چگونه در اینستاگرام تگ کنیم

تگ یعنی چه؟

تگ کردن یا برچسب گذاری به این معنی است که شما می توانید نام افرادی که می خواهید در پیج اینستاگرام خود معرفی کنید به همراه آیدی مخصوص خودشان قید می کنید و با این عمل صفحه اینستاگرام آنها را به بقیه مخاطبان خود نشان دهید.

در واقع این روند معمولا برای تبلیغات از صفحات کاری دیگران به کار می رود اما نمی توان گفت تنها به این منظور استفاده میشود. بلکه گاهی تگ کردن به منظور تبریک تولد و یا تبریک مناسبت ها به دوستان است که می خواهید خود شخص مورد نظر هم در جریان این موضوع باشد. بدین منظور ویدئو یا تصاویری که در اینستاگرام منتشر می کنید و مربوط به آنها است را با قید نامش ذکر می کنید 

وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود دقیقا به این فکر میکنید که چگونه می توانیم با اجتماع و جمع در ارتباط باشیم که این دقیقا به همان معنای تگ کردن است چون با این روش به راحتی به صفحات دیگران راه پیدا می کنیم و با این عمل با مخاطبان بیشتری در تعامل خواهید بود.

بیشتر بخوانید: خدمات اینستاگرام

هنگامی که شخصی را در اینستاگرام تگ می کنید آن فرد یا مجموعه را به آن موضوع مورد نظر دعوت می کنید. درواقع تگ کردن یک روشی است برای اینکه تجارب خود را به صورت جمعی به اشتراک بگذارید.

تگ کردن در اینستاگرام چیست

گاهی مواقع برایتان سوال پیش می آید که چگونه در اینستاگرام تگ کنیم؟ برای تگ کردن یا Mention کردن باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

اولین کار بعد از باز کردن برنامه اینستاگرام این است که با ضربه زدن به روی علامت مثبت یک پست جدید ایجاد کنید که در صورت لزوم آن پست را ویرایش می کنید وسپس روی گزینه next می زنید. در این مرحله نام شخص یا مجموعه ای که میخواهید تگ کنید همرا با @ تایپ می کنید تا مخاطبان با لمس کردن آن به راحتی به صفحه مورد نظرشما منتقل شوند و بتوانند به آسانی به صفحه شما راه پیدا کنند.

چگونه گزینه تگ کردن را در اینستاگرام غیر فعال کنیم

نحوه غیرفعال سازی تگ کردن در اینستابعضی مواقع ممکن است تگ کردن نام شما توسط دیگران موجب آزار و اذیتان گردد که در این حالت می توانید گزینه مربوط به تگ کردن را در اینستاگرام محدود کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید :

  • در مرحله اول وارد بخش تنظیمات شوید.
  • سپس گزینه comment از زیر مجموعه گزینه privacy را انتخاب کنید.
  • بعد از آن گزینه Manual Filter را به سمت راست بکشید تا فعال شود.
  • و در نهایت در کادر پایین علامت @ را وارد کنید.

با انجام این مراحل دیگر کسی نمی تواند شما را تگ کند زیرا با انجام این کار دیگر به کسی اجازه نمی دهید تا نام کاربری شما را همراه با @ درج کند.

نحوه تگ کردن در کامنت ها

 برای منشن کردن و یا تگ کردن نام افراد در زیر پست ها ابتدا باید روی آیکن کامنت کلیک کنید و قبل از اینکه متن و یا نظریه خود را برای شخص مورد نظر بخواهید تایپ کنید باید آیدی مخاطب خاص خود را همرا با کاراکتر @ در اول جمله بدون هیچ گونه فاصله قید کنید و درآخر روی گزینه پست ضربه بزنید تا عکس و فیلم شما همرا با نام پیج مورد نظر ارسال گردد.

برای حذف تگ ها از پست هایی که دیگران میگذارند چه کار کنیم

 گاهی مواقع افراد دوست ندارند در پست ها تگ بشوند که در این حالت گزینه های “هیچ کس” را بخش تنظیمات انتخاب می کنند

و یا :

۱-وارد برنامه اینستاگرام خود شوید و به روی قسمت سه خط  که در قسمت بالا سمت راست قرار دارد یا همان تنظیمات بروید

غیرفعال سازی تگ1۲- وارد قسمت setting می شوید.

 

غیرفعال کردن تگ2۳-گزینه privacy راانتخاب کنید

 

غیرفعال سازی تگ3۴-سپس به روی گزینه post ضربه بزنید.

 

غیرفعال سازی تگ4

۴-حالا باید دکمه Manually Approve Tags را روشن کنید تا فعال شود

 

غیرفعال سازی تگ5

۴-در این مرحله وارد Edit شوید و تمام پست هایی که در آن تگ شده اید را مشاهده می کنید.

۵- در اینجا می توانید پست هایی که در آن تگ شده اید را حذف یا مخفی کنید.

همچنین میتوانید گزینه Hide را انتخاب کنید که در این حالت تگ شما مخفی می شود.

در ادامه بعد ازانتخاب پست مورد نظر که تگ شده اید گزینه Remove را می توانید بزنید

غیرفعال سازی تگ3چرا نمی توانم دیگران را در اینستاگرام تگ کنم؟

 برای تگ کردن نام افراد در پست ها و استوری نیاز است که از کاراکتر @ استفاده کنید که پس از تایپ کردن کلمه اول و دوم خود برنامه اینستا آیدی های مشابه را پیشنهاد می دهد.

اما اگر نام آیدی و یا نام کاربری را به درستی وارد نکنید نمی توانید تگ گذاری کنید.

یکی دیگر از مواردی که نمی توانید شخصی را تگ کنید ممکن است شما آن شخص را بلاک کرده باشد و فراموش کرده باشید که در این حالت باید باز باید به خش تنظیمات اینستاگرام خود بروید. و یا برعکس این موضوع که شاید مخاطب خاص شما را بلاک کرده باشد.

دلیل دیگر اینکه شاید آن پیج غیر فعال و حذف شده باشد.

سوالات متداول درباره تگ کردن در اینستاگرام

  • آیا با تگ کردن می توان کسب و کار خود را رونق بدهیم؟
    • تگ کردن نام فرد یک راه برای شناساندن خدمات یک مجموعه می باشد که بسیاری از اینفلوئنسرها برای تبلیغ کردن کردن از tag کردن استفاده می کنند.
  • آیا اینستاگرام تنها برای تبلیغات استفاده می شود؟
    • خیر. برخی از افراد پیج شخصی دارند و اجازه نمیدهند تا کسی به اطلاعات شخصیشان دست پیدا کند و یا حتی عکس ها و فیلم هایی که به خاطرات برای خود می گذارند اجازه نمی دهند تا به غیر از فالورهای آن ها دیدن کنند.
  • آیا Mention کردن به Tag کردن است؟
    • زمانی که صحبت از منشن به میان میایید یعنی این که داریید یک شخصی را با آیدی خاص ذکر میکنید این این عمل دقیقا همان تگ کردن است.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *