لوگو موشن یکی از زیرشاخههای موشن گرافیک است که در تولید آن از فنون طراحی موشن گرافیک برای متحرک سازی و تغییرات صدا و نمادهای گرافیکی یک آرم یا همان لوگو به کار گرفته میشود. این فناوری، نشان یا سمبل یک محتوا باشد و در طرحها و اندازههای مختلف قابل ساخت است. همانطور که گفته شد، آرم های متحرک به عنوان زیرشاخهی موشن گرافیک، میتواند ابزاری برای معرفی برندهای تجاری و تبلیغات گوناگون و راهی برای توسعه و گسترش مارکتینگ باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در مورد لوگو موشن و کاربرد های آن ارائه دهیم.
لوگو موشن چیست
لوگو موشن به نشان تجاری برند ها گفته می شود که به صورت متحرک درآمده و تاثیر زیادی در برندینگ دارد. باید گفت لوگو موشن ابزاری برای برندسازیست. مسلما لوگوی یک برند تجاری یا موسسه، اولین چیزیست که هنگام معرفی آن به مخاطب، به چشم میخورد. درواقع باید گفت لوگوی یک برند تجاری به اندازهی خود آن مهم است. مثلا شرکت Twinings، از سال۱۷۸۷ تا به بعد از یک لوگو برای معرفی برند خود استفاده میکرد و تا کنون لوگوی آن تغییری نکرده است. از لوگوی این شرکت به عنوان قدیمیترین لوگوی طراحی شده یاد میشود. شرکتها و برندهای تجاری به دنبال هر فرصتی برای ایجاد وجههای تاثیرگذار از خود در ذهن مشتریان و مخاطبانشان هستند. لوگو موشن، ابزار جدید طراحی لوگوهای متحرک برای برندهای تجاریست. از لوگو موشن برای ساخت و انتقال محتوا به مخاطبان استفاده می شود. این روش نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی پربازدهتر و جذابتر است.
کاربردهای لوگو موشن
همانطور که گفته شد، ساخت لوگو موشن می تواند برای معرفی و برند سازی و کارهای تبلیغاتی بسیار مفید باشد. لوگو موشن تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطبان بگذارد. در این قسمت، به زمینههای استفاده از این فناوری نسبتا جدید به طور مفصل اشاره میکنیم کاربرد های مهم آن را بر خواهیم شمرد.
بازاریابی ویدیویی
بازاریابی دامنهی بسیار وسیعی دارد و بهطور پیوسته درحال رشد است. طبق بررسیهای انجام شده و آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۹، اکثر پروژههای بازاریابی به وسیلهی ویدیوها و فیلمهای کوتاه انجام میشود. اکثر بازاریابان در صدد استفادهی بیش از پیش از این ویدیوها، برای انجام کار خود هستند. استفاده از این فیلمها، رقابت بین بازاریابان و برندهای تجاری را افزایش میدهد. قرار دادن لوگو موشن یا آرم متحرک در آغاز این ویدیوها، باعث میشود که کار حرفهایتر از قبل به نظر برسد و برای مخاطبان جذابیت بیشتری داشته باشد. لوگو موشن باید بتواند فرستنده پیام اصلی ویدیو را از همان ابتدا به مخاطب معرفی کند.
اضافه کردن لوگو موشن به انتهای ویدیوهای تبلیغاتی نیز میتواند به همان اندازهی مشاهدهی آن در ابتدای ویدیو جذاب باشد. در انتهای ویدیوی تبلیغاتی، مواجه شدن مخاطبان با لوگوی برند تبلیغ شده باعث میشود مخاطب جذب شده، به جست و جوی نام برند تبلیغ شده و محصولات آن بپردازد. با قرار دادن لوگو موشنهای جذاب در انتهای ویدیو، میتوان نام برند تجاری را در خط مقدم ذهن مخاطبان حک کرده و باعث جذب آنها به برند معرفی شده در ویدیو شد.
جذب مخاطب
جلب توجه نمایشگاهها یا آژانسهای تبلیغاتی و همکاری با آنها آژانسهای تبلیغاتی و نمایشگاههای تجاری از راههای عالی برای دیدار رو در رو با مشتریان و جذب آنهاست. با این حال، به دلیل حجم بالای برندهایی که در این نمایشگاهها شرکت میکنند، امکان به خاطر سپردن نام تک تک این برندها توسط مخاطبان و مشتریها کار بسیار دشواریست. طبق آمار به دست آمده، ۴۸ درصد از شرکتکنندگان در این نمایشگاهها بر این باورند که طراحی یک لوگو موشن چشم نواز و تاثیرگذار، بهترین راه برای جذب مخاطبان به خود است.
امضای ایمیل
هنوز هم که هنوزه، ایمیلها برترین ابزار ارتباطی به خصوص در مشاغل و پروژههای کاری هستند. یکی از جزئیات ایمیلها، قرار دادن یک امضا به عنوان نشانی از فرستنده است. این امضا میتواند یک لوگوی جذاب باشد.طراحی یک لوگو موشن، مانند ادویه در غذا عمل کرده و میتواند به جذب افراد کمک کند و گیرندهی ایمیل را به برقراری ارتباط دوباره با فرستنده ترغیب میکند.
ارائه و معرفی کسب و کار
مانند نمایشگاههای تجاری، ارائه این امکان را میدهد تا برند تجاری خود را به مردم معرفی و به نوعی برندتان را نزد مخاطبان تبلیغ کرده و توجه آنها را جِلب کنید. استفاده از لوگو موشن میتواند ارائهی شما را جذابتر و به یادماندنی کند.
صفحهی وبسایت
استفاده از لوگوهای متحرک در سایت رسمی برندهای تجاری، باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان از سایت میشود. با این حال رعایت پویانمایی در ساخت لوگوهای مخصوص سایت امر مهمیست؛ چرا که تحرک زیاد ممکن است برای مخاطبان آزاردهنده باشد.
بنرهای تبلیغاتی دیجیتالی
حتما نام بنرهای تبلیغاتی به گوشتان خورده است. استفاده از بنرهای تبلیغاتی بین بازاریابان و صاحبان برندهای تجاری کاملا مرسوم است. استفاده از تکنولوژی موشن گرافیک و طراحی یک لوگو موشن زیبا و بینقص میتواند طراحی بنر تبلیغاتی شما را از حالت کلیشهای خارج کند.
برترین نمونههای طراحی لوگو موشن در جهان
از جمله بهترین لوگو موشنهای طراحی شده در سطح جهان میتوان به نمونه های طراحی شده برای
- MasterCard
- Burger king
- FedEx
- Flickr
- Bundle
- Sello
- Firecracker
- Lighthouse No.Yondr Studio
تنوع ساخت لوگو موشن
طراحی لوگوی حرکتی یا لوگو موشن را در اندازهها و فرمتهای متفاوتی میتوان انجام داد که این امر، کاملا سلیقهایست. از انواع لوگو موشن میتوان به لوگو موشنهای آماده، فلت شده و سه بعدی اشاره کنیم.
سوالات متداول لوگو موشن
- چگونه می توان یک لوگو موشن ساخت؟
برای ساخت لوگو موشن به عنوان زیرمجموعه ی موشن گرافیک میتوان از فنون طراحی موشن گرافیک استفاده کرد.همچنین ویدیوهای آموزشی برای ساخت موشن گرافیک در شبکههای اجتماعی قرار گرفته.
- برای ساخت لوگو موشن از چه نرم افزارهایی باید استفاده کرد؟
نرمافزارهای ادوبی دارای دامنهای گسترده در زمینهی ساخت لوگو موشن و انواع طراحیهای گرافیکی هستند.
- چگونه میتوان یک لوگوی متحرک سفارش داد؟
امروزه وبسایتهای گوناگون زیادی در زمینهی طراحی و ساخت لوگو موشن فعالیت میکنند که میتوان ساخت لوگوی موردنظر خود را در قبال هزینههای مشخص به آنها واگذار کرد.
بدون دیدگاه