موضوع فعالیت شرکت های تبلیغاتی

موضوع فعالیت شرکت های تبلیغاتی با توجه به حوزه کاری این شرکت ها ممکن است متفاوت باشد. شرکت های تبلیغاتی در حوزه های مختلف تبلیغاتی فعالیت می کنند و برندها و کسب و کارها می توانند با توجه به نوع و حوزه فعالیت خود از این خدمات استفاده کنند. تبلیغات به روش هایی گفته می شود که یک برند می تواند با پرداخت مبلغی مشخص با استفاده از آن ها مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد و در راستای افزایش فروش و توسعه خود تلاش کنند. تبلیغات حرفه ای و تخصصی اغلب توسط مراکز تبلیغاتی چون شرکت های تبلیغاتی انجام می شود. موضوع فعالیت شرکت های تبلیغاتی می تواند بسیار گسترده و متنوع باشد، از همین رو این مقاله را به موضوع فعالیت شرکت های تبلیغاتی اختصاص داده ایم.

شرکت تبلیغاتی چیست

 

شرکت تبلیغاتی چیست

شرکت تبلیغاتی به مراکز تبلیغاتی گفته می شود که تمامی وظایف طراحی، ساخت، برنامه ریزی و مدیریت پروژه های تبلیغاتی را از ابتدا تا پایان و اجرای پروژه بر عهده می گیرد. شرکت های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و ممکن است با توجه به نوع آن در زمینه های تخصصی و خاصی از تبلیغات فعالیت کرده یا به صورت گسترده به انواع تبلیغات بپردازند.

علاوه بر آن بهترین شرکت های تبلیغاتی در تهران می توانند در برنامه ریزی، طراحی و ساخت کمپین های تبلیغاتی نیز نقش مهمی ایفا کنند. با استفاده از خدمات شرکت های تبلیغاتی برند بهتر و سریع تر دیده شده و جایگاه خود را در بازار هدف پیدا می کند و محصولات یا خدمات آن نیز سریع تر به فروش می رسند.

انواع شرکت های تبلیغاتی

همانطور که پیش تر گفته شد شرکت های تبلیغاتی می توانند در حوزه های مختلفی فعالیت کنند و بر حسب فعالیت خود به انواع مختلفی دسته بندی می شوند، در ادامه با برخی از مهم ترین انواع شرکت های تبلیغاتی آشنا خواهید شد.

شرکت تبلیغاتی کامل

این نوع شرکت های تبلیغاتی می توانند تمامی فعالیت های تبلیغاتی برند را از ابتدا تا مرحله ی اجرای پروژه در در دست بگیرند. مهم ترین فعالیت شرکت های تبلیغاتی کامل شامل تحقیق، بررسی، ساخت، طراحی، برنامه ریزی، تولید آگهی، انتخاب رسانه و اجرای تبلیغات می شود. علاوه بر آن شرکت های خدماتی کامل می توانند آموزش های لازم در زمینه بازاریابی و فروش را نیز به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه دهند. از دیگر وظایف شرکت های طراحی و تبلیغات خدماتی کامل می توان به برنامه ریزی بازار استراتژیک، مدیریت رویداد، طراحی پکیج، برنامه ریزی نمایشگاه های تجاری، روابط عمومی و افزایش فروش مستقیم برندها اشاره کرد.

شرکت خلاقیت

 

شرکت خلاقیت

آژانس خلاقیت از دیگر انواع شرکت های تبلیغاتی می باشد. اصلی ترین وظیفه آن ها خلق تبلیغات است. این شرکت ها با استفاده از تم های تبلیغاتی جالب و خلاقانه به ساخت یا طراحی بهترین کمپین های تبلیغاتی در ایران و دیگر انواع تبلیغات بصری می پردازند. این شرکت ها انجام هیچ یک از مراحل اداری تبلیغات را بر عهده نمی گیرند و در صورتی که برند با یک شرکت خلاقیت قرارداد داشته باشد باید برای دریافت و استفاده از خدمات اداری نیز با یک شرکت تبلیغاتی دیگر که خدمات اداری تبلیغاتی ارائه می دهد نیز قرار داد ببندد.

شرکت تبلیغاتی تخصصی

این شرکت ها همانگونه که از نام آن برمی آید در یک صنعت و حوزه خاص تبلیغات تخصصی ارائه می دهند. به عنوان مثال ممکن است برخی شرکت های تبلیغاتی تنها در زمینه املاک، امور مالی، پزشکی و یا آموزش و پرورش به ارائه خدمات تبلیغاتی بپردازند.

شرکت تبلیغاتی تعاملی

شرکت های تبلیغاتی تعاملی از مهم ترین شرکت های تبلیغاتی هستند که نوع خدمات مورد ارائه آن ها با دیگر شرکت های تبلیغاتی می تواند متفاوت باشد. این شرکت ها اغلب به ارائه خدماتی می پردازند که در بستر اینترنت و موتور های جستجو رایج است. برخی از مهم ترین خدمات این شرکت ها طراحی و توسعه شبکه، مشاوره تبلیغاتی، طراحی وب سایت، بهینه سازی وب سایت و بازاریابی موتور های جستجو می باشد.

شرکت رسانه های اجتماعی

برخی دیگر از شرکت های تبلیغاتی تنها به تبلیغات در شبکه های اجتماعی می پردازند. فعالیت های این شرکت حول فعالیت هایی چون ارتقای محصول در پلتفرم های مختلف مجازی مانند اینستاگرام، توییتر و تلگرام، افزایش اعتبار برندها در بازارهای آنلاین، ساخت تبلیغات و مدیریت اعتبار آنلاین می گردد.

نحوه فعالیت شرکت های تبلیغاتی

در ابتدایی ترین مرحله متقاضی برای عقد قرارداد و یا مشاوره تبلیغاتی به دفتر شرکت تبلیغاتی مراجعه می کند. مشاورین تبلیغاتی شرکت های تبلیغاتی با توجه به نوع فعالیت برند و حوزه فعالیت خود به ارائه مشاوره و توضیح خدمات خود می پردازند. با مشورت و نظر به خواست صاحبین برند، شرکت های تبلیغاتی ابتدا تصمیم می گیرند که از چه نوع تبلیغی می توان برای برند استفاده کرد تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

علاوه بر آن تمامی مسیر تبلیغات توسط کارشناسان تبلیغاتی برای برند تعیین شده و بر اساس آن مشاورین تبلیغات به برنامه ریزی و طراحی انواع استراتژی های تبلیغاتی می پردازند. با توجه به این استراتژی ها پیام تبلیغاتی و پلتفرم مناسب برای اجرای تبلیغات تعیین شده و با مدیریت صحیح، تبلیغات تا مرحله اجرا یه پیش برده می شود.

برای دریافت فایل pdf این مقاله به روی لینک زیر کلیک کنید.

موضوع فعالیت شرکت های تبلیغاتی

سوالات متداول موضوع فعالیت شرکت های تبلیغاتی

  • هزینه استفاده از شرکت های تبلیغاتی مختلف چگونه است؟
    • هزینه استفاده از خدمات تبلیغاتی شرکت های تبلیغاتی مختلف متفاوت است. علاوه بر آن شرکت های تبلیغاتی مختلف تعرفه های متفاوتی برای انواع تبلیغات دارند.
  • آیا اجرای تبلیغات گسترده در سطح شهر توسط صاحبین برند امکان پذیر است؟
    • صاحبین برندها و کسب و کارها به طور مستقیم نمی توانند در تهیه و اجرای تبلیغات نقش داشته باشند؛ چراکه از لحاظ قانونی هیچ یک از اشخاص حقیقی و حقوثی به صورت مستقل اجازه تبلیغات ندارد و این فعالیت های تبلیغاتی حتما بایستی توسط شرکت های تبلیغاتی انجام شود.
  • استفاده از شرکت های تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟
    • با استفاده از خدمات شرکت های تبلیغاتی می توان به موثرترین شکل ممکن به تبلیغات پرداخت و موانع احتمالی را از قبل پیش بینی کرد؛ چراکه شرکت های تبلیغاتی برای تمامی فعالیت های تبلیغاتی برنامه ریزی داشته و می توانند برای انواع موانع و مشکلات احتمالی از پیش راه حل مناسب ایجاد کنند.

مایا پینتمشاهده نوشته ها

Avatar for مایا پینت

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *