود را در نظر گرفته و با توجه به آن اقدام به انتخاب سیستم مناسب نمایید. به این منظور می توانید پیش از خرید سیستم مورد نیاز خود با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.
  • کارت گرافیک Quadro برای اجرای افترافکت بهتر است یا GeForce؟
    • کارت های گرافیک Quadro از بهترین انتخاب ها برای استفاده از افترافکت هستند؛ با این حال کارت های گرافیک GeForce هم قیمت بهتری دارند و هم اغلب عملکرد های کارت های Quadro را دارا هستند. علاوه بر آن کارت های گرافیک GeForce سازگاری بالاتری با نرم افزارهای ادوبی و پلاگین های آن دارند.
  • هزینه سیستم مورد نیاز برای افتر افکت چقدر است؟
    • هزینه خرید سیستم مناسب افترافکت می تواند با توجه به نیاز شما و سیستم انتخابی کاملا متغیر باشد و نمی توان هزینه ثابتی برای آن انتخاب کرد؛ رنج قیمت کیس های مناسب پروژه های گرافیکی می تواند بین ۷ تا ۳۵ میلیون نوسان داشته باشد.
  • آیا می توان از هارد اکسترنال برای اجرای افترافکت استفاده کرد؟
    • بله؛ بسیاری از کاربران از هارد های اکسترنال برای ذخیره سازی و نگهداری پروژه های خود استفاده می کنند. علاوه بر آن هارد درایو های خارجی برای تهیه نسخه های پشتیبان و بایگانی پروژه های افترافکت بسیار مناسب هستند.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *