کانون تبلیغاتی

کانون تبلیغاتی به مراکز تبلیغاتی حرفه ای گفته می شود که تمامی روش های تبلیغاتی را برای برندها به کار می گیرند. با افزایش تقاضا در بازار امروزه اغلب کسب و کار ها و برند ها به دنبال روش هایی برای معرفی و ارائه خدمات و محصولات خود به بازار هستند. روش های فراوانی برای عرضه و معرفی محصولات و ارائه خدمات در بازار هدف وجود دارد که یکی از روش متداول آن همکاری با کانون های تبلیغاتی است. اما کانون تبلیغاتی چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟ در ادامه این مطلب، به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

کانون تبلیغاتی چیست

کانون تبلیغاتی اصطلاحا به موسساتی گفته می شود که مسوول برنامه ریزی و ساخت تبلیغات برای صاحبان برند و کسب و کار می باشند. این موسسات همچینین مشاوره و اجرای تمامی برنامه های تبلیغاتی یک برند را بر عهده می گیرند. علاوه بر آن روابط عمومی و دیگر خدماتی که در زیرمجموعه تبلیغات قرار بگیرد نیز توسط کانون های تبلیغاتی قابل اجراست.

خدمات کانون تبلیغاتی

خدمات کانون تبلیغاتی

فعالیت های کانون تبلیغاتی بسیار گسترده هستند و گاها تمامی خدمات تبلیغاتی را از کوچیکترین جزئیات آن تا پروژه های بزرگ تبلیغاتی در بر می گیرد.

یکی از مهم ترین خدماتی که یک کانون تبلیغاتی ارائه می دهد، بررسی بازار هدف برند یا کسب و کار برای برنامه ریزی موثر در زمینه تبلیغات یک برند است. کانون تبلیغاتی با بررسی بازار هدف می تواند استراتژی مناسب تبلیغاتی برای ارائه و معرفی محصولات و خدمات برند ارائه دهد. علاوه بر آن، کانون تبلیغاتی با تعامل و مشورت با مشتری ایده ای که مورد رضایت مشتری باشد را گسترش داده و سعی می کند با استفاده از خلاقیت و افزودن ایده های جدید به ایده قبلی تبلیغی ارائه دهد که با دیگر برند ها متفاوت باشد.

فعالیت های کانون تبلیغاتی به این موارد محدود نمی شود. تولید تیزر ها و موشن گرافیک های مختلف دو بعدی و سه بعدی جذاب به منظور معرفی و تبلیغ خدمات برند از دیگر خدماتی است که توسط کانون های تبلیغاتی ارائه می شود. تمامی هماهنگی هایی که برای ایده پردازی، تهیه، تولید و انتشار هر گونه تبلیغ برند و خدمات لازم است در مجموعه خدمات یک کانون تبلیغاتی می گنجد.

درآمد کانون های تبلیغاتی

درآمد کانون های تبلیغاتی

کانون های تبلیغات از روش های متعددی می توانند کسب درآمد داشته باشند. متداول ترین روش کسب درآمد در یک کانون تبلیغاتی ارائه پروژه های تبلیغاتی با استفاده از خدمات مورد ارائه است. اغلب کانون های تبلیغاتی با استفاده از خدماتی که در حوزه های مختلف ارائه می دهند، پکیج های تبلیغاتی متفاوتی را رائه میدهند. این خدمات اهداف مختلفی را دنبال می کنند و هزینه های متفاوتی دارند.

کانون تبلیغاتی همواره توسط همکاری با شرکت ها یا برند های مختلف که در حوزه های متفاوتی مشغول به کار هستند، می تواند با ارائه پکیج های خدمات تبلیغاتی کوتاه یا بلند مدت به کسب درامد بپردازند. یکی دیگر از روش های کسب درامد کانون تبلیغاتی، جذب اسپانسر و همکاری با دیگر مراکز تبلیغاتی با هدف گسترده کردن حوزه فعالیت است. در این روش نیز می توان سرمایه شرکت را چندبرابر کرده و بازدهی کانون را نیز بالاتر برد.

با بالارفتن بازدهی کانون تبلیغاتی و افزایش فعالیت آن در حوزه های متنوع تر، بالطبع باعث بالا رفتن درامد و سود کانون خواهد شد.

تبلیغات یکی از مهم ترین ابزارهایی است که باعث گسترش و پیشرفت برندها و کسب وکار ها می شود و از همین رو همواره نیاز به تبلیغات احساس می شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پدیدار شدن روش های نوین تبلیغاتی نیز، نیاز به تبلیغات دو چندان شده است. از همین رو استفاده از تبلیغات و خدمات ارائه شده توسط کانون های تبلیغاتی همواره وجود خواهد داشت و روز به روز نیز افزایش خواهد یافت. با افزایش روزافزون نیاز به این مراکز، به طور طبیعی استفاده از آن ها بیشتر شده و در نتیجه درامد این مراکز نیز افزایش خواهد یافت.

روند همکاری با کانون های تبلیغاتی

پیش از شروع همکاری با کانون تبلیغاتی یک جلسه مشاوره که اغلب به صورت رایگان ارائه می شود، برای هر مشتری وجود خواهد داشت. در این جلسه مشاوره که می تواند حضوری یا به صورت آنلاین برگزار شود، کانون تبلیغاتی درباره خدماتی که می تواند به شما ارائه دهد صحبت کرده و پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز در مورد برند شما، هزینه های احتمالی را برآورد می کند.

پس از عقد قرارداد بین طرفین، متخصصین در زمینه تبلیغات شروع به تولید طرح ها و برنامه های تبلغاتی اولیه می کنند و با توجه به نظرات و ایده های مشتری طرح ها و برنامه های نهایی را پیاده می کنند.

سوالات متداول کانون های تبلیغاتی

  • همکاری با کانون های تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

کانون های تبلیغاتی را افرادی که در زمینه روانشناسی تبلیغات و روش های درست آن متخصص هستند، تشکیل می دهد. یک کسب و کار که تازه پا به عرصه رقابت گذاشته است نیازمند آن است که به درستی خدمات یا محصولات خود را به بازار هدف معرفی کند تا گسترش پیدا کند و این امر تنها با کمک متخصصان حوزه تبلیغات بر می آید. علاوه بر آن آسان تر شدن مدیریت تبلیغات، سودآوری، صرفه جویی در زمان و دیگر منابع از مزایای دیگر همکاری با کانون های تبلیغاتی است.

  • هزینه همکاری با کانون تبلیغاتی چقدر است؟

هزینه همکاری با کانون های تبلیغاتی هرگز هزینه ثابتی نیست. هر کانون تبلیغاتی با توجه به کادر متخصص خود و خدماتی که به مشتری ارائه می دهد ممکن است هزینه های متفاوتی دریافت کند. اغلب هزینه های همکاری در اولین جلسه مشاوره برآورد می شود. از جمله عواملی که در تعیین این هزینه ها نقش دارند می توان به نوع خدماتی ارائه شده، برند مشتری و مدت زمان قرارداد اشاره کرد.

  • شرایط پرداخت هزینه همکاری با کانون تبلغاتی چگونه است؟

اغلب کانون ها تبلغاتی هزینه را پیش از عقد قرارداد دریافت می کنند. با این حال برخی دیگر از کانون های تبلغاتی ممکن است بخشی از هزینه را ضمن قرارداد و مابقی آن را پس از تحیول پروژه نهایی دریافت می کنند. در برخی از کانون های تبلیغاتی نیز ممکن است هزینه ها در چند نوبت دریافت شود.

  • کانون تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

کانون تبلیغاتی شکل گسترده تری از یک شرکت تبلیغاتی است که تمامی ابعاد تبلیغ را می تواند بر عهده بگیرند. شرکت های تبلیغاتی اغلب مجوز فعالیت های تبلیغاتی در یک حوزه خاص را دارند در حالی که یک کانون تبلیغاتی به صورت قانونی نیز مجوز تبلیغ در هر زمینه ای را داراست.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *