لوگو موشن

در ابتدا باید چند سوال پرسید. لوگو موشن چیست؟ در چه زمینه‌ای کاربرد دارد؟ جذابیت آن برای مخاطبان به چه دلیل است؟

لوگو موشن، یکی از زیرشاخه‌های ساخت موشن گرافیک است که در تولید آن از فنون طراحی موشن گرافیک برای متحرک سازی و تغییرات صدا و نمادهای گرافیکی یک آرم یا همان لوگو به کار گرفته می‌شود. این فناوری، نشان یا سمبل یک محتوا باشد و در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف قابل ساخت است. همانطور که گفته شد، آرم‎های متحرک به عنوان زیرشاخه‌ی موشن گرافیک، می‌تواند ابزاری برای معرفی برندهای تجاری و تبلیغات گوناگون است و راهی برای توسعه‌ و گسترش مارکتینگ است. باید گفت لوگو موشن ابزاری برای برندسازیست. مسلما لوگوی یک برند تجاری یا موسسه، اولین چیزیست که هنگام معرفی آن به مخاطب، به چشم می‌خورد. درواقع باید گفت لوگوی یک برند تجاری به اندازه‌ی خود آن مهم است. مثلا شرکت Twinings، از سال۱۷۸۷ تا به بعد از یک لوگو برای معرفی برند خود استفاده می‌کرد و تا کنون لوگوی آن تغییری نکرده. از لوگوی این شرکت به عنوان قدیمی‌ترین لوگوی طراحی شده یاد می‌شود. شرکت‌ها و برندهای تجاری به دنبال هر فرصتی برای ایجاد وجهه‌ای تاثیرگذار از خود در ذهن مشتریان و مخاطبانشان هستند و درحال رقابت با سایر برندهای تبلیغاتی، برای ایجاد این وجهه از خود هستند. لوگو موشن، ابزار جدید طراحی لوگوهای متحرک برای برندهای تجاریست. که از آن برای ساخت و انتقال محتوا به مخاطبان استفاده می‎شود و نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی پربازده‌تر و جذاب‌تر است.

کاربردهای متنوع لوگو موشن

همانطور که گفته شد، ساخت لوگو موشن و کاربردهای آن می‎تواند برای معرفی و برند سازی و کارهای تبلیغاتی بسیار مفید باشد و تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطبان بگذارد. در این قسمت، به زمینه‌های استفاده از این فناوری نسبتا جدید به طور مفصل اشاره می‌کنیم.

  • بازاریابی ویدیویی

بازاریابی دامنه‌ی بسیار وسیعی دارد و به‌طور پیوسته درحال رشد است. طبق بررسی‌های انجام شده و آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۹، اکثر پروژه‌های بازاریابی به وسیله‌ی ویدیوها و فیلم‌های کوتاه انجام می‌شود و اکثر بازاریابان در صدد استفاده‌ی بیش از پیش از این ویدیو‌ها، برای انجام کار خود هستند. استفاده از این فیلم‌ها، رقابت بین بازاریابان و برندهای تجاری را افزایش می‌دهد. قرار دادن لوگو موشن یا آرم متحرک در آغاز این ویدیوها،باعث می‌شود که کار حرفه‌ای‌‌تر از قبل به نظر برسد و برای مخاطبان جذابیت بیشتری داشته باشد، ضمن این که پیام اصلی ویدیو را از همان ابتدا به مخاطب برساند. اضافه کردن لوگو موشن به انتهای ویدیوهای تبلیغاتی نیز می‌تواند به همان اندازه‌ی مشاهده‌ی آن در ابتدای ویدیو جذاب باشد. در انتهای ویدیوی تبلیغاتی، مواجه شدن مخاطبان با لوگوی برند تبلیغ شده باعث می‌شود مخاطب جذب شده، به جست و جوی نام برند تبلیغ شده و محصولات آن بپردازد. با قرار دادن لوگو موشن‌های جذاب در انتهای ویدیو، می‌توان نام برند تجاری را در خط مقدم ذهن مخاطبان حک کرده و باعث جذب آن‌ها به برند معرفی شده در ویدیو شد.

  • جلب توجه نمایشگاه‌ها یا آژانس‌های تبلیغاتی و همکاری با آن‌ها آژانس‌های تبلیغاتی و نمایشگاه‌های تجاری از راه‌های عالی برای دیدار رو در رو با مشتریان و جذب آن‌هاست.با این حال، به دلیل حجم بالای برندهایی که در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، امکان به خاطر سپردن نام تک تک این برندها توسط مخاطبان و مشتری‌ها کار بسیار دشواریست. طبق آمار به دست آمده،۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌ها بر این باورند که طراحی یک لوگو موشن چشم نواز و تاثیرگذار، بهترین راه برای جذب مخاطبان به خود است.
  • امضای ایمیل

هنوز هم که هنوزه، ایمیل‌ها برترین ابزار ارتباطی به خصوص در مشاغل و پروژه‌های کاری هستند. یکی از جزئیات ایمیل‌ها، قرار دادن یک امضا به عنوان نشانی از فرستنده است. این امضا می‌تواند یک لوگوی جذاب باشد.طراحی یک لوگو موشن، مانند ادویه در غذا عمل کرده و می‌تواند به جذب افراد کمک کند و گیرنده‌ی ایمیل را به برقراری ارتباط دوباره با فرستنده ترغیب می‌کند.

  • ارائه

مانند نمایشگاه‌های تجاری، ارائه این امکان را می‌دهد تا برند تجاری خود را به مردم معرفی و به نوعی برندتان را نزد مخاطبان تبلیغ کرده و توجه آن‌ها را جِلب کنید. استفاده از لوگو موشن می‌تواند ارائه‌ی شما را جذاب‌تر و به یادماندنی کند.

  • صفحه‌ی وب‌سایت‌

استفاده از لوگوهای متحرک در سایت رسمی برندهای تجاری، باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان از سایت می‌شود. با این حال رعایت پویانمایی در ساخت لوگوهای مخصوص سایت امر مهمیست؛ چرا که تحرک زیاد ممکن است برای مخاطبان آزاردهنده باشد.

  • بنرهای تبلیغاتی دیجیتالی

حتما نام بنر‌های تبلیغاتی به گوشتان خورده است. استفاده از بنرهای تبلیغاتی بین بازاریابان و صاحبان برندهای تجاری کاملا مرسوم است. استفاده از تکنولوژی موشن گرافیک و طراحی یک لوگو موشن زیبا و بی‌نقص می‌تواند طراحی بنر تبلیغاتی شما را از حالت کلیشه‌ای خارج کند.

برترین نمونه‌های طراحی لوگو موشن در جهان

از جمله بهترین لوگو موشن‌های طراحی شده در سطح جهان می‌توان به نمونه‎های طراحی شده برای

  • MasterCard
  • Burger king
  • FedEx
  • Flickr
  • Bundle
  • Google
  • Sello
  • Firecracker
  • Lighthouse No.Yondr Studio

تنوع ساخت لوگو موشن

طراحی لوگوی حرکتی یا لوگو موشن را در اندازه‌ها و فرمت‌های متفاوتی می‌توان انجام داد که این امر،کاملا سلیقه‌ایست.از انواع لوگو موشن می‌توان به لوگو موشن‌های آماده، فلت شده و سه بعدی اشاره کنیم.

سوالات متداول لوگو موشن

۱-چگونه می‎توان یک لوگو موشن ساخت؟

برای ساخت لوگو موشن به عنوان زیرمجموعه‎ی موشن گرافیک می‎توان از فنون طراحی موشن گرافیک استفاده کرد.همچنین ویدیوهای آموزشی برای ساخت موشن گرافیک در شبکه‎های اجتماعی قرار گرفته.

۲-برای ساخت لوگو موشن از چه نرم‎افزارهایی باید استفاده کرد؟

نرم‎افزارهای ادوبی دارای دامنه‎ای گسترده در زمینه‎ی ساخت لوگو موشن و انواع طراحی‎های گرافیکی هستند.

۳-چگونه می‎توان یک لوگوی متحرک سفارش داد؟

امروزه وبسایت‎های گوناگون زیادی در زمینه‎ی طراحی و ساخت لوگو موشن فعالیت می‎کنند که می‎توان ساخت لوگوی موردنظر خود را در قبال هزینه‎های مشخص به آن‎ها واگذار کرد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
سلام برای مشاوره رایگان اینجا پیغام بگذارید